רבים ממנהלי העמותות והמוסדות, חשים את אותם תחושות משותפות, של חשש מפני הבאות בתחום גיוס הכספים והתרומות, מצד אחד מבינים שכעת זה לא הזמן לצאת למגביות, דינרים הוקפאו, טיסות לחו"ל בוטלו, מסיבות ידידים גם לא שייך לערוך בימים אלו, ומאידך, צריך להמשיך לשטח את העקומה של החובות והגמחי"ם של העמותה...

ובצד השני של המטבע, התורמים בימים אלו, נקלעו למצב כלכלי לא קל, ולכן הם עושים חושבים, עוברים שוב ושוב על הרשימות, רבים מהם תוהים בינם לבין עצמם, למי להמשיך את התרומה, למי כדאי ונחוץ לתרום דווקא עכשיו, ומי יכול להמתין ל"כשירחיב"..., ומי ח"ו להשהות או להקפיא את ההו"ק.

רמת התעדוף של התרומות והעמותות, מקבלת בימים אלו משנה תוקף, אנו חווים רגעי מבחן ומשבר, העדיפות תיקבע לפי הקשר שהשכלנו לייצר בזמני יציבות, אבל אף פעם לא מאוחר, גם כעת ניתן לפעול כדי להישאר רלוונטיים במוחו ובתודעתו של התורם הפוטנציאלי.

016315 (Medium).jpg


דווקא בגלל הקושי, בגלל התמורות והשינויים הדרסטיים במצב הכלכלי בכל תחומי המשק, ובכל העולם, לכן, חשוב לנו כמנהלי העמותה שלנו, לנצל את ההזדמנות, לשמור ולשמר את התורמים מכל משמר, להתייחס אליהם, ולא להיעלם בהלם הקרב בו נכנסו כולם עם התפרצות הנגיף.

עלינו כמנהלים - מנהיגים להתוות דרכי פעולה מקוריים, ולחשוב כיצד ניתן להיכנס עמוק בלב התורם בימים אלו, איך להבין לליבו, וכן, גם כאשר כעת קשה לו, מכל סיבה שהיא, נהיה איתו במצב הנוכחי. ונדגיש, לא בשביל לקבל כעת תרומה, ממש לא זו המטרה.

את הנתינה שלנו לתורמים נעניק באהבה ובהערכה אמיתית לתקופות בהם היו נותנים לכם תרומות גבוהות יותר, באמצעות מגוון דרכים וכלים לשימור התומכים והידידים שטיפחתם בעמותה עם השנים. להלן נעניק כמה טיפים מעשיים לביצוע ליישום.

אז מה כן ניתן לעשות במצב הנוכחי? במאמר הנוכחי תוכלו לקבל ידע עכשווי ורלוונטי, בשילוב כמה דרכי פעולה יעילים וטיפים אפקטיביים בס"ד.

חישוב מסלול מחדש, לפעמים זה הזמן של מנהל העמותה, לשבור שיגרה בזמן לא שגרתי, להגדיל ראש וליזום פעילות לא סטנדרטית, לא בהכרח מה שמופיע על הבלנק שלכם, חישבו מסלול מחדש, לדוג' זה יכול להיות מענק חירום לאברכים, הקמת קרן של תמיכת חג למלמדים, פרויקט חינוכי לזמן מוגבל, עזרה כלכלית סלי מזון או הלוואות לעובדים/לצוות החינוכי, שיתופי פעולה ושוברי הנחה עם עסקים קהילתיים, או כל רעיון אחר שתמצאו לנכון כדי לנהל את המצב ממקום של הובלה ויזום, פעילות זו כפופה כמובן לראיית האופק והחזון בעמותה, ולא ח"ו להיגרר לאפס פעילות למשך זמן בלתי ידוע, עד לסיום המשבר.

