שאין מעצבות פנים טובות ומנוסות ששנים בשוק
ועדיין תקועות בנישה הזו.
פנו אלי לאחרונה בשאלה על כך כמה מעצבות פנים בפרויקטים הראשונים שלהן
וזה מה שגרם לי לכתוב את המאמר הזה (ולעבוד על פתרון לאתגר)
למה חוסר ביטחון הוא מכשול?
כשלקוח פונה לאיש מקצוע
ולא משנה אם זו מעצבת פנים, בונת אתרים או אינסטלטור
הוא מצפה לשמוע מאיש המקצוע הסבר ברור ובטוח על הדרך בה עליו לצעוד
אם את לא בטוחה בעצמך, ולא יודעת לענות לשאלות פשוטות של הלקוח בסגנון של 'איזו ספה יותר תתאים לי לסלון- בהירה או כהה?'
ובתגובה לשאלתו מתגמגמת ועונה משהו לא ברור, הלקוח מאבד את האמון בך ובמקצועיות שלך
כשמעצבת משדרת חוסר ביטחון, זה גורם ללקוחות להטיל ספק בהחלטות שלה, לבקש אינספור שינויים ולערער על ההמלצות המקצועיות שלה.
הדרך שבה את מדברת עם הלקוחות שלך משפיעה ישירות על הדרך שבה הם תופסים אותך. כשאת משדרת ביטחון, הלקוחות סומכים עלייך, מקשיבים לך יותר ופחות מערערים על ההחלטות שלך. מצד שני, אם את מתנסחת בצורה מתנצלת או מהוססת – זה עלול לגרום להם להרגיש שאת לא בטוחה בעצמך, וזה יוביל אותם להטיל ספק בהמלצות שלך ולנסות לשלוט בתהליך.
איך לדבר בביטחון – בלי להתנצל
1. היפטרי מהתנצלויות מיותרות
דוגמאות להתנסחות מתנצלת מול התנסחות בטוחה:

✔ "אני שולחת לך עכשיו את הסקיצה, עבדתי עליה כדי לוודא שהיא תהיה מדויקת ומושלמת עבורך."

✔"הגוונים הבהירים יתנו לחלל תחושת מרחב ואור טבעי – אני ממליצה עליהם."

✔"בואי נדבר רגע על התקציב כדי שנתאים לך את הפתרון הכי נכון."
ברגע שאת מורידה התנצלויות מיותרות מהשיח שלך, הלקוחות מתחילים להרגיש שיש להם עסק עם מעצבת שיודעת מה היא עושה.
2. אל תבקשי אישור – תני המלצות ברורות


✔"הספה הזו תתאים בדיוק לסגנון שבחרנו, והיא גם נוחה ופונקציונלית."

✔ "הצבע הכהה יוסיף עומק ודרמה לחדר, וזה ישתלב נהדר עם שאר האלמנטים."

✔ "בחרתי את האפשרויות שהכי מתאימות לפרויקט – אני ממליצה על אלו."
ברגע שאת מובילה את הלקוח במקום לבקש ממנו אישורים על כל החלטה, הוא ירגיש ביטחון בידיים שלך ופחות יתערב בהחלטות המקצועיות שלך.
כמובן, אם הלקוח לא התחבר להצעות, ומעוניין לקבל אופציות וכיוונים נוספים - אין צורך לומר לו 'אבל כבר אמרתי לך שזה הכי מתאים'
גם אם בעיני זה מתאים. הוא בעל הבית...
(וזו עוד סיבה למה אני בעד לתת בהצעת מחיר סקיצות ללא הגבלה. אבל זה כבר למאמר אחר....)
3. היי ישירה וברורה – בלי התחכמויות
דוגמאות להתנסחות ישירה במקום מעורפלת:

✔"אני אבדוק עבורך עם ספק נוסף ואחזור אליך עם תשובה בהקדם."

✔ "אני אבדוק אם החומר הזה מתאים לתנאים של הפרויקט ואעדכן אותך בהקדם."
כשהלקוח מרגיש שאת בטוחה בעצמך ולא משאירה דברים באוויר, הוא נותן בך אמון ויותר זורם ונהנה בתהליך.
לסיכום:
משימה קטנה לתרגול:
בשיחה הבאה עם לקוח, נסי להימנע לחלוטין מהמילים: "אולי", "נראה לי", ו"סליחה". במקום זאת, נסי לתת המלצה ישירה ולהגיד אותה בטון בטוח. את תופתעי לגלות כמה זה משנה את הדרך שבה הלקוח מגיב אלייך.