מאמרים ומדריכים בנושא צילום מתקדם מושגי יסוד בעולם הצילום.

  • פותח הנושא P360
  • פורסם בתאריך

P360

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
מילון מושגים בצילום
אוטו-פוקוס - זה הינו אופציה שבדרך כלל נמצאת ברוב המצלמות, אופציה זו ממקדת אוטומטית את התמונה.
איזון לבן - הפונקציה איזון לבן שקיימת בדגמים רבים מומלצת ויכולה לשפר מאוד את איכות הצבעים בתמונה. האופן שבו מתקבלים הצבעים על ידי המצלמה מושפע מסוג התאורה הקיימת - פלורסנט, נורת ליבון, הלוגן, אור יום בהיר, בין ערביים וכדומה. המצלמה מודדת את האור הלבן בסצנה ובהתאם מאזנת את הצבעים בתמונה כדי שיופיעו טבעיים ככל האפשר. במצלמות רבות קיימים מספר מצבי איזון לבן, ובמצלמות מתקדמות ויקרות יותר השליטה ידנית ומדויקת יותר. מומלץ לבדוק ידנית מדף אפור 18% ולא דף לבן לגמרי.

דחיסה - החומר המצולם נשמר בזיכרון המצלמה. הזיכרון מוגבל בכמות התמונות שהוא יכול להכיל, וכדי לאחסן מספר גדול של תמונות מתבצעת דחיסה שבמהלכה פוחת משקל התמונה ובכך היא תופסת פחות מקום. הדחיסה גם מאפשרת הורדה למחשב ומשלוח אי-מייל בצורה מהירה יותר. קיימים מספר פורמטים של דחיסה ולכל אחד מהם השפעה על איכות התמונה וכמות הזיכרון שהוא תופס. (ראה ערך JPEG ו RAW)
דיגיטליזציה - המרת מידע אנלוגי לדיגיטלי כך שנוכל לעבוד עליו עם המחשב.
דמות דיגיטלית - דמות או תמונה המורכבת מפיקסלים.

היסטוגרמה - גרף מלבנים להפרדת ניגודיות, בעזרת כלי זה, הנפוץ במרבית התוכנות המיועדות.לעיבוד תמונות במחשב , ניתן לפתור בעיות רבות בפענוח התמונה.

זווית ראייה רחבה - ראה ערך בתוך "מצבי הראייה של העדשה"
זום אופטי - זום פיזי המקרב מכנית או מרחיק מכנית את העדשה מהחיישן
עדשה עם זום אופטי מאפשרת לקרב או להרחיק את האובייקט המצולם מבלי לפגום באיכות התמונה.
זום דיגיטאלי - זום דיגיטאלי מאפשר לקרב ולהרחיק את האובייקט תוך פגיעה באיכות התמונה, הזום הדיגיטלי מותך את התמונה לגדיל שונים ובגלל זה האיכות נפגמת.
זיכרון - הזיכרון הוא כמות המידע שניתן לאחסן במצלמה. במצלמות בודדות הזיכרון פנימי ואינו ניתן להסרה או לשדרוג, אבל ברובן רכיב הזיכרון הוא כרטיס שניתן לשלוף, להחליף ולשדרג. מספר התמונות המאוחסנות תלוי בגודל הזיכרון, במספר התמונות ובאיכותן. ככל שאיכות התמונה גבוהה יותר היא תתפוס יותר מקום בכרטיס. כשהכרטיס מתמלא ניתן לפרוק את החומר המצולם למחשב ולהמשיך לצלם באותו הכרטיס. כמות התמונות משתנה גם עקב ISO גדול או קטן יותר.
זיכרון חיצוני - כרטיס חיצוני נשלף המיועד לאחסון החומר המצולם.
זיכרון פלאש - זיכרון מהיר שפועל בדומה לכונן הקשיח ויכול להגיע למהירויות גבוהות יותר. ככל שסוג הזיכרון מהיר יותר כך התמונה תישמר מהר יותר לאחר רגע הצילום. לכל מצלמה מתאימים סוגי זיכרון שונים מסוג פלאש ולא כל זיכרון מתאים לכל מצלמה.
זמן אתחול - משך הזמן בין הפעלת המצלמה עד לרגע שניתן לצלם תמונה. טווח זמן אתחול נע בין פחות משנייה למצלמות מתקדמות ומגיע עד לחמש שניות בדגמים פחות איכותיים.חשוב לציין במצלמות מסויימות יש אפשרות לצילום של למעלה מ7 פריימים לשניה!
זמן חשיפה - נקבע ע"י יחס הגומלין בין הצמצם לסגר(תריס). הערכים של התריס והצמצם נקבעים ע"פ כמות האור כאשר במצלמה דיגיטלית נתוני חיישן מדידת האור קובע ערכים אלו. על מנת לקבל חשיפה נכונה יש לשמור על יחס גומלין נכון בין מיפתח הצמצם למהירות הסגר.שינוי של כל צמצם שלם יצריך שינוי של מהירות סגר שלמה בהתאמה.ככל שמהירות הסגר עולה כך יש לפתוח צמצם, או לחילופין ככל שמהירות הסגר יורדת, יש לסגור צמצם בהתאמה , אחד מול אחד.בעת פתיחת הסגר, כל פיקסל על ה- CCD קולט את בהירות האור הנופל עליו ואוסף אותו למטען חשמלי, ככל שכמות האור הפוגעת בפיקסל גדלה, כך המטען החשמלי גדל. אזור המבהקים בתמונה יהיה בעל מטען גבוה ואזור הצללים בתמונה יהיה בעל מטען נמוך, בתום החשיפה נסגר הסגר והמטען מכל פיקסל נמדד ומומר למספר דיגיטלי.
זמן מחזור - משך הזמן בין רגע הצילום עד שהמצלמה מוכנה לצילום הבא.

