אבי פדר, (26) עצמאי בבניית אסטרטגיות לעסקים ובין השאר סמנכ"ל שיווק ופיתוח באתר ביזנעס, מתארח אצלנו לכוס לימונענע.
אין צורך להוסיף סוכר, התובנות בראיון, ימתיקו לכם את היום!

מדור עם כיתוב80 (1).jpg


הגעתי עד לכאן: "באופי שלי אני אוהב מאד לחקור דברים. באותה נשימה, קשה לי לראות שבמגזר החרדי יש התנהלות של 'שכונה' או במילה מגזרית יותר: 'שטיבל', בתחום העסקים.

כמובן שאין להכליל – אך ישנו נתח גדול מאד בציבור החרדי שמקבל הכשרה ורץ ישר לפתוח עסק, אך לא מבין שבשביל לפתוח עסק צריך גם כישורי ניהול עסקי ."

חובת ההשתדלות: "אין ספק שכל עסק צריך סייעתא דשמיא אבל יש לעשות את חובת ההשתדלות, וחובת ההשתדלות היא לבחון טוב טוב את התחום, לפני שאתה רץ לפתוח בו עסק".

מרוץ: "שלוש שנים מחיי השקעתי בלימודי יעוץ עסקי ושיווק, כדי שאוכל לעזור לעסקים לנהל נכון את העסק שלהם. כמו כן אני מאמין מאד בתרומה לחברה ובתפקיד שאני נמצא באתר ביזנעס כבר עכשיו פיתחתי כמה מודלים חינמיים שיוכלו לעזור לבעלי עסקים".

מודלים חינמיים: כחלק משירות לציבור וכחלק מתפקידי, פתחתי קבוצת ווטסאפ לבעלי עסקים שנמצאים בשנתיים הראשונות להקמת העסק. הם יוכלו להתייעץ בכול שאלה או בלת"ם בעסק, עם צוות מומחים נרחב אשר מחוברים אף הם לקבוצה, כמו לדוגמה: רואה חשבון, יועץ מס, יועץ שיווקי, בנקאים ועוד בעלי מקצוע אשר נותנים שירות לעסקים."

התמרון ביו הבית לעבודה: "דוגל לעבוד תמיד עם יומן מסודר. אני בדעה שהבית צריך גם הוא להיכנס ליומן. לצורך העניין שאשתי מבקשת ממני עזרה בבית אני שואל אותה מתי את רוצה שאני יחזור הביתה ומכניס ישר ליומן. המלצה שלי לכולם - לאמץ את הטיפ הזה. כנ"ל לגבי יציאה משפחתית – הכל רשום ביומן העבודה ותופס את הזמן המיועד לו.

זה גורם לשתי תגובות מופלאות: א. ההספקים שלי בבית גדלים. ב. כשלקוח/חברים - רוצים לשבת איתי , אני מיד בודק ביומן אם יש שם מטלה סגורה".

האישה שלצידי: "יש ספר של המנטור לעסקים ניר דובדבני, שם גליתי כמה חשוב שתהיה תמיכה מהסביבה שלך. אני דואג ליישם את זה תמיד. לצורך העניין - בכל שלב בחיים, אם זה קנייה של נכס או לחילופין פתיחה של עסק/לימודים, אני יושב עם אשתי ומסביר לה לפרטי פרטים מה זה דורש ממנה, כמה אני לא יהיה זמין לבית בתקופה הקרובה או כמה אנחנו נצטרך להצטמצם מבחינה כלכלית בתמורה לעתיד טוב יותר בע"ה ורק אחרי שהיא מבינה ותומכת אני יוצא לדרך.
ובגדול, ולא הייתי רבע ממה שאני היום לולא אשתי. היא תמיד יודעת לתמוך ולכוון אותי למקומות גבוהים, התברכתי באשת חייל אמתית ב"ה".

תמיכה זוגית: "היה לקוח שהגיע אלי עם מיזם לפגישה ראשונה. שאלתי אותו את השאלה הקבועה שאני בודק עם כל לקוח שלי: 'האם אשתך תומכת במהלך שלך'?

הגרסה שלי טוענת כי רק לאחר תמיכה מלאה של האישה בכל מיזם שהוא, אפשר לצאת איתו לדרך והסיבה פשוטה: אתה יוכל להיות עם הרכב הכי טוב שקיים בשוק והנהג הכי טוב שיש בעולם, אבל אם אין לך דלק - לא תוכל לנסוע אפילו מטר אחד. בן/בת הזוג, הם הדלק שלנו ואנחנו חייבים אותם איתנו".

