מאז הוקמה קרן קמ"ח לפני כ13 שנה, היא חילקה מלגות בשווי מאות מילוני שקלים לאלפי חרדים וחרדיות שעברו לימודים והכשרות מקצועיות שהפכו אותם לבעלי משפחות המתפרנסות בכבוד. בין בוגרי קרן קמ"ח נמנים עורכי דין מפורסמים, רופאים, אנשי עסקים מובילים, מדענים, בכירים בשירות הציבורי וגם ח"כים.

השף החרדי המפורסם חיים בורנשטיין, הוא אחד מהבוגרים המוכרים של קרן קמ"ח. לדבריו העזרה של קמ"ח באה לידי ביטוי לא רק במימון הלימודים. "בהתחלה קיבלתי יעוץ תעסוקתי והכוונה ואת כל הדברים שהם מעבר לכסף למימון הלימודים. בזכות קרן קמ"ח הצלחתי להתחיל את הקריירה המקצועית שלי שזה מה שהוביל אותי לאיפה שאני נמצא היום".

ואכן, לצד הסיוע במימון הלימודים, פועלת הקרן לאפשר לכל אדם חרדי המעוניין בכך, לקבל הדרכה, ייעוץ, ועזרה בהשמה, כדי להקל על כניסתו לעולם העבודה ולפרנס את משפחתו בכבוד. "סטודנטים חרדים צריכים יותר עזרה ויותר הכוונה כי כל התחום הזה חדש עבורם" מספרת ציפי הלר, בוגרת קרן קמ"ח. לדבריה: "ההכשרה של לימודי המקצוע שלי נמשכת כ-12 שנים, אם לא הייתי יכולה להיעזר במלגה של קרן קמ"ח, כנראה שלא הייתי מצליחה לעבור את כל הדרך הארוכה הזאת".

להעניק לעוד אנשים את האפשרות להתפרנס בכבוד

כמו ציפי, מידי שנה מתדפקים על שעריה של הקרן אלפי חרדים וחרדיות שפונים ללימודים במכללות להכשרה מקצועית. מרבית המלגות שמעניקה קרן קמ"ח הן מלגות שמותנות בעמידה בקריטריונים ומוגבלות על ידי תקציב ידוע מראש.

אלפי תלמידים ותלמידות במגוון מסלולים זוכים מידי שנה להיתמך על ידי קרן קמח, אך בשל מצוקת תקציב רבים אחרים מקבלים תשובה שלילית ואינם זוכים לסיוע ועזרה במימון הלימודים מקרן קמ"ח. רק בשנה החולפת נאלצו בקרן קמ"ח לדחות את בקשתם של 4,852 פונים נוספים.

בחלק מהמקרים מדובר באנשי מקצוע קריטיים שהיו יכולים לסייע בהצלת חיים. "אני יכול לומר שאני נמצא היום איפה שאני נמצא היום בזכות קרן קמח וחבל שאין עוד מתוך הקהילה שיכולים ללכת ללמוד כי אין מספיק רופאים חרדים בתוך הקהילה", אומר נתנאל וינשטיין שלומד זאת השנה הרביעית במסלול לימודי רפואה בירושלים.

כדי לעזור לעוד חרדים וחרדיות להתפרנס בכבוד, יוצאים השבוע בקרן קמ"ח בשבוע השותפות וקוראים לבוגרים ולציבור הרחב להשתתף ולסייע לחזק עוד אלפי משפחות חרדיות שיוכלו להשתלב בתעסוקה איכותית ולהתפרנס בכבוד.

לדברי מוטי פלדשטיין מנכ"ל קרן קמ"ח: "הרמב"ם מונה במשנה תורה שמונה מעלות לצדקה, הדרגה הגבוהה ביותר היא להעניק לאדם מלאכה שלא יצטרך לבריות, זוהי המטרה של קרן קמ"ח. כעת אנו פונים לציבור שיפתח את הלב ואת הכיס במטרה לסייע לעוד אלפי משפחות חרדיות להינצל מעוני מחפיר ולהיות חלק ממעגל המשפחות שמתפרנסות בכבוד".

להשתתפות במגבית הכרת הטוב
  • צילום מסך 2020-11-24 113357.png
    צילום מסך 2020-11-24 113357.png
    KB 346.4 · צפיות: 226