חיישן תמונה - חיישן התמונה הוא רכיב אלקטרוני שמתפקד כמו סרט הפילם. החיישן ממיר את המידע החזותי (אור) שמגיע מבעד לעדשה לאות דיגיטלי ומעבד אותו לתמונה. ככל שמשטח החיישן גדול יותר כך הוא יכול להכיל יותר פיקסלים. זאת אחת הסיבות שמצלמות עתירות מגה פיקסלים הן גדולות יותר, ובדרך כלל מיועדות לשימוש מקצועי. קיימים שני סוגי חיישנים - CCD הוותיק והנפוץ ו-CMOS הצעיר יותר שהולך וצובר פופולריות.
חצובה - החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

טלה - ראה ערך בתוך "מצבי הראייה של העדשה"

כיול צבעים - (קליברציה), תהליך התאמת הצבעים במעבר בין מכשיר למכשיר (מסך למדפסת, סורק למסך וכדומה).
כרומטיות - הצבע של אלמנט (פיקסל) בתמונה, הכרומטיות מוגדרת מערכי הרוויה והגוונים אך לא מרמת האור.

מבזק- אמצעי תאורה לצילום בתנאים אור קשים ובחושך. במצלמות קומפקטיות הוא בדרך כלל מובנה ובמצלמות מקצועיות (SLR) הוא יכול להגיע בנפרד ולהתחבר. ישנן גם מצלמות דמויות SLR או P&S רגילות שאפשר לשים עליהן מבזק חיצוני.
מדרוג צבעים - תהליך של החלקת ההבדלים בין צבעי פיקסלים שונים ע"י התייחסות לקבוצת פיקסלים כאל פיקסל אחד, כך שמתקבלת תמונה עם הפרשי צבע פחות בולטים (מעברים בין גוונים יותר חלקים וממודרגים).
מהירות התריס - מהירות התריס קובעת את משך חשיפת החיישן לאור. משך החשיפה יכול להיות ארוך, כשנייה אחת ויותר, או קצר ואז הוא נמדד בחלקי השנייה ככל שהמהירות גבוהה יותר ניתן לצלם תנועה מהירה יותר בצורה חלקה בלי טשטוש או מריחות.
מייצב תמונה - מנגנון המתקן את העיוות שנוצר כתוצאה מתזוזה. מייצב זה שכיח יותר מהמצלמות עם זום אופטי גבוה (6X) ומעלה.
מיקוד- אזור המיקוד הוא האזור בתמונה שמופיע בחדות ובצורה ברורה.
ממיר אנלוגי דיגיטלי - ממיר אות אנלוגי (גל רציף) לאות דיגיטלי (אפסים ואחדות), כך שניתן יהיה לבצע על המידע כל מניפולציה דיגיטלית אפשרית.
מסך מובנה - מסך LCD שנמצא בגב המצלמה ומציג את האובייקט המצולם, התפריט של המצלמה ואת התמונות לאחר צילום התמונה. רוב המסכים מגיעים בגדלים של 1.5-4 ס"מ.
מסננים - לצורך קבלת צבע טבעי, במצלמות סרט, יש להשתמש במסננים מתקני צבע. במצלמות דיגיטליות יש לוודא כי המצלמה מכוונת לסוג התאורה שבשימוש,(תאורה חמה, מבזקים או פלורוסנט), בעזרת פעולה בשם איזון לבן (White Balance).
ישנם מסנני צבע המעבירים רק צבע אחד.
מפתח הצמצם - הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר.
מצבי הראייה של העדשה - לעדשה יש שלושה מצבי ראייה עיקריים (לפירוט על העדשה ראה ערך - " העדשה"):
