מאת: יונה קאופמן

חנוכה. אור בחלונות ואור בלב. משפחות מתכנסות בהרכב מלא, יושבים בניחותא סביב שולחנות מחליפים מתכונים החל משלב הפרודוקטים ועד לסטיילינג, חוויות ועדכונים, סיפורי נוסטלגיה ותוכניות לעתיד... ו...על איזה ספר טוב אתם ממליצים לילדים לדמי חנוכה, ואם כבר מדברים, אולי יש גם משהו שגם לי כדאי לקנות לעצמי?

בהחלט! הבשורה היא שלא רק משהו מתאים וראוי לטעם האישי שלכם, אלא גם מתאים לכיס של כל אחד ואחת.

ביפה נוף שוקדים על מבצעי חנוכה כבר זמן רב, וכעת, בלילות הארוכים, הם רואים אור להנאתם של קהל הצרכנים הגדול והמגוון.

כניסה לאחת מרשת חנויות 'יפה נוף' הפזורות ברחבי הארץ היא חוויית קנייה תמידית, ועל אחת כמה וכמה בימים אילו, ימי המבצעים של פעם בשנה.

ברקע נשמעת מוזיקה תואמת, וקונים רבים עומדים בין דוכני הספרים ועמודי התצוגה המתחדשים כל העת. ההיצע גדול, מכובד ויוקרתי. בין הספרים שבמבצע ישנם מאות (!!!) של ספרים במחיר שנע בין... 10 ל 20 ₪ בלבד! הספרים, חובה לציין, מיועדים לכל בני המשפחה בשלל הגילאים.

אם נכניס רחפן לחנות ההומה, נפלח את המראות ונבקש למצוא מכנה משותף בין הקונים, נגיע מהר מאוד למסקנה אחת: התלבטות. בידי כל קונה כמה וכמה ספרים, מרביתם כבר 'סומנו' והם ייצאו איתו מהחנות, על הדרך יש עוד כמה נוספים שקרוב לוודאי שגם הם יצטרפו לחבריו מהדפוס וימשיכו את חייהם כחברים למדף הספרים בבית.

ליד ספרי הקריאה עבי הכרס ממיטב הסופרות, (הממוצע שלהם עומד על 400-500 עמודים לספר) עומדות קבוצת בנות צעירות ומתלבטות באיזה ספר לבחור. ההיצע גדול ומגוון, מרביתם ספרים עכשוויים, וחלקם משלבים פרקי היסטוריה בעלילה בת זמננו. בין הספרים יש עשרה חדשים שרק כעת נמכרים במחירים כאלו, לאחר שבמשך כל השנים עלו 60-65 ₪. לבד מכך יש עשרות ספרים נוספים לנשים ולבנות שכבר היו במבצע, אזלו מהשוק וכעת נמצאים על המדף להנאת הקוראים. הן מתקשרות לכמה גיסות וחברות נוספות ומידיינות ביניהן על הספרים. כל אחת מהן יוצאת עם שלושה ארבעה ספרים.

מכל הכיוונים שרק אפשר להתקרב לקומיקס מקיפים אותו ילדים שלא יודעים בכלל מאיפה להתחיל. קומיקס ב 10 שקלים בלבד? זה חלום שהתגשם! בין הקומיקסים אפשר למצוא את סדרת 'לאור הזרקור' של רחמים מלמד, הסדרה הנוסטלגית שדור שלם גדל עליה. הסדרה יצאה לאור לראשונה לפני כחצי שנה והמהדורה כבר עומדת לאזול.


c6723e5831b54be59f5faa2d01106ba4.jpg



אחד המוכרים הגיע ומילא מחדש את המדף של סדרת 'דודי ואודי' וסדרת י'לדי רב החובל' שממש כעת הגיע משלוח חדש לחנות בעקבות הביקוש הרב.

ילד מסולסל פאות מצביע על מגוון הקומיקסים מבית 'קומיקס' ואומר לחברו כשכולו מאושר: "הכל כאן עולה רק 10 ₪! סוף סוף אפשר לקרוא את הקומיקסים האלו בבית בנחת ולא בגניבה בחנות כשהמוכר צועק כל הזמן להפסיק לקרוא". הילד התחיל לקחת כמה קומיקסים לידיים כשלפתע הגיע אחיו ואמר בשמחה: "בא תראה כמה קומיקסים של תלת מימד יש במבצע רק ב15 ₪!"

