ראיתם כבר את תפריט הקיץ שלנו?

בשבוע שעבר הייתה לי פגישה חשובה, קבענו להיפגש במסעדה על חוף הים. מזג האוויר היה נאה, הרוח נשבה בעוז, אבל כשהמלצרית ניגשה אלינו עם התפריט, חשכו עיני.

התפריט היה בן למעלה מ17 עמודים. ארוחות בוקר, וארוחות זוגיות, ארוחות ילדים, ראשונות ועיקריות, המלצת השף וקינוחים, פשוט לא ידעתי מאיפה להתחיל. וכשרציתי לבחור ארוחות בוקר זוגית וקינוח, הייתי צריך לדפדף כמעט 14 עמודים עד שמצאתי את מה שחיפשתי, זה היה מתיש.

למעשה, אתרים רבים באינטרנט במודע או שלא מודע, נראים בדיוק כך. התפריט ארוך והמידע עמוס לעייפה. ובמקומות אחרים, התפריט מצומצם והמידע מעורפל. בשני המקרים הלקוח יעשה אסקייפ ויחפש אתר ידידותי יותר.

את הפוסט השני בנושא חווית המשתמש, אקדיש לתפריט הניווט. אדבר על הדרך הנכונה להשתמש בו על מנת לספק חווית משתמש מקסימלית. במאמר הנוכחי אתמקד בקטגוריות המומלצות וכיצד לסדר אותם. ובמאמר הבא אשתדל להרחיב יותר על האפקט החזותי שלו והיכן למקם אותו.



מספר הקסם 7 פלוס מינוס 2

נחזור לאותה פגישה. כששאלתי על כך את השותף העסקי, הוא סיפר לי על מספר הקסם 7. וכשחקרתי את הנושא לעומק הגעתי למחקר הזה כנס כאן(באנגלית).. אולם זהו אחד המיתוסים הוותיקים ביותר של עולם האינטרנט. מדובר במחקר אותו ערך ג'ורג' מילר בשנת 1956. המחקר בדק את תכונות המוח האנושי ואת קצב העבודה שלו, וגילה שהמוח האנושי מסוגל לזכור בין 5-9 מספרים בו זמנית. כך התקבלה המסקנה הרווחת שתפריט אידאלי עבור אתר אינטרנט צריך לשאת 7 קטגוריות, פלוס או מינוס 2...

אבל למעשה, אין כל קשר בין המחקר למציאות, באתר אינטרנט מצוי התפריט נמצא מול העיניים, כך שאין כל צורך לשנן אותם בעל פה, ובוודאי שלא בו זמנית.

כמענה לשאלה כמה באמת צריך, התשובה אינה גורפת. קיים הבדל משמעותי בין בלוג לאתר תדמית, ובין חנות מקוונת לקורס דיגיטלי.

חווית משתמש


חנות מקוונת

באתר בתחום ה E-comer's שמוכר מבחר רב של מוצרים, סביר להניח שתרצו לפרסם את כלל מוצרים שלכם. ולכן הפיתרון האידאלי יהיה לחלק אותם לקטגוריות ותתי קטגוריות כגון הלבשה, הנעלה, מוצרי חורף או קיץ.



אתרי תדמית

אתר תדמית הוא למעשה כרטיס הביקור שלכם, המשתמש ירצה להכיר אתכם קצת יותר. לכן, מומלץ לפרסם ארבעה עמודים בסה״כ.

אודות, הגולש מתעניין ברקע המקצועי שלכם בלבד, הוא פחות יתעניין במשפחתכם ובתרומתכם לחברה. לכן יש לתת ביטוי להשכלה ולניסיון שלכם בלבד. שימו לב שתמונה שלכם היא קריטית (ארחיב על עמוד האודות בעז״ה בפוסט נפרד).

המלצות, ללקוחות מרוצים יש משמעות רבה להחלטת הלקוח אם להתקשר עמכם או לא. לכן חשוב לכתוב ביקורות של לקוחות. תבקשו מהלקוח שלכם לכתוב פידבק על חווית השירות, לא תאמינו כמה זה פשוט. חשוב! מומלץ להוסיף תמונה של הלקוח או לפחות לוגו של החברה, זהו הדבר היחיד שמבדיל בין ביקורת אמינה לפקטיבית.

תיק עבודות, אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני. עליכם להתייחס לביקור הראשון של הלקוח באתר שלכם, כמו לפגישה עסקית. הלקוח רוצה לדעת שאינכם חובבנים. השתדלו לפרסם את העבודות המוצלחות והמושקעות ביותר באתר האינטרנט שלכם. ואם אתם עדיין חדשים בתחום ואין לכם עבודות קודמות, תשקלו את האפשרות לבצע ברטר עם בעלי עסקים אחרים בתמורה לשירות.

