דגמי הרכבים המתחדשים מדיי שנה, מביאים את עולם הפרסום לתיזוז חוצות מרשים. משרדי הפרסום נמצאים בתקופה זו על כביש סואן במיוחד, בו יש להפגין מיומנות, חוזק, מהירות. ולא פחות- בטיחות. מאחר ומהלך אחד מיותר, עלול לסכן את יצרן הרכבים שלך.

אחד ממפרסמי הרכב המוכרים לכולנו, הוא הפרסומאי גדעון עמיחי, שמנהל בשנים האחרונות בין השאר את פרסום כלמוביל (יונדאי מרצדס ועוד).

"קמפיין פתיחת שנת הדגם הנו קמפיין חשוב ומהותי בחיי פעילות מותג רכב בישראל. לעיתים הבחירה היא להתמקד בדגם אחד ולעיתים מספר דגמים או כלל המותג". מתאר הפרסומאי גדעון עמיחי, בעל משרד הפרסום No. No. No. No. No. Yes בראיון לאתר 'פרוג', לקראת ניתוח קמפיין ליצרנית הרכב 'יונדאי' שתפס את עיננו לאחרונה ונבחר להיות הראשון בסדרה הפותחת למדור 'קמפיין במבחן'.


046 (Large).JPG

גדעון עמיחי מרצה בכנס פרוג 2018 'מעצבים את המחר'.


"האתגר הפרסומי הגדול בתקופה הזו הוא העומס התקשורתי של תחום הרכב. כל שחקני רכב מציגים שנת מודל חדשה. לכולם דגמים חדשים. לכולם תקציב גדול שמיועד ליצירת התלהבות למותג עם כניסת שנת הדגם החדשה. הסביבה התקשורתית הזו מאתגרת במיוחד הן ברמת היקף התקציבים המושקעים והן מבחינת חשיבות פתיחת השנה והשפעתה על פעילות המותג בהמשך השנה.
"אופי התקשורת גם הוא דומה - שימוש בחומרי וידאו של היצרן לצד הנחות / הטבות לקראת השנה החדשה. גם אופי השימוש במדיה דומה - טלוויזיה, רדיו, עיתונות דיגיטל ועוד".

אנחנו רואים שבחרת בשני הקמפיינים האחרונים של יונדאי בקטעי מוזיקה יהודיים- קלאסיים. על גבול ה'דתיים'. מה השמעות של זה?

"אכן, קל לראות את המשותף בין קמפיין השקת שנת 2018 - 'טוסון - הוא התחזק', וקמפיין השקת 2019 - 'יונדאי, יונדאי יא יונדאי'.

"שני הקמפיינים אמנם בנויים מחומרי וידאו שהיצרן סיפק אבל, וכאן יש אבל גדול: בתוספת רעיון קריאטיבי חזק שמבוסס על מוזיקה כיפית, ולא נגזים אם נקרא לה אפילו סוחפת. שני השירים מביאים איתם אנרגיה גדולה, שמחה וכיף, שהופכת את הפרסומת למשהו שקודם כל רוצים לראות, לשמוע וליהנות ממנה, וזו נקודת זינוק אדירה ביחס לתחרות מסביב. בסופו של יום, רוב המכוניות דומות להפליא. גם אופי הצילומים שלהן. לכן בחירת הרעיון והמוזיקה היא קריטית להצלחה.
"רעיון 'הוא התחזק' בליווי המוזיקה החסידית - שנכתבה במיוחד - בעל הרבה יותר ממשמעות אחת. וכך גם 'תן לו בבטיחות, תן לו בנוחות… ויונדאי יונדאי חדשה…'

"בשני המקרים המוזיקה נעזרת או מייצרת 'הפרעה קריאייטיבית' שמשיגה בולטות שהיא קריטית להצלחה! במקבץ הפרסומות בטלוויזיה, ברדיו ובדיגיטל. דווקא הניגוד בין מותג מכוניות בינלאומי מצליח לבין אמירה 'יהודית' (בקמפיין הראשון) ו'ישראלית' (בקמפיין הנוכחי) שכל כך לא שגור, הוא אחת הסיבות להצלחה הגדולה של שני הקמפיינים ומה שהופך אותם למעניינים, מפתיעים וזכירים.

מה שאומר, שאתה סומך על המוזיקה הזו שתפנה לכלל הלקוחות?

"בשני המקרים קהל היעד הוא רחב, בדומה למותג יונדאי, שהוא מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל עם שלל דגמים שמתאימים לכלל האוכולסיה - החל מ'סטה-פה' היוקרתי ועד 'i10' הצעירה והתזזיתית. ברוח הזו, בחירת המוזיקה בראש ובראשונה- מטרתה פנייה רחבה".


אתם מוזמנים לצפות בשני הפרסומים האחרונים של יונדאי, מבית היוצר של גדעון עמיחי ולתת את הציון והפרשנות שלכם!

"יונדאי יונדאי חדשה"- דגם 2019



טוסון 2018 "הוא התחזק"