מה משותף למוסכניק, מטפלת רגשית, מחנכת, ורופא מומחה?

יש תשובה?

קחו כמה דקות.


אז ככה, ארבעתם עוסקים בתקשורת המונים. בהפשטת מושגי האסטרטגיה.

top-view-wooden-pawns-arrangement.jpg

איך?

מוסכניק הוא אדם שעובר במוסך, אבל יש לו את הניק הפרטי שלו.
המרחב והשטח האישי שלו בו הוא מקבל אנשים ומטפל בכל אחד במוצר הבלעדי שלו – הרכב.

מטפלת רגשית כשמה כן היא. מטפלת ברגש של הלקוח.ה שלה. מאבחנת את המטופל ונותנת לו להרגיש הכי בבית, בעולם.

מחנכת, הכי לא קשור כביכול לאסטרטגיה עסקית, נכון?
אבל מה עושה האסטרטגיה בעצם? חינוך שוק.
מחנכת או לא? את מי? את התלמידים. והם הקהל הכי אותנטי שיש.
אה. והיא עוסקת גם בפדגוגיה מבדלת. צריך שם אסטרטגיה? הכי צריך!

אוקיי.

רופא מומחה, מה הקשר? הוא מתמחה ברפואה ספציפית.
הוא לומד רק מה שהוא צריך למקצועיות שהוא בחר. לא מתפזר – מתמקד.

הדוגמאות שכתבתי מבטאות את התשובה לשאלה הבאה:
"איך מתייחצים למוצר? ממתגים אותו נכון."
לכל מוצר יש חיי מדף, אבל איזה איכות חיים אתה נותן לו?
לכל מוצר יש פג תוקף, "אופנה" או "טרנד" קוראים לזה היום. אבל בשביל זה יש כתבי היסטוריה.
ודברים טובים ואיכותיים נשמרים.

לא באתי לדבר כאן על איך עושים אסטרטגיה, כי עיצוב דעת קהל מגיעה – מהקהל.
צריך להכיר אתכם כדי לעצב את הדעה שלכם.

אז נשמור את זה לפעם הבאה.
  • תודה
Reactions: Mamma Mia