מדור עם כיתוב2.jpg

איך כוס ברד בעלות של חצי שקל גרמה לי לבחור בעסק.

'זמן שהייה' הנו מושג שכדאי לכם לאמץ בעסק על מנת לשמור על לקוחות קיימים ולהגדיל הכנסות. היכנסו למאמר המחכים של יעל פיינגולד, ותבינו איך השקעה קטנה...
נכתב ע"י יעל פיינגולד · ‏14/8/18 ·
  1. יעל פיינגולד
    בבין הזמנים יצאנו לטיול עם כל המשפחה, חשבנו שזו ממש אטרקציה להיכנס עם הילדים למנהרת שטיפת מכוניות- זול, מעניין, ילדים מרוגשים, הורים שמחים ומרגיעים, בקיצור, גיבוש משפחתי. ממליצה!

    כמובן שחוץ מהמנהרה לא צפינו לשום אטרקציות מיוחדות ולקחנו בחשבון שנצטרך לשרוף חצי שעה בשמש עם ארבעה פצפונים, אבל החלטנו שזה שווה את זה. הייתי מוכנה כבר להתחיל לסבול אך אז, בעל שטיפת המכוניות הפתיעה אותי.

    בהשקעה של חצי שקל גרם לי מהיום והלאה לסמן אותו בתור שטיפת המכוניות הנבחרת שלי, ואפילו לשקול מדי פעם אחר הצהריים מפנק עם הילדים.

    איך?!

    מיד לאחר הפקדת המכונית לשני גרוזינים חביבים עם סמרטוט רטוב ביד ושואב רועש, בעל החנות הכניס אותנו לחנות, ו.. הנה ההפתעה!

    שתי מכונות ברד בטעם ענבים ובטעם אבטיח חיכו לנו. כל ילד משובבי קיבל כוס ברד אותה שלק דרך קשית צבעונית, ואז עבר לדוג פתיתי ברד עם כפית. כעבור 20 דקות קיבלנו ילדים שחוו מנהרת קצף, התענגו על כוס ברד (אחת סחטה 2...) וגם.. רכב נוצץ מוצר מדף מהחנות (שלא באמת היינו צריכים....)

    מה הוא עשה?

    בשפה המקצועית קוראים לזה "זמן שהייה", הסטטיסטיקה אומרת שככל שאשהה יותר בחנות או לידה, כך אחשף ליותר מוצרים והסיכוי שאקנה יגדל. בעולם המקביל (הדיגיטלי) קוראים לזה 'דף נחיתה מושך' וחווית גלישה שגורמים ללקוחות להישאר יותר זמן באתר.

    רוב האנשים חושבים שחשוב להביא לקוחות חדשים, אני מסכימה, אבל לעיתים יותר קל להפוך ציפור אחת ביד ללקוחה קבועה וחוזרת, מאשר 1000 ציפורים על הדף.

    לא התבלבלתי. התכוונתי למה שכתבתי. אני פוגשת הרבה אנשים שמתמקדים איך להביא עוד אנשים ועשים את זה דרך פרסומת ל1000 איש ומחפשים את הטריקים לצוד אותם ולהביא אותם אליהם,

    היום אני אתן זווית חדשה על האפשרות לנצל את מעמד הפגישה ה"טבעי" כדי להפוך את האיש שהיה שם "על הדרך" ללקוח חוזר.

    לעיתים חנויות לא זוכות לבידול מיוחד- פרט לחלון ראווה יותר יפה ויותר מושך או שלטי מבצעי קאסח, אין להם כלים.

    לכן, כל שעליהן לעשות כדי להגדיל מכירות: להעלות את זמן השהות בחנות או לידה ו"לגרום" ללקוחות להתעכב לידך. התוצאה: חשיפה לעוד מוצרים, ייצור קשר נוסף והמרה מהתעניינות לרכישה.

