זה מתחיל מכך שמשרד הפרסום 'קפאין' עבדו על מיתוג מחדש לארגון 'בית התבשיל'.

"עשינו סקר ציבורי וגילינו שבית התבשיל מצטייר כארגון אליו מגיעים עניים וחסרי בית לאכול מנה חמה וללכת" מספר גרשון רוזנפלד שותף מנכ"ל במשרד הפרסום והמיתוג 'קפאין'.

"המטרה הייתה להסביר שבית התבשיל שולח מנות מבושלות, אך לא רק לנזקקים, אלא גם למשפחות שנקלעו לתקופה לחוצה בעקבות מצב רפואי של אחד מבני המשפחה או שהאמא ילדה בשעה טובה או חלילה מצב נפשי של מישהו במשפחה שאינו מאפשר תפקוד מלא בבית".

נציין כי בלוגו הקודם היה כתוב כמעט את מלוא הפסוק (עם שינוי שלא תהיה בעיית גניזה) "הלא תפרוס... ועניים מרודים תביא ביתה"

"בלוגו הנוכחי השארנו רק את תחילת הפסוק, כאשר הוא מסביר יותר מהכל את הסלוגן של בית התבשיל 'שלא ישאר יהודי רעב' המהווה את המוטו של מנהל העמותה. בכוונה הלכנו על סלוגן שאינו מדיי קריאייטיבי כי כל המותג מבקש לדבר לאנשים בגובה העיניים".

השינויים שנעשו בלוגו הינם 'פנימיים'. כאלו המשאירים את המעטפת המוכרת והידועה של בית התבשיל.

"מכיוון שרצינו להשאיר זכר ללוגו הקודם שהינו לוגו זכיר בציבור השארנו את הצורה הבסיסית של הלוגו והעברנו אותו בחזרה להיות כתום כמו שהיה בהתחלה. הלוגו הקודם היה אדום שמהווה את חום האוכל, אך במיתוג הנוכחי רצינו להדגיש גם את החום אנושי והחזרה לצבע הכתום היתה מתבקשת".

"בלוגו הקודם הכפית והמזלג היו בגודל של הדמות האנושית". מזכיר רוזנפלד. "רצינו לשים דגש על כף היד האנושית שעוטפת את הבית, לכן הורדנו את האלמנטים של האוכל ויצרנו יד שעוטפת את כל הבית ולא את חלקו".

הערובה שעולה מהבית מספרת מה הארוחה המבושלת עושה בתוך הבית הזה. התובנה הבסיסית היתה שבית שאין שם ארוחות חמות - הילדים שם לאו דווקא רעבים, אלא עצובים. כי בבית נורמלי ומתפקד - הכל קורה סביב השולחן של הארוחה המבושלת. שם מתחוללת כל ההוויה המשפחתית".



IMG-20190926-WA0009.jpg

הלוגו הקודם



IMG-20190922-WA0067.jpg

הלוגו החדש



לגבי הלך הרוח של קמפיין ההתרמה לחגים, מספר רוזנפלד, כי החליטו במשרד הפרסום 'קפאין' לצאת ממסע הישועות - אותן מבטיחות כל העמותות ולהתמקד בדבר האמיתי.

"בעולם ארגוני החסד כולם מדברים על ישועות... אנחנו החלטנו לגעת במה שנכון למותג. לא לדבר רק על הילד הרעב אלא על מהות אוכל מבושל בבית. משם הגענו לויז'ואל של לחם במודעות, שם נראה כאילו הילד שיחק עם סימני החג ומתוך עצבות יצאה לו יצירה עצובה. כמובן שהרעיון לקוח מתוך העובדה שרגשות של ילדים אפשר לפענח בעיקר מציור ויצירה.

היה לנו חשוב לא להראות ילד עצוב - כי זה מאסט. חששנו מצד שני - מה יוכל להביע את הילד ואת בעצבונו? והרעיון הקריאייטיבי הזה עשה את העבודה.

מלבד זאת, הלחם מספר לנו, שאמנם הילד לא כל כך רעב כי יש לו פרוסת לחם לאכול. אבל הוא עצוב כי אין לו את ארוחת החג המבושלת."


IMG-20190924-WA0018.jpg


IMG-20190924-WA0019.jpg


IMG-20190924-WA0020.jpg
  • IMG-20190922-WA0069.jpg
    IMG-20190922-WA0069.jpg
    KB 7.2 · צפיות: 114