זווית ראייה רחבה (35 מ"מ ופחות) - העדשה תופסת שטח נרחב ומכילה כמה שיותר פרטים. מצב המשמש לצילום נוף, או לצילום במקום סגור כשרוצים לקלוט מרחב גדול אך לא ניתן להתרחק מהאובייקט;
טלה - העדשה מקרבת פרט מסוים מתוך מכלול המרוחק מהמצלמה, לדוגמה בית בין הרים, מקרבים אותו עד שהוא ממלא את התמונה;
עדשה נורמלית - תופסת את האובייקטים המצולמים ללא קירוב או הרחקה, כפי שתופסת אותם העין האנושית.
רוב המצלמות מתחילות ב-35 מ"מ עד לטווח התלוי בגודל הזום. לדוגמה, בזום X3 הטווח יהיה 35-105. מצלמות עם נתון הנמוך מ-35 מיועדות לצילום תמונות רחבות במיוחד.
מצבי צילום מתוכנתים - כל המצלמות הקומפקטיות מציעות מצבי צילום מתוכנתים מראש שבהם המצלמה מכווננת את הפרמטרים השונים בהתאם לתנאי הצילום ומפיקה את התמונה הטובה ביותר האפשרית.(לפירוט על כל מצב ראו ערך - "מקרו, פנרומה, צילום עצמי/טיימר,רצף תמונות,וידיאו ושמע").
מצלמה דיגיטאלית - מקליטה ומאחסנת תמונות בצורה דיגיטלית. לכידת התמונה מתבצעת בעזרת חיישן תמונה (CCD, CMOS) ולאחר מכן היא נשמרת על כרטיס הזיכרון של המצלמה. חלק נכבד המדגמים הקיימים מקליטים גם וידיאו ושמע.
מצלמת SLR - ראה ערך "מצלמות מקצועניות"
מצלמות חצי מקצועיות - העיצוב שלהן מזכיר את מצלמות הפילם, עם עדשה בולטת ומבנה מגושם. מצלמות המוגדרות חצי מקצועיות הן בדרך כלל יקרות מהקומפקטיות, כבדות מהן ולרוב כוללות שליטה ידנית מלאה על כל הפרמטרים לצילום איכותי בתנאים מיוחדים. מיועדות למי שמחפש מצלמה קצת יותר מסיבית עם יותר גמישות בצילום ולחובבי צילום עם נטיות אמנותיות.
מצלמות מקצועיות - מצלמות שנועדו בעיקר לצלמים מקצועיים. מחירן יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים. הן גדולות ומגושמות, אבל בתמורה מפיקות את התמונות האיכותיות ביותר, המיועדות לעבור עיבוד מקצועי, הדפסה ברמה גבוהה במידות גדולות במיוחד. הן מעניקות למשתמש המיומן גמישות רבה בתפעול ושליטה ידנית מלאה, ובכולן ניתן להחליף את העדשה.
מצלמות קומפקטיות - קטנות וקלות משקל המציעות איכות תמונה סבירה עד טובה, והמצלמות המתקדמות בקטגוריה מסוגלות להפיק תמונה מעולה עם חדות גבוהה ועושר צבעים והן בעלות יכולת התמודדות טובה בתנאי צילום מיוחדים. היצע הדגמים של המצלמות הקומפקטיות עצום ומגוון, בטווחי מחירים ורמות ביצועים שיכולים להתאים לתקציב ולצרכים שונים.
מקרו - צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
סגר - ראה ערך - "מהירות התריס".
עדשה - 1. עדשה היא רכיב אופטי (שקוף) שמפזר או מרכז קרני אור (אלומות), העדשה היא חלק ממשטח כדורי מלוטש.ישנן שתי סוגי עדשות, מפזרת ומרכזת...