לפתע הם זיהו את ילדי השכנים מהדלת ממול. הם לקחו מ'עלילונים' - ספריה של אסתי אייכלר בפורמט אלבומי ב 20 ₪ בלבד. "עכשיו נוכל להחליף בינינו את הספרים החדשים". החליטו ביניהם על הדיל המשתלם.

"תראו את הקומיקסים של שמואל ארגמן ז"ל", אומר אב לילדיו למראה המבצע של 3 קומיקסים ב100 ₪, "אני קראתי אותם בספרים ממש, עכשיו אתם יכולים ליהנות מהם כאילו הם מוחשיים".

זוג חביב של סבא וסבתא נוטל כמה וכמה כרכים מכל ספר בסדרה החדשה של קומיקסבא ובה עשרה חלקים על מאורי החסידות – הבעל שם טוב, המגיד ממזעריטש, רבי אלימלך מליז'ענקס, רבי לוי יצחק מברדיטשוב, רבי נחמן מברסלב ועוד. "אני שמחה שאנחנו יכולים דמי חנוכה כה חינוכיים לכל נכד שלנו, בלי עין הרע". אומרת הסבתא לסבא בסיפוק רב ולקינוח הם לוקחים גם כמה מכל אחד מארבעת חלקי סדרת סיפורי הצדיקים – רבי יהודה הנשיא, רבן גמליאל דיבנה, רבי אלעזר ברבי שמעון ורבי שמעון בן שטח. כל אחד מהם גם ב 10 ₪ בלבד.

שני ילדים ואחותם מתלבטים בין 8 הקומיקסים של שירי כהן, עורכים דיונים ולבסוף כל אחד מוצא את הסגנון שלו. הילדה עם הספר על בת הש"ך והבנים עם הסיפורים ההיסטוריים על בית המקדש בימי היוונים והחורבן...

שתי ילדות ניגשות לאימן עם המארז החגיגי של 'נאן' - הילדה הקטנה שעשתה דרכה משוייץ לארץ ישראל, גדלה והיתה לאם – ומבקשות אותו. "שלוש במאה?" מתפלאת האם. "ברור שאני לוקחת אותו, גם אני אקרא אותו". היא קורצת לבנותיה.

ליד עשרות ספרי מנוחה פוקס שבמצבע ניצבות שתי גננות ונוטלות ספר אחר ספר מהסדרות

ליד הגננות נמצאת ילדת בית ספר בכיתות הגבוהות, גם היא לוקחת כמה מספרי מנוחה פוקס – נח בר מח ומסדרת פינת החי. "אנחנו לומדות את הספרים האלו בשיעורי אנגלית ועושות את שיעורי הבית על פיהם", היא מסבירה לחברתה, "ואני רוצה להשוות את התרגום ולהתמקצע בשפה האנגלית". אחרי כמה דקות היא החליטה להפתיע את האחיינים האהובים שלה ורכשה להם מסדרת 'דדי גמדי', 'משל ונמשל' ו'צורות מציירות'.

ליד הקופה נמצא סב שהחליט לפנק את נכדיו בחורי הישיבות והוא רוכש בעבורם כרטיסי מתנה נטענים. "שיקנו להם מה שהם צריכים", הוא מסביר למוכר האדיב שממהר להגיש לו את ערימת הכרטיסים בעטיפה הולמת ומצרף גם פתקי הקדשה מתאימים.

וכשקונים, סוברים ביפה נוף, גם מקבלים! מי שעבר את ה30 ₪ (ומי לא עובר את זה?) זכאי לשלם עוד 10 ₪ בלבד ולקבל סט חמישה חומשי תורה, סט משניות כיס או את הספר המתח 'הצתה מאוחרת' של מ. ארבל (כ700 עמודים!), 'נקודות בדרך' המרגש של מירי זוננפלד, 'הבריחה מהודו' של אביגיל מייזליק או את הקומיקס האלבומי 'חוצים גבולות' של א. אייכלר.

וזה רק חלק משפע המבצעים (שחלקם לימי החנוכה בלבד!) ב'יפה נוף' שהוא בסימן של מעט כסף המכיל ספרים מרובים. עכשיו יותר מתמיד קוראים הרבה יותר ומשלמים פחות!

נראה שמישהו ביפה נוף, קצת הגזים עם המבצעים. בואו להתרגש, למשש, להתלבט, לבחור, לקנות ולשוב הביתה ולמלא את מדף הספרים לפני שאי מי יתעשת ויחליט שגם הוא מצטרף לעליית המחירים הכללית...


הדמיה קטלוג.png
לקטלוג המבצעים המלא!