הטיפוגרפיה

בעולם העיצוב הגרפי, טיפוגרפיה נחשבת לדבר יייחודי מאוד, אומנותי מאוד ומרתק.
את הטיפוגרפיות בד"כ פוגשים במגוון נושאים ומקומות מעניינים כמו פרוכות לבתי כנסת, כריכה לספר-בגב הכריכה תופיע טיפוגרפיה המכילה בתוכה פסוק וכד' בצורה מעניינת, מודעה שהכותרת שלה טיפוגרפית ועוד.
בעצם, אם ניתן את ליבנו יותר לסביבה, ניווכח לראות שהעולם שלנו מורכב הרבה מאותיות, בכל מיני צורות, פונטים, גדלים וצבעים (מצורפים לדוג')
אז עד כאן הייתה הקדמה קצרצרה על הטיפוגרפיה שלנו, ועתה נסקור אותה מקרוב.

אז מהי בעצם טיפוגרפיה?
טיפוגרפיה היא האמנות והטכניקה של סידור ועיצוב טקסט. בחירת גופנים, גודל אות, אורך שורה, ריווח בין שורות, בין מילים, בין אותיות ובין צמדי אותיות.

מי בד"כ מתעסק עם טיפוגרפיה?
מעצבים גרפיים, מעצבי אותיות, טיפוגרפים, ופרסומאים עוסקים בטיפוגרפיה.

מה עושה טיפוגרפיה? למה שימושית?
משחק האותיות המכונה "טיפוגרפיה" מושכת את עיני המתבונן בה, גורמת לו לחשוק אותה, כמו אומרת ומשכנעת 'בא תיגע בי, קח אותי אליך', גם הצבעים נותנים את האפקט שלהם, זורקים צבע באותיות שניראות לכאורה יבשות. נותנים להן אור, גוון ומשחק מרהיב ביופיו.
הרבה מהצלמים אוהבים לצלם ילדים כשהרקע מאחורי המצולם הוא גרפיטי-כיתובות על קירות רחוב. כי אז התמונה נעשית מושכת בגלל משחק האותיות וצבעונית יותר בגלל הצבעים ששולבו למשחק היפה הזה.
לטיפוגרפיה ישנם כללים, אומנם הם לא קשורים לזמן, לאופנה או למקום.
אבל קשורים ל...טיפוגרפיה עצמה, כמו מה?
כמו זה שלא ניתן למתוח, להוסיף או להוריד מאות סתם...
תלוי באיזו אות מדובר. איפה להוריד את הרגל של האות, ואיפה בכלל להאריך אותה. אפשר אולי גם למתוח אותה קצת ואולי להצר.
כל זאת תלוי באות עצמה. במבנה שלה.
גם אחרי שנוגעים באותיות עצמן לפי כל הכללים, צריך לשים לב שלא נוגעים כי מתחשק לנו, אלא כי אנו צריכים את זה בשביל מטרה מסויימת,
אחרת כל האפקט של הטיפוגרפיה יורד, ואז מלגרום טוב, עשינו ההיפך.
בנוסף צריך לשים לב למשחק עצמו, שיהיה מתאים למקום שעליו רוצים ליצור את הטיפוגרפיה, למרווח שבאותו מקום ובכלל למוצר עצמו. נשאל את עצמנו לפני שאנו ניגשים למלאכה, מתאים כאן משחק של שילוב אותיות? זה יעלה או יוריד את רמת המוצר?
ואם באמת רוצים שהלאכה תהיה טובה באמת, צריך לדעת שמעצב שלא חווה מידה מסוימת של קליגרפיה-כתיבה תמה, לא יבין את המהות הצורנית של האותיות ולכן לא יהיה מסוגל לעצב טיפוס אות אמיתי.

אז שתהיה טיפוגרפיה טובה והרבה הצלחה:)
  • parochet00004.jpg
    parochet00004.jpg
    KB 14.1 · צפיות: 165
  • parochet00002_1.jpg
    parochet00002_1.jpg
    KB 13.9 · צפיות: 174
על המחבר
פ
לא בכל מקום יש שנהב, זה דבר יקר ונדיר מאוד, גם החוזק שלו הופך אותו לדבר יקר יותר ממה שהוא באמת. אז תיכנסו ל"שנהב" ותצאו באמת עם עיצוב ממקום אחר, עיצוב שאין בנמצא, עיצוב שנותן הרגשה של חוזק ויציבות לעסק שלך!ככה זה כשיש עיצוב שנהב

תגובות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

More from פרסום שנהב

שתף את המאמר

למעלה