תכונות העדשות:
א. יכולתה לרכז או לפזר את קרני האור העוברות דרכה. מקורה של תכונה זו בתופעת שבירת האור.
ב. כל עדשה היא עדשה מרכזת או מפזרת, פעולת הריכוז או הפיזור אינה תלויה בצד שבו פוגע האור (פעולת היפוך הקרניים)
ג. כאשר מקדם השבירה של החומר העוטף את העדשה גדול מזה של החומר ממנו עשויה העדשה, הופעת העדשה החיובית למפזרת והעדשה השלילית למרכזת. (קרדיט להסבר על ההעדשה עד לכאן לRedHunter)
העדשה היא מהמרכיבים החשובים שבמצלמה ויש לה השפעה רבה על אפשרויות הצילום ועל איכות התמונה. כל המצלמות, למעט הבסיסיות ביותר, מצוידות בעדשת זום ששולטת על מרחק האובייקט המצולם. (לפירוט על סוגי העדשה ראה ערך - "מצבי הראייה של העדשה")
עדשה נורמאלית - ראה ערך בתוך "מצבי הראייה של העדשה"
עומק שדה - השטח שלפני ואחרי נושא הצילום שעליו מיקדנו את העוצמית שיראה חד בתמונה עצמה לאחר סגירת הצמצם בפעולת הצילום במצלמות מתקדמות יש כפתור המאפשר בחינת מצב זה.
עיניים אדומות - כאשר מצלמים בחושך ומשתמשים בפלאש, קיימת לעתים תופעה של עיניים אדומות. תופעה זו חריפה במיוחד כאשר הפלאש קרוב לעדשה. כדי לטפל בבעיה, בחלק מן המצלמות הפלאש יורה מספר הבזקים קטנים לפני ההבזק העיקרי מה שגורם לצמצום האישונים ולהפחתת התופעה.
פוקוס - ראה ערך - מיקוד.
פילטר - רכיב אופטי (בד"כ לעדשה) המסנן ומעביר רק חלק מן האור לתוך המצלמה.
פיקסל - התמונה השלמה מורכבת ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, רמת פירוט התמונה תהיה גבוהה יותר.
פנורמה - צילום תמונות נוף רחבות במיוחד, או צילום פנים שבו רוצים לתפוס שטח נרחב ככל האפשר.
פלאש - ראה ערך "מבזק"
פרספקטיבה - הינה יחס הגודל הנראה לעין בין העצמים הקרובים והרחוקים בצילום.
צילום וידיאו ושמע - במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום.
צילום עצמי/טיימר - מעבר ליתרון המובהק של צילום עצמי - אישי או קבוצתי, לתכונה זו יש חשיבות לאיכות הצילום בתנאי תאורה ירודים ובצילום מאקרו וטלה, מצבים שבהם המצלמה רגישה במיוחד לרעידות.
צילום רצף תמונות - בלחיצה אחת מצולמות מספר תמונות. פונקציה זו יעילה כשרוצים לצלם מצבים המשתנים במהירות, כמו ילדים משחקים, ספורט, התרחשות או תהליך מסוים.
צמצם ותריס - כמות האור שמגיעה מהעדשה לחיישן נשלטת על ידי הצמצם והתריס. חשיבותם של השניים היא בעיקר בצילום בתנאי תאורה קשים וכן צילום תנועה. במצלמות קומפקטיות רבות הוויסות נעשה אוטומטית ובחלק מהמצלמות קיימת אופציה לשליטה ידנית על ויסות האור. נתוני הצמצם והתריס משתנים בין הדגמים השונים וניתן לבחור אותם בהתאם למטרות הצילום.
קומפוזיציה - מבנה התמונה, הקומפוזיציה נועדה להדגיש או להעלים אלמנטים בתמונה או להעברת מסר כלשהו.
רפלקס - ראה ערך "מצלמות מקצועניות"
רזולוציה - הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר. מגה פיקסל הם יחידות המדידה של הרזולוציה. לדוגמה, רזולוציה 1200x1600 שווה 1,920,000 פיקסלים. מעגלים כלפי מעלה ומקבלים 2 מגה פיקסל. (לפירוט על הפיקסל ראה ערך - "פיקסל")
קרדיט ל-TaeKwonDo-Man
מתוך אתר ישראארט
 