    דוגמאות:

    מה חנות חיות שאין לה שום יתרון על אחרות ולא מכירים אותה יכולה לעשות כדי שהאנשים יעצרו לידה ויגדילו את זמן החשיפה שלהם בחנות?- תחשוב מי המושך בחוט? הכלב! ומה הוא רוצה? לשתות! ולכן, אם תשים בפתח החנות קערה קבועה של מזון ומים, בוודאי אחוז העוצרים ליד החנות תעלה משמעותית והסיכוי שהבעלים יקנה משהו עבור רקסי או פינצ'י- עולה.

    בעל חנות טלפונים שאין לה שום בידול ויש עוד עשרות כמוהו ברחוב או בקניון, מה יעשה? יחשוב מה אני יכול לעשות שיהווה יתרון לא הוגן, יקל על הלקוח ויתן לי נקודת זכות וזמן חשיפה? פשוט!

    יעמיד נקודת חשמל בכניסה לחנות עם 5 סוגי מטענים לשימוש חופשי! חסרי הסוללה יבואו להיטען ובדרך יגהצו אשראי על איזה אוזניה או כיסוי.

    חנות נעליים- תבטיח בלון צהוב לכל ילד שקונה נעליים.

    אם כל בעל עסק יבדוק מה הוא יכול לעשות כדי להשאיר אצלו את מי שכבר הגיע, עבר, ביקר, קנה בעבר, במקום לרוץ אחרי קהל חדש, בוודאי יעלה על מסלול של ספירלת עליה בעסק, במקום התנעה כל פעם מחדש, אפילו שהעסק כבר קיים שנים...





    מחזור ב' של תכנית "חילוץ ב60 יום" מתחילה. פרטים כאן.
    יעל פינגולד- חילוץ מתקיעות עסקית 052-6777876
    yaelfaingold@gmail.com

    תגיות מאמרים

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. היסמין יר
    כן אכן תוכן איכותי
    יש עוד משהו שיכול מאוד לגרום ללקחות לחזור
    מוכר/ת אדיב וחייכן .
    חויית קנייה שנגרמת ע"י שלל דברים כגון
    • חנות מאורגנת מסודרת
    • מיזוג נעים
    • ריח נעים
    • מוזיקה ברקע

    ודרך אגב רעיונות איכותיים למשוך לקוחות ע"י רעינות
    1. חנות כלים -בור לטבילת כלים ליד החנות
    2. חנייה חינם ללקוחות החנות
    3. משלוח עד הבית
  2. Mmiri
    כתבה גאונית. כדאי שכל בעל עסק יתחיל לחשוב על רעיונות כאלה. ודי למה לבזבז כ"כ הרבה כסף על פרסומות ענק שעולות סכום נכבד מאד מאיפה הכסף? מחילה מבעלי העיתונים
    לדוג'
    הסטיגמה לחנות הזאת היא 'חנות ספרים' אבל אתה עובר ליד ואתה מגלה דברים מרתקים אחרים. א. כפי שכתבו - ניתן לדפדף בספרים. מוצרים המגרים את עיניהם של ילדים קטנים כמו משחק יהודי, דיסקים המגרים את אוזניהם (ועיניהם! מה חדש בתחום המוזיקה?) של חובבי המוזיקה.
  3. OV graphics
    אלוףף
    כהרגלך...!
  4. גלבוע
    יפה מאד, אהבתי את הגישה!
  5. אברימי
    הכל נכון, רק צריך לקחת בחשבון שישנן חנויות שהדבר הכי גרוע מבחינתן יהיה שהלקוח יתעכב בהן. הן צריכות בראש ובראשונה לתת שירות טוב ולהיות מקום שנעים להיות בו, ורק אחר כך לעכב שם את הלקוחות.
      תמר טל אוהב/ת את זה.
  6. Tweenset
    מרתק!
    אם כי חנות נעליים צריכה לחשוב על משהו מקורי יותר מבלון צהוב.. היום זה לא בידול, זה סטנדרט
      Yehodit B, OV graphics ו-רותי קפלר אוהבים את זה.
  7. לוחם תמורות
    תודה על המאמרים. קצת קצרים אבל מחכימים
    ישר נזכרתי בעמדת קול הלשון במאפיית הצבי ? ובחנות מחשבים אחת בב"ב
    דרך אגב חנויות ספרים שמרשות לדפדף ...זה אותו רעיון