הורות: "אני אב טרי לאלי המתוק בן 11 חודשים והזמן איכות שלי איתו זה הדרך למעון כל בוקר וסיבוב קניות לשבת ברחוב הבני ברקי".

אמונה: "כתוב: 'ויאמנו בה' ובמשה עבדו' לכל דור יש את משה רבנו של הדור. אני חסיד סערט וויז'ניץ וקיבלתי המון הצעות בחיים שלי, אך אני לא זז מטר בלי להתייעץ עם האדמו"ר. ראיתי הרבה דברים מוזרים שהאדמו"ר ייעץ לי אבל רק לאחר מעשה הבנתי כמה עומק יש בדברים שלו וכמה סייעתא דשמיא".

עסק מוצלח: "מבחינתי עסק מוצלח צריך לענות על שתי קטגוריות: עסק שהבעלים צריך לעבוד כמה שפחות - וזה מתבצע ע"י סדר וארגון חלוקת תפקידים ותחומי אחריות. והשניה - עסק שמרוויח הכנסה יפה להבדיל מעסק שמגלגל סכומים גבוהים".

תקווה לגדול: "לא תמיד גדילה זה דבר טוב לעסק. בכל המישורים, בכל שלב בעסק, כדאי לבצע סטטיסטיקות. לכל נישה בעסק מנכ"ל שבודק את עצמו, בכל שלב ידע איפה ומה הוא צריך לשפר בעסק".

עולם הדיגיטל: "חבר טוב פעם אמר לי: 'אתה רוצה לדעת איך יראה הציבור החרדי בעוד 5 שנים מבחינה עסקית? תסתכל על הציבור הכללי בנקודת זמן זו'. העולם כלו נוהר לדיגיטל, הפרינט לאט-לאט יוצא מהעולם. יש היום כלים מטורפים בעולם הPPC שלעולם לא יהיו לעולם הפרינט.

ואם כבר דיברנו על שיווק יש נתון שממש הדהים אותי וכדאי שמנכ"לים ידעו אותו: מתוך 10 עסקים חדשים שנפתחים 7 נסגרים. סקר שבדק את סיבות הקריסה בעסקים, מגלה שהנתח הכי גדול בפאי הוא 27% וזה יושב על שיווק. במילים פשוטת יותר: רוב העסקים החדשים שנפתחו ונפלו זה בגלל חוסר בשיווק, בדיגיטל. עסק קטן יוכל לעמוד באותו level של עסק גדול וגם מבחינה תקציבית, הרבה יותר קל בעולם הדיגיטל, מאשר עולם הפרינט".

יצירתיות: "גדלתי בבית שתמיד קיבלתי מה שרציתי, אבל היו כמה פעמים שרציתי להשיג כל מיני דברים ומצאתי דרכים יצירתיות להשיג אותם. אז הבנתי, שיצירתיות זו דרך מעולה להשיג דברים"

עובדים: "אני דוגל באבחון לכל עובד, הגיל לא חשוב כלל. ממליץ לאנשים להיכנס ליוטיוב לרשום 'פרפורמיה' ולהבין מה חשוב בעובדים יש שם סרטון שמתאר טוב את כל נושא העובדים".

נעלם: "ייעלמו הרבה מאד מקצועות. את רוב המקצעות של 2030 אנחנו בכלל לא מכירים עדיין ואין לנו מושג מה זה יהיה. מישהו לפני עשור, חשב שחניות פיתוח תמונות בפילים יעלמו? לא! אבל הנה זה קרה!"

אמירה מהדהדת: "מטרה או חלום עם תאריך יעד"



כרטיס ביקור:

הבוקר שלי: שיעור דף היומי.

תפקיד בבית: איש תחזוקה - הורדה של הזבל - ולטעום שהאוכל יצא טוב.

מוסיקה: ישי ריבו - אני נהנה לראות איך מוזיקה מחבר בין עולמות.

מחשב: אין עדיפות מסיומת , שיעבוד טוב.

תכונה מעודפת בעבודה: מכירות.

צבע: טורקיז.

מרגש אותי: הצלחות.

הפנאי שלי: ספרים.

הייתי שמח לקבל למשרד: בקבוק ויסקי.


תמונה אחת שווה:
WhatsApp Image 2020-02-04 at 18.17.05.jpeg

"עם נוף כזה, ותעודה כזו, הכל טוב".
  • WhatsApp Image 2020-02-04 at 18.13.49 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-02-04 at 18.13.49 (1).jpeg
    KB 168 · צפיות: 757