P360

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
תאורה לסטודיו ביתי

<TABLE><TBODY><TR><TD>
לאחר שראיתי שכמה מחברי הפורום התחילו להתנסות בצילום סטודיו ביתי חיפשתי ומצאתי כמה נושאים שיאפשרו לכם לעבור את זה בפחות קשה .
אז בימים הקרובים אני העלה עוד כמה מדריכים כאלה לטובת חברי הפורום .
ומי שרוצה לעבור לבד על חומר בנושא מוזמן לאתר הזה שממש מפוצץ בחומרים בנושא צילום .
http://cliki.site.co.il/עמוד_ראשי


במאמר זה אהרון ברנד מדגים כיצד באמצעים ביתיים וחומרים זמינים ניתן לשפר את איכות האור האור של מבזק פשוט ולקבל אפקט רך וטבעי. שימו לב לדוגמה בתחתית שמראה לא רק את רכות הצללים אלא גם מקפיצה את מראה המתכת המבריקה למראה יוקרתי ו"משכנע" יותר. בשיטות דומות משתמשים בבנית אוהל אור. בהצלחה בבניה!




<SCRIPT type=text/javascript> if (window.showTocToggle) { var tocShowText = "הצג"; var tocHideText = "הסתר"; showTocToggle(); } </SCRIPT>החומרים הדרושים
  • פלאש חזק עם סלייב או כבל סנכרון ארוך.
  • שתי חצובות זולות עם ראש פלסטיק PAN TILT, אחת עם מתאם להחזקת פלאש.
  • חצובה יציבה למצלמה.
  • מסגרת אלומיניום לתמונות, 70x100
  • בורג 1/4", אום פרפר, ודיסקית מתאימה.
  • נייר שרטוט חצי שקוף - שני דפים של 70x100
  • נייר דבק.

</TD><TD>


אור משופר ובזול​













</TD></TR></TBODY></TABLE><TABLE><TBODY><TR><TD>הוראות
  • קדח חור 1/4" בתחתית המסגרת
  • קדח חור 1/4" דרך הראש של אחת מהחצובות הזולות. כן זה הורס אותה - אני השתמשתי בחצובה שהראש שלה היה שבור.
  • הברג את המסגרת לחצובה והדק מלמטה עם אום פרפר ודיסקית.
  • על המסגרת מתח נייר השרטוט *משני* הצדדים והדבק בנייר דבק. משני הצדדים - חשוב מאוד.
הערות
  • אם המסגרת גמישה מדי ומתנדנדת, אפשר לחזק אותה מלמטה עם רצועת מתכת או עץ.
עכשיו יש לכם יופי של פלאש דיפיוזר ביתי, וכל האפשרויות של החצובה - סיבוב על הצד, הטיה, כוונון הגובה וכן הלאה.

הציבו את הפלאש על חצובה (מכוון לזווית הרחבה ביותר שלו אם יש ראש זום) והעמידו אותו 1-1.5 מטר מהדיפיוזר. בדקו שהאור אכן מתפזר אחיד ע"י צילום של הדיפיוזר מקדימה - אתם אמורים לראות את כל הדיפיוזר מואר, ולא רק עיגול באמצע.​




מה אפשר לעשות עם זה?
  • צילומי עצמים קטנים, תכשיטים, דברים מבריקים אחרים.
  • פרוטרטים .
  • כל דבר אחר שדורש מקור תאורה רך ריבועי וגדול.
מה החסרונות?
  • אובדן אור רב בשל החזרה, שמתפזר בחדר. אפשר לנסות לאלתר SOFT BOX על ידי בניית רפלקטור גדול לפלאש.

</TD><TD>

החיבור לחצובה​




















</TD></TR></TBODY></TABLE>​
חשוב להבין
  • ככל שמקור האור - הדיפיוזר - רחוק יותר מהאובייקט, האור "קשה" יותר וההשתקפויות שלו קטנות יותר.
  • ככל שהוא קרוב יותר לאוביקט - האור רך יותר וחסר צללים.
אפשר כך לשלוט באור ע"י הזזת הדיפיוזר.
להלן צילום של ה"סטודיו" בפעולה (בדוגמה זו הדיפיוזר מסובב ב 90 מעלות). בדוגמת הצילום - ההבדל היחיד בין שני הצילומים הוא הוצאת הדיפיוזר.

