אסטרטגיה החלטית- זה מושג שכדאי לכם ללמוד

הפרסום- ככל שיהיה "קריאייטיבי" יותר- ידברו עליו, יפיצו אותו במדיות השונות, ובמבט שטחי- ראשוני, גם עושה את העבודה.

אם ניקח בחשבון שגם ל"יוצר" [פרסומאי/מעצב/קופירייטר] הרבה יותר נח לקחת את הפרסום למקום בו הוא יוכל לתת את הביטוי "שלו" למודעה/ קמפיין, איך אדע אם הפרסום של העסק שלי "הוא אני"?

אסטרטגיה פרסומית- האבא של הפרסום

אסטרטגיה- היא הדרך בה אתה מממש את התוכניות. תכנון העסק לא קל אבל די פשוט [לקנות בסין-למכור בארץ- מיליונים!!!] מימוש העסק, תלוי בדרך- ללמוד את היעד, להכיר את הדרך ולצלוח את המכשולים.

האסטרטגיה הפרסומית זו התוכנית שלך לשפת הפרסום של העסק. איך הוא ייראה ויידבר בחוץ, איך אתה תוצג ותתקבל בזירה האם אתה ''גדול" "בוטיק" ''יוקרתי'' "שמרני" יותר, או שאתה ''ליד פיצה קזבלנקה'' ו"אין תשלום בצ'קים". האסטרטגיה הפרסומית חייבת להתוות לך את הדרך להיות מפורסם/ממותג/ מוכר יותר.

כשיש תכנון, יש דרך, יש נקודת מוצא ויש יעד- אפשר לצאת למסע.

פרסום- כולם מדברים עליך [ש....?]

הפרסום על כל גרורותיו, הוא בורג מרכזי וחשוב בעסק, אך הוא נגזרת מפעילות עסקית / שיווקית שעליה החלטת. בין אם זה קמפיין תדמית- לשימור לקוחות או מיתוג, ובין אם זה קמפיין מכירה ממוקד- עם יעדים ברורים, הפרסום אמור לשרת אותך! לתת את המענה ולהתמסר ליעד, לשמור על פניך ופני העסק כפי שאתה מעוניין שהם יוצבו לקהל.

בעסק עצמו- אין שוליים לסטות מהתוכנית האסטרטגית, אם אתה מעוניין להצליח.
בפרסום לא פחות- יש למישהו ספק מי אתה או מפקפק בטיב הסחורה או בתועלתיות בה, הוא כבר לא איתך, 'דפדף אותך הלאה'.

לא חסרים עסקים וותיקים שלא יסתכנו במהלך שהלקוחות לא ''יזהו'' אותם, גם עסק רענן שמעוניין לצמוח ובעל הבית לא מהמר על "מה יגידו עליו בשכונה".



לצמוח, לגדול

אין ספק שאת הקפיצות הגדולות ביצעו אנשי עסקים וחברות גדולות, במהלכי מיתוג פורצי דרך. גם כיום, וגם לעסק בינוני- קטן יש אפשרות להפוך לבולט ומכניס יותר רק על ידי מהלך שיווקי – פרסומי ממותג היטב. וכזה- כך גם הפרסומאים כפי שהצבנו בראש יעדיפו את ה'דרך הקלה' לתהילה.

עכשיו- אחרי שבדקת אם הקמפיין המוצע לא פוגע באסטרטגיה, ומשרת את האסטרטגיה הפרסומית שלך, ההחלטה היא שלך, והיא קשה. על קו הסיום בדרך כלל, עולה התהייה- אם אלך למהלך 'אתגרי' שמציב את העסק בחזית "אני" גם בחזית. אתמודד עם דברים שכרגע אני לא מעוניין להקריב [בעל עסק קטן – שהפריצה תשפיע על חיי הקהילה שלו, מוכר?] אך אם אשאר בתחום המוכר לי ואתן פרסום 'טוב' מה רע בזה?

דבר ראשון, צודק. את גבולות הפרסום צריך לשים על השולחן הרבה לפני שהסקיצות נשלחות- ויותר מכל, להיות ברור ובטוח בדרך שאתה מתווה לעצמך, שאתה מאמין באסטרטגיה הפרסומית שלך.

shutterstock_241196569 (Large).jpg


מודל הצמיחה הפרסומית

איך בודקים את זה? ע"פ המודל הבא:

100% את/ה העסק מורכב מ- עשייה [מוצר או שרותים שאני מספק] יכולת [הכשרה, כלים, כשרון] ובראש הפירמידה יש את הידיעה – אמון בעצמי, הביטחון ביכולתי ובטיב המוצרים שאני יכול לספק. הבסיס הוא העשייה והיכולת- הם הכלים המעשיים של העסק, וברוב העסקים מדובר על עסק שכבר "מוכר".

עסק קיים עם מוצרי חשמל [עשייה] שבעזרת ההכשרה של בעל הבית כחשמלאי [יכולת] הוא הצליח למנף את זה כ'אמין' ביותר בתחום- החלוקה תהיה 60% יכולת 25% עשייה, וידיעה 15%. הבנאדם בעזרת ההכשרה שלו הצמיח עסק שיכל להיות דומה לכל חמשת החנויות מסביבו, אין לו צורך להיות עם ביטחון [ידיעה] במהלכים שהוא עושה- כיוון שהוא בטוח! איך? -הוא מוכר! "כולם אומרים את זה".

לעומת זאת, עסק בשלבי הקמה- רואת חשבון שסיימה הכשרה, ביד היא מחזיקה 50% עסק- יכולת, האפשרות שלה לצמוח תלויה היכן היא תשים את ה50% הנותרים אם היא תלך לעשייה- תעבוד כרואת חשבון, היא תקבל תלוש משכורת 'מכבד' אבל לא כמו שהיא יודעת שמגיע לה... אם תלך על 'ידיעה' ותבטח ביכולות ההכשרה שלה, מהר מאוד משרד רו"ח מניב, ו...כרטיס ביקור עליו היא חתומה כבעלים.



מעבדות לחירות? זו ההחלטה.


כעת כשהעיקרון מובן, מגיע שלב ההחלטות- לעסק ולמיתוג/פרסום שלו. כמה שהעסק יהיה מבוסס אסטרטגית על הידיעה והיכולת, כך האפשרות לקפוץ תהיה גבוה יותר-תהיה פחות תלוי במוצר / עשייה ותהיה בנוי לחולל בו שינויים כשיצטרכו, ולהתחדש ולהתרענן בהתאם לדרך, שתהיה סלולה יותר.

בהצלחה בדרך, ובהחלטה שבדרך.

על המחבר
ד
אסטרטג מיקוד

תגובות

אין עדיין תגובות על התוכן

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

שתף את המאמר

למעלה