בטוח אתם תמוהים על הכותרת, מה הקשר? איך זה קשור בכלל???
כולנו עוברים משברים בחיים (טוב זה לא חדש), לאור המצב ששרוי בארץ ובכלל בעולם החלטתי להתחיל לחקור עניין רגיש ונפוץ (כשאני אומרת נפוץ זה לא אומר שמדברים עליו הרבה אלא זה אומר שהוא נימצא הרבה בקרב האנשים, אם לא לכולם ברמה כזאת או אחרת!!) הנושא שהחלטתי לחקור הוא : הפרעות נפשיות!! אאוץ' כמה זה רגיש אז כן הגיע הזמן להעלות מודעות ולהתייחס לנפש !!

בתור התחלה דיברתי עם אנשים שיש להם הפרעות נפשיות, הסיפורים שהם סיפרו והתיאורים שהם תיארו היו קשים!! ישנם אנשים שלא יודעים אבל הנפש זה עולם ומלואו!! (בלי הגזמה). לאחר שיחה עם כמה ממתמודדי הפרעות נפשיות הבנתי עד כמה הנושא הזה רגיש, המכנה המשותף שהיה לכמה מהמתמודדים שדיברתי איתם היה ההרגשה שהם מרגישים כבולים!!
ואני אסביר:

תדמיינו לכם אדם נורמאלי לחלוטין- ניראה כמו בן אדם רגיל. אך יש לו אזיקים בילתי ניראות שרק הוא רואה אותם! האזיקים אזוקים לו בידיים וברגליים, זה מקשה עליו מאוד ולכן הוא מנסה לבקש עזרה מהסביבה שסביבו אך אנשים לא מבינים מה הוא רוצה ואף חושבים שאותו אדם השתגע ולכן אותו אדם מתייאש, לכן הוא גם שקוע בביתו על הספה ללא מעש!
אנשים "טובים" באים לאותו בן אדם ואומרים לו ואף מטיפים לו מוסר: "תקום! תתפקד! תעשה משהו, אתה לא יכול להישאר ככה " אך אותו אדם עונה להם "אבל אני אזוק באזיקים, תעזרו לי !! " אך אותם אנשים "טובים" מניפים את היד ואומרים "הכל בראש שלך!!" (בטוח אתם מכירים את המשפט הזה).

באחד הימים הגיע אדם חכם לאותו אדם וביקש ממנו שיסביר לו מדוע הוא לא מתפקד, אותו אדם הסביר לו בייאוש את הסיבה ואמר לו "אפילו לחפש את המפתח של האזיקים הם לא רוצים" אותו אדם חכם שוטט בביתו של האזוק ומצא את המפתח לאזיקים הוא הביא את המפתח לאזוק ואמר לו מעכשיו אתה צריך להסתדר, אותו אזוק אמר לו "אבל איך אני יוכל ??" האדם החכם אמר לו "אתה יכול!! אני נימצא איתך לאורך כל הדרך ולאורך כל התהליך!!" האזוק הרגיש הרגשה של תקווה והחל לפתוח את האזיקים ברגליים הדרך הייתה קשה ומייגעת אך הוא לא התייאש, וגם האדם החכם לא נתן לו להתייאש ותמך כשהיה צריך. עד שיום אחד הוא הצליח גם לפתוח את האזיקים בידיים!!

מה כל זה קשור אתם שואלים? אחרי שהבנתי את זה החלטתי שאני חייבת לעזור לאותם אנשים לבטא את עצמם בדרך כזו או אחרת, חשבתי רבות איך אוכל לעזור להם בדרך אומנותית.

אחרי הרבה ימים של מחשבה ותיכנונים החלטתי להתחיל לפעול!
לקחתי שחקן שהוא גם דוגמן והסברתי לו את הנושא הצילומים, השחקן ניכנס מהר מאוד לדמות.
עטפנו את השחקן בניילון ניצמד (להמחיש את האזיקים הבילתי ניראות) וזרקנו עליו קמח (להמחיש את אותם אנשים אשר מטיפים! ולמה קמח אתם שואלים קמח הוא משהו מלכלך ומשאיר אבקה לבנה גם אחרי שמתנערים ממנו, ככה אותו הדבר עם הדיבורים של אותם אנשים, זה משאיר לכלוך וזכר).
לאחר מכן ביקשתי מהשחקן שינסה ליקרוע את הניילון ניצמד, הוא הפעיל הרבה כוח אך ללא הצלחה!! (להמחיש את האזיקים ללא המפתח), אך כשעשינו קרע קטן לניילון ניצמד וביקשנו מהשחקן ליקרוע את הניילון ניצמד הוא הפעיל הרבה כוח אך הצליח בסופו של דבר. (הקרע ממחיש את אותו אדם חכם שעוזר לאזוק ותומך בו עד שהוא מצליח).

מה רציתי להגיד ולהעביר פה:
תשימו לב יותר אל הנפש!! אל תזלזלו בזה!!
תשימו לב יותר אל האחר ואל רגשותיו!! תתמכו, תהיו פה בישביל האחר, זה חשוב!! אולי יום אחד אתם גם תצטרכו את האחר והוא יהיה מספיק חזק (בזכותכם!!) בשביל להיות פה בישבילכם,
ולפני הכל תהיו אנשים טובים, זרקו מילה טובה, תעודדו, אתם לא יודעים מה זה עושה לשני!!
לאותם אנשים שסובלים מהפרעות נפשיות כאלה ואחרות בדרגה כזאת או אחרת אני רוצה להגיד לכם דבר אחד: אתם חזקים!! אתם יכולים לצאת מזה!!והעיקר תיזכרו שיש אור בקצה המנהרה!! יכולים להיות ימים טובים יותר אם רק תמצאו את האנשים המתאימים ותבחרו בחברה טובה וכמובן תדברו עם אבא שבשמיים הוא תמיד פה בישביל לשמוע, הוא רק מחכה תיפנו אליו!!
מאחלת לכולם בריאות הנפש והגוף!!!
  • untitled-12_optimized.jpg
    untitled-12_optimized.jpg
    KB 721.1 · צפיות: 937
  • img_0866_optimized2.jpg
    img_0866_optimized2.jpg
    KB 412.3 · צפיות: 916
  • img_1081_optimized2.jpg
    img_1081_optimized2.jpg
    KB 977.5 · צפיות: 887
  • img_1128_optimized2.jpg
    img_1128_optimized2.jpg
    KB 718.3 · צפיות: 914
  • img_1114_optimized.jpg
    img_1114_optimized.jpg
    KB 62.9 · צפיות: 869