שימו לב שהשעון מימין לא רק נראה חדש יותר, הוא גם מרגיש צעיר ורענן! (ויפה דקה אחת קודם! :)
יש אינסוף אפשרויות לשיפור - מי שמעוניין מוזמן להוסיף את רעיונותיו ונסיונו למאמר זה..
 

P360

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הקפצת אור .

הקפצה

מתוך קליקי, מיקרופדיה חופשית לאמנות הצילום.


הקפצה (Bounce באנגלית) - טכניקת שימוש במבזק שבה מקפיצים את אור המבזק מתקרה, מקיר קרוב או מעצם לבן. התאורה המתקבלת טבעית, רכה ומחמיאה יותר מזו של הבזקה ישירה. הקפצה מהווה פתרון מעולה לצילום פנים של אנשים, והיא אחת מהטכניקות המרכזיות בצילום ארועים.
<SCRIPT type=text/javascript> if (window.showTocToggle) { var tocShowText = "הצג"; var tocHideText = "הסתר"; showTocToggle(); } </SCRIPT>עקרונות

מבזקים שתומכים באפשרות הזו כוללים אפשרות סיבוב ראש ההבזקה לכיוון האובייקט שאמור להחזיר את האור. רובם מאפשרים סיבוב בשני צירים - הטייה אנכית (Tilt) וסיבוב אופקי (Swivel). הבזקה מוקפצת דורשת בד"כ עוצמת תאורה חזקה ולכן רוב המבזקים שמאפשרים זאת אינם קומפקטיים.
דוגמאות

<TABLE><TBODY><TR><TD>
הבזקה ישירה



הקפצה אחורה ולמעלה
(אל התקרה שמאחורי הצלם)


</TD></TR></TBODY></TABLE>

כפתרון לצילום בתוך חדר יש להקפצה מספר יתרונות גדולים על פני שימוש באור קיים או בהבזקה ישירה:
יתרונות הקפצה על אור קיים


  1. ההבזקה קצרה מאוד ולכן אין טשטוש כתוצאה מרעידות היד או מתנועה בנושא.
  2. עוצמת ההבזקה חזקה ולכן אפשר להשתמש ב-ISO נמוך וצמצם אופטימלי. התוצאה המתקבלת חדה מאוד, נטולת גרעיניות, בעלת טווח דינמי גדול וצבעים עשירים.
  3. בהשוואה לתאורת פלורסצנט, לאור מוקפץ יש ספקטרום אחיד ולכן צבעים הרבה יותר מדוייקים.
  4. מכיוון שניתן לסובב את ראש המבזק ולשנות את רוחב האלומה שלו, קל לשלוט על כיוון וסוג התאורה.
  5. אור מוקפץ בד"כ גדול ורך יותר מאור קיים שלעיתים קרובות מגיע מנורה חשופה או מאהיל קטן.
יתרונות הקפצה על הבזקה ישירה

  1. אור מוקפת טבעי יותר מאור ישיר ודומה מאוד לאור הלוגן המוחזר מהתקרה או מהקיר.
  2. אין צלליות חדות ומלאכותיות מאחורי הנושא.
  3. אין הברקות מכוערות על המצח, האף השפתיים והלחיים של המצולמים.
  4. התאורה של אור מוקפץ אחידה יחסית. ניתן להאיר את כל החדר ולא רק את הנושא (במיוחד בהקפצה מהתקרה).
  5. סינוור הרבה יותר נמוך - אור מוקפץ פחות מטריד מצולמים, וחשוב עוד יותר - הוא פחות מסוכן לתינוקות ובעלי חיים עם עיניים רגישות.
בעיות בהקפצה


  • אחת הבעיות בתאורה מוקפצת מהתקרה היא צל מתחת לעיניים ולסנטר. את הבעייה הזו ניתן לפתור באמצעות רפלקטור צמוד למבזק (בד"כ בגודל שמזכיר קלף) אשר ממלא את הצל באור. כמו כן, ניתן לפתור את הבעייה באמצעות הקפצה לקיר אחורי. התוצאה המתקבלת בשיטה זו היא רכה וטבעית יותר מאשר זו שמתקבלת בשימוש עם רפלקטור קטן.
  • בהקפצה מקיר או תקרה שאינה לבנה, גוון האור משתנה, מה שעשוי להוביל לתאורה מוזרה
  • הקפצה מקיר רחוק או תקרה גