אפשר להמר באופן די בטוח שבכל שמחת בית השואבה שביקרתם השנה או בהקפות שניות, שמעתם את הלהיט החדש של הזמר החסידי מנדי וייס – 'אלע אלע'. השיר שיצא ממש לאחרונה והופיע כשיר הנושא באלבום הבכורה של הכוכב העולה, כבר כבש את רחבות הריקודים בחתונות ואפילו בשוק ארבעת המינים ניתן לשמוע את השיר ללא הרף. בתעשיית המוזיקה החסידית אומרים שיש רק דבר אחד יותר מקפיץ מ'אלע אלע', והוא הקליפ של השיר.

ואכן, הקליפ מציג את מילות השיר בסגנון טופוגרפי שהולם את תוכן השיר ומתאים לקצב המדבק של השיר. מסתבר שעורכת הקליפ, היא עדיין סטודנטית לעריכת וידאו במכללת פרוג – הבית ליוצרים חרדים. עם סיום ימי השמחה של חג הסוכות ושמחת תורה ורגע לפני החזרה לשגרה שוחחנו עם בתיה פוקס האמנית שמאחורי הקליפ המיוחד.

בתיה פוקס אמנם עדיין סטודנטית, אבל היא כבר חתומה על עוד קליפ של שיר שנשמע בתקופה האחרונה ללא הפסקה; "ר' ישעיה בן ר' משה". בנוסף תיק העבודות שלה כולל סרטוני תדמית מוצלחים ופרוייקטים שנמצאים בשלבי עבודה סופיים, שעוד ידובר בהם רבות.

כששואלים אותה על החיבור שבין עולם הוידאו לעולם המוזיקה, היא משתדלת שלא להעביר ביקורת על טרנד של קליפים שנפוץ מאוד בשנים האחרונות שכמעט אין בהם קשר בין תוכן השיר לויז'ואליה שרואים הצופים. "הרבה אומרים על קליפים אחרים שהמסר הוא לא חרדי או שאין קשר בין מילות הפסוק לקליפ, אבל אני מעדיפה להתמקד בעבודה שלי. אצלי התוכן של השיר והסאונד הם קובעים איך יהיה הקליפ".

ללימודי עריכת וידאו (בקליפים ובסרטונים שלה היא עושה את כל העבודה מרמת התסריט, ההפקה, הבימוי ועד הצילום והעריכה), היא הגיעה לאחר התעניינות בתחום ובזכות בעלה ר' ישראל פוקס שעוסק בגרפיקה (ג.נ. ישראל פוקס הוא מו"ל עיתון שחרית).

"הרמה המקצועית הגבוהה של המרצים יחד עם מנהלת המגמה הלה ארץ קדושה ושל חומרי הלימוד, אפשרו לי לעשות את הקפיצה למים כבר במהלך הלימודים" היא מספרת וממשיכה, "הצוות כולו זמין כמעט 24 שעות, למשל יוני ברק המרצה ל'אפטר' שייעץ וסייע הרבה מעבר לשעות הלימודים. בכל אתגר או בעיה חיים וטובי דיקמן, תמיד היו שם כדי לעזור לי והמרצים ממש מעודדים וכיוונו אותי לאורך כל הדרך. גם את הקליפים הם ראו לפני שהעברתי ללקוחות ונתנו לי הכוונה בפינישים. בתחילת החורף אני אסיים את הלימודים, אבל אין לי ספק שאשאר בקשר עם כל הצוות גם בהמשך הדרך".

התחלת לדבר קודם על החיבור שבין עולם הוידאו לעולם המוזיקה, איזה חיבור היה לך עם הקליפים שכבר הפקת?

"העבודה על הקליפ של 'אלע אלע' של מנדי וייס היתה מאוד אינטנסיבית וישבתי על הקליפ הרבה שעות ברצף כדי לסיים את היצירה במהירות. כשיוצרים קליפים ושומעים את אותו שיר הרבה פעמים, באיזשהו שלב השיר מתחיל להימאס. אבל בשיר הזה ככל ששמעתי אותו, התחברתי יותר למילים וללהט שהוא מייצר. זה שיר ממש מדבק. אגב, דבר מעניין שאת הציור של מנדי וייס שמופיע בקליפ ועל עטיפת האלבום צייר בוגר אחר של פרוג, המאייר החסידי מנדי ירוסלבסקי".






"בשיר 'ר' ישעיה בן ר' משה' זה חיבור אחר לגמרי. אני ובעלי – שאגב תומך בי לאורך כל הדרך – מאוד מחוברים לר' ישעיל'ה והרגשתי כבר הרבה זמן שאני רוצה לעשות משהו שיעורר את הציבור ויחבר את השומעים לר' ישעיל'ה. אני מקבלת המון תגובות חיוביות על הקליפים, ואני מקווה שאוכל להמשיך ליצור את האמנות שלי שיודעת לפנות לנשמה של כל אחד דרך העיניים והאזניים".




תכף את מסיימת את הלימודים בפרוג, אז מה התכניות הלאה?

"כרגע אני עובדת על קליפ מאוד מושקע לעיתון 'שחרית', ובנוסף יש מספר פרוייקטים מסחריים מאוד מעניינים. אבל החלום הגדול שלי הוא לכתוב ולערוך סרט עלילתי באורך מלא. אני מקווה שהסייעתא דשמיא שיש לי עד עכשיו תימשך ואני עוד אגשים את החלום הזה"