צור קשר, לשם אנחנו רוצים להוביל את הלקוח שלנו בסופו של דבר. מומלץ לשים תמונה גם בעמוד זה, על מנת לתת ללקוח הרגשה שיש עם מי לדבר. בנוסף לעמוד ייעודי, מומלץ להוסיף קישור להשארת פרטים בכל שלב באתר. צ'אטבוט יהיה הפתרון המושלם.



בלוג מקצועי

אשתף אתכם מניסיוני האישי. לפני מספר שנים כשהקמתי את הבלוג שלי, שמתי מפת חום( Heatmaps -כלי שעוקב אחר התנועות של הגולש באתר), והבחנתי בדבר מעניין. רובו המוחלט של הגולשים שהגיע לבלוג דרך גוגל, סיים לקרוא את הכתבה, עבר לעמוד האודות. ורק לאחר מכן חזר לבלוג לקרוא תכנים נוספים.

לכן מומלץ להרחיב ככל האפשר על מקצועיותכם בעמוד האודות, להוסיף קישור לבלוג, ושם לחלק את הפוסטים לפי נושאים, כמו גם שורת חיפוש.



קורס דיגיטלי

בשונה מאתר אינטרנט, לקורס דיגיטלי יש לתת משמעות כפולה לחווית המשתמש. הלקוח הממוצע שמתעניין בקורס מקוון, ירצה לדעת בדיוק כיצד תתנהל הלמידה המקוונת באתרכם. לדוגמא: באתר שכל שיעור נפתח בחלון נוסף, הלקוח עשוי לאבד את סבלנותו בכל פעם שיצטרך להמתין לטעינת הדף.

מומלץ לתת אפשרות לצפות בשיעור ראשון או לפחות בספוילר, בנוסף לאפקט השיווקי שבדבר, הלקוח חווה את החוויה המקוונת און ליין.

2020-08-26 (12).png




ומה לגבי התוכן?!

השפה בה משתמשים חשובה ביותר. ככל שנדע לכתוב תוויות שיתארו את התוכן בצורה תמציתית ועניינית. ובצורה כזו, נוכל אף להוסיף קטגוריות לפי הצורך.

כמעט בכל אתר אינטרנט סטנדרטי אני רואה שלושה דפים, אודות, שירותים, צור קשר.. השתדלו להיות ייחודיים יותר.

לכוון לקהל היעד שלך

בעוד גולשים רבים נכנסים לאתרים מסוימים על מנת להכיר אתכם בלבד, רבים יגיעו לאתר שלכם בגלל התוכן שאתם מספקים להם. יש הבדל בין אדם שמחפש את שמכם בגוגל לאדם ורוצה להכיר אתכם יותר, לבין אחד שהגיע לשם דרך מאמר שפרסמתם בנושא מסוים, ושמכם עלה בתוצאות החיפוש. בשני המקרים נרצה לספר ללקוח עלינו ועל התוכן שלנו.

בבניית תפריט צריך לחשוב על קהל היעד. אם אנחנו יודעים שהלקוחות שלנו רוצים יותר את התוכן, נשתדל לפרט בתפריט את כלל הנושאים עליהם יוכלו לקבל מידע. אולם במקרים בהם האתר משמש בעיקר כאתר תדמית, נעדיף להדגיש את הניסיון שלנו ואת מבחר המוצרים שאנחנו מספקים.



לסיכום:

לתפריט הניווט באתר שלכם ישנו משמעות גורפת. ופעמים שאף עשוי להכריע על החלטת הלקוח שלכם אם להשתמש בשירות אותו אתם מספקים. תפריט הניווט אמנם עשוי להשתנות בין האתרים וקהל היעד שלהם, אבל חייב להיות ידידותי, זורם וקולח.



נ.ב. זהו פוסט שלישי בנושאי האינטרנט וחווית משתמש. בפוסט הראשון נתתי טיפים כיצד תוכלו להאריך את שהות הגולשים באתר. ובפוסט השני נתתי קצת רקע, והדגשתי את חשיבות חווית המשתמש.

בפוסט הבא עדיין אדבר על תפריט הניווט, ואתן כלים פרקטיים אותם תוכלו ליישם מיידית בנושא עיצוב תפריט הניווט והחזותיות שלו.

אם ישנם נושאים נוספים עליהם תרצו לקרוא, כתובו לי כאן בתגובות.
על המחבר
מ
משה וולנר, בוגר תואר ראשון בשיווק ופרסום. בעולם השיווק מאז 2013, בחמשת השנים האחרונה לוויתי 187 בעלי עסקים ועזרתי להם להקים עסק יציב מבוסס ומצליח.

התוכן החם ביותר עולה בסטטוס
מכאן מצטרפים

תגובות

אין עדיין תגובות על התוכן

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

More from משה וול

שתף את המאמר

למעלה