האם ישנם תרומות בתקופה זו? ישנם תורמים שישמחו לתת לכם דווקא עכשיו ויתחברו דווקא לפרויקטים ייעודיים הללו, כפי שברגע של מצוקה או בעי' רפואית יודע כל אחד לחייג לקופת הצדקה או למוסד הקרוב לליבו, כדי לזכות לישועה בכח הצדקה "וצדקה תציל ממוות", כן, אף בימים אלו כלל ישראל נתבעים ונותנים, ובהחלט גם בסכומים גבוהים ויפים.

גם בתקופה זו חשוב לעדכן את קהל היעד הרלוונטי, שידעו עליכם ושיראו שאתם עדיין קיימים הן בנוגע לפעילות היזומה מהסעיף הקודם והן בפעילות השוטפת, שישמעו ויראו על הפעילות שלכם, אם זה בדוא"ל או בעיתונות וכו', ידוע לנו על עמותות שתכננו להפיק מגזינים וידיעונים לחג הפסח, אולם הקפיאו את הוצאתם לאור, למרות זאת, כדאי בכל זאת ליידע את קהל התורמים והידידים שלכם בכל אופני המדיה העומדים לרשותכם, וללא עלות, חשוב להישאר על המפה, תעדכנו את התורמים בפעילות העמותה /המוסדות שלכם, חשוב לשדר פעילות חיובית ועדכנית כרגיל ככל שניתן, כדי להצדיק ולהחשיב את המשך התמיכה בכם.

במאמר המוסגר, גם בפעילות זו רצוי ומומלץ לתת מקום של כבוד וביטוי לתורמים הקבועים למרות שלא תרמו ישירות לפרויקט הזה, עדיין מגיע להם יחס של כבוד, תשכילו לתת להם הנצחה או הקדשה או לרפואה, בלי שיתרמו לשם כך ספציפית, זה יעשה להם טוב שחושבים עליהם בזמנים הקשים. מגיע להם "הכרת הטוב".

בימים אלו חשוב להתמקד בתחום אחד שבו עדיין ניתן כן להתקדם וביתר שאת, והוא, להדק בחזקה 'תקשורת בין אישית' עם התורמים שלנו, לפתח את היחסים עבור קידום העמותה ומטרותיה כדי לממש את המשך הפעילות ולא להיקלע ח"ו לחוסר תזרים בתרומות או בתורמים.

הקשר שלנו עם התורמים, מתהדק ומתוחזק, בזמני שמחה, חג ומועד, כמו בימי צער וקושי ח"ו. לכן, הידוק הקשר ו'שימור התורמים' צריך להיות אפקטיבי יותר מתמיד. מהיר ועוצמתי ככל הניתן, ע"י מנהל העמותה או איש הקשר/מנהל היח"צ במוסד אצלכם.

תמיד אנו בצד של המקבלים, לפעמים, אנחנו צריכים לעבור צד, ולהיות אלו שנותנים ומעודדים, אולם חשוב לעשות זאת מכל הלב ובצורה המיטבית והאמיתית ביותר עם הרבה רגש. אמפתיה. טאקט ומחשבה.

זה הזמן המתאים לרגש את התורמים שלך בטלפון חם של איחול אישי ולבבי, תפתח עמו שיחה עניינית, ולסיום תברך אותו שבזכות כח הצדקה הקבועה שלו, יזכה לעבור את התקופה בקלות ובבריאות איתנה, באמונה ובגבורה. גם על הדרך להתעניין בכנות ובידידות ובעדינות על המצב הכלכלי, המשפחתי, הזדהו עם רגשותיו, רק שימו לב, אתם שקופים מאוד בשיחה שלכם, חשוב שזה יבוא ממקום אמיתי, כנה ורציני, כמובן שאפשרי גם לבצע זאת במייל אישי ומיוחד אבל מושקע וערוך כדבעי, לא בשיטת העתק/הדבק.

