ground-beautiful-view-stalactites-stalagmites-underground-cavern-new-athos-cave-sacred-ancient...jpg


1. סיפורו של יוחנן.

יוחנן הוא בעל עסק ותיק.

מזה 40 שנה העסק שלו מתפקד על מי מנוחות.
אך לפני כעשור באו החששות והתגנבו אל ליבו.

הוא ראה איך שהמתחרים שלו מתקדמים עם העולם החדש אל הדיגיטל כשהעסק שלו מדשדש מאחור..
בעיני רוחו חזה איך הלקוחות שלו יפסיקו לדרוך במפתנו היות והוא אינו יודע להציג דבר במרשתת החביבה עליהם כל כך.

יום אחד יוחנן קם ועשה מעשה.
חבר המליץ לו על בונה אתרים מוכשר שיבנה עבורו אתר לשמחת כל המשתמשים החדשים במרשתת.
יוחנן ניגש אליו שלשל לכיסו כמה ששלשל, והנ"ל בנה לו אתר משובב עיניים ומשמח לב.
הנ"ל הבהיר ליוחנן כי נפתח עבורו מנוי לתשלום קבוע עבור השרת והדומיין שלו.
"לא הרבה כסף, זה בסדר" חשב לעצמו יוחנן.

בסוף אותו החודש יוחנן ציפה לשמוע על שינוי חיובי במאזן ההוצאות וההכנסות שלו, אך לשמע תוצאות דו"ח החשבונות התעצב אל ליבו.
"הוצאות האתר מכבידים על העסק" אמרה לו מנהלת החשבונות.

יוחנן ניגש לבונה האתרים ודיווח לו על ההתפתחויות.
"מה חשבת, שתראה תוצאות כל כך מהר?" ענה לו בונה האתרים.
"תכל'ס צודק" חשב לעצמו יוחנן ופנה לדרכו.

כך עברו להם עוד חודש ועוד חודשיים ויוחנן כבר התרגל לעובדה שיש לו אתר וזה עולה כסף.

כעבור שנה, בדרך אל המכולת השכונתית יוחנן ראה את בונה האתרים שלו.
יוחנן נזכר בשיחה האחרונה שהייתה להם:
"מה חשבת, שתראה תוצאות כל כך מהר?" נזכר יוחנן בתשובת בונה האתרים.
"זה כבר לא כל כך מהר" חשב לעצמו יוחנן.

בחודש הבא כבר לא היה ליוחנן מנוי בשרת וגם לא דומיין. האתר שלו חדל מלהתקיים.

מאז ועד היום יוחנן מנהל לו את העסק בנחת ובשלווה וכלל לא מעלה על דעתו להתעסק שוב עם הדיגיטל.

2. בנייה במעמקי תהום הנשייה.

סיפורו של יוחנן הוא סיפורם של בעלי עסקים רבים שמתהלכים ביננו (פגשתי בלא מעט כאלו - בדוק).

הסיפור היה יכול להיות שונה (וסיפור הצלחה מטורף) אילו יוחנן ושכמותו היו יודעים מראש את הכלל (הפשוט) הבא:
"בשוק הדיגיטל - עסק שאינו פעיל אינו קיים".

שנן (או שנני, ט.ל.ח.) לעצמך את זה בראש, כי זה באמת הגבול הדיגיטלי בין הצלחה לכישלון (או חידלון - לבחירה).

האתר של יוחנן היה אתר מצוין: נראה וכתוב מעולה. אבל אף אחד כמעט לא ידע ושמע עליו.
גם אם הייתם מחפשים את תחום העיסוק של יוחנן בגוגל הייתם מוצאים אותו במקרה הטוב בעמוד החמישי של תוצאות החיפוש.

דפדפת פעם בתוצאות החיפוש של גוגל מעבר ל2 עמודים?
האמת שאני בעצמי בדרך כלל לא מדפדף בכלל בתוצאות החיפוש של גוגל, מספיקים לי התוצאות הראשונות.

כך קרה שיוחנן השקיע בבניית אתר מדהים במעמקי תהום הנשייה.

3. לצוף מעל פני תהום הנשייה הדיגיטלי.

בעלי עסקים אחרים נקטו באסטרטגיה שונה: הם בנו אתר בדיוק כמו יוחנן, אך גם השקיעו רבות בהצפת האתר מעל פני תהום הנשייה הדיגיטלי.
הם דאגו להעלות תוכן מעניין לאתר לעיתים קרובות, לפרסם אותו בפלטפורמות שונות, וגם ביצעו אופטימיזציה למנועי חיפוש עבור האתר שלהם.

לאחר זמן הם גילו כי לא זו בלבד שעמלם נשא פרי ופרסומיהם הביאו לעסקאות חדשות, אלא שגם גוגל בכבודו ובעצמו למד להעריך את האתר שלהם ולכן הוא מעניק להם פרסום חינם אין כסף.

שכן גוגל רוצה להגיש אתרים איכותיים ואהובים לקהל המחפשים שלו, ולכן אתר שעונה על הדרישות וניכרת בו תנועה רבה, גוגל מתעדף אותו ומציג אותו בתוצאות החיפוש הראשונות.

לכן אם בא אליך לקוח וסיפר לך שהוא הגיע "דרך גוגל", יש לך סיבה לחייך. יגעת ומצאת תאמין.

4. סוף דבר.
היה נחמד לכתוב,
זמין בלי נדר לכל שאלה.
שלכם,
יעקב הלוי
קופירייטינג ושיווק דיגיטלי
058-458-6061
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>​