DSC_0332 (1).JPG


ישראל עם סגולה הם, ידוע לנו על מנהל כולל גדול שהזמין לתורם כבד מארה"ב פרשת הקטורת ולמנצח בצורת המנורה, על קלף וע"י סופר מומחה בהשקעה גדולה מאוד, לפעמים לא צריך כזו השקעה גדולה, אלא גם קמיע רגיל, ורבים כאלו מצויים כעת להשגה, לכשתשגרו לתורמים שלכם קמיע או סגולה כזו או אחרת מרבותיכם או / בשילוב ובצירוף ברכה בכתב ידו של נשיא המוסדות, הכל לפי גובה התורם והתרומה כמובן, בוודאי יעשו את העבודה כראוי, כל מחווה סמלית מצידכם בימים אלו תרגש אותם, שחשבתם עליהם גם כשהם מתמודדים עם מתח ודאגה קיומית מפני הבאות.

נצלו את תקופת ערב הפסח הבעל"ט, לשגר ברוח ימי חירות וגאולה אלו תשורה של יחס והזדהות. ולאו דווקא ערכה מושקעת ומעוצבת בעלויות גבוהות, אלא משהו ייחודי, אורגינלי ומקורי, זה יכול להיות יין מבורך ששיגר במיוחד רב הקהילה או האדמו"ר שליט"א, נשיא הקהילה שבירך את היין אישית עבור התורם בבחינת "כוס ישועות אשא", תמתגו את הבקבוק עם מדבקה חגיגית, התורמים יעריכו זאת ולא ישכחו לכם את זה.

על זה הדרך, ניתן לשגר מארז של 'מצה שמורה', במארז מכובד ואישי, או הגדה של פסח בהטבעה אישית, הם יעריכו את ההשקעה המקורית, והחיבור ביניכם רק ילך ויגדל בעתיד.

חשוב לצרף ברכה אישית מסוגננת, שם תמצאו את הדרך הייחודית שלכם, להביע את רגשותיכם, לתורם ולבני ביתו, בשילוב אלמנטים נאים, ואקטואליים בימי גאולה ממצרים לחירות עולם.

נקודה למחשבה, וכלל זהב בעולם התרומות, וכעת זה נכון ותקף במיוחד, הצטיידו בסבלנות ואורך רוח, אפילו אם קורה וקיבלתם תשובה שלילית לאור המצב, אל תיבהלו מ"לא", המשיכו להשקיע, ולשפר את היחסים, מנסיון, הגלגל יתרומם שוב בסייעתא דשמיא, שמרו על הקשר, טפחו אותו, תודו על העבר, התפללו ותקוו יחד לעתיד מזהיר, והתורם יזכור אתכם כשישוב לאיתנו הפיננסי כבראשונה. אל תתייאשו. תהליכים לוקחים זמן, ואם תבנו את הקשר כמו שצריך, גם כשהתורם בנקודת שפל, תהיו איתו בכל מצב, יד ביד, תוקירו ותעריכו גם בזמנים הטובים יותר וגם פחות. והתורם יהיה נאמן לעמותה שלכם בזמני צמיחה ושגשוג.

מרגישים שגם אתם רוצים לעשות משהו לקידום תחום גיוס התרומות בעמותה שלכם, יש לכם עוד הצעה מעניינת, אבל אתם רוצים מישהו לסיעור מוחות וחשיבה יחד, כמו"כ לקבלת חומרים מרתקים למגביות ולשימור תורמים, להשראה וללמידה - חינם, צרו קשר, ויחד נעשה את הטוב ביותר למען העמותה שלכם.



יחזקאל מילר – ייעוץ לעמותות וליווי אישי לגיוס משאבים <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
  • DSC_0332 (1).JPG
    DSC_0332 (1).JPG
    KB 477.5 · צפיות: 80
  • 016315 (Medium) (Small).jpg
    016315 (Medium) (Small).jpg
    KB 52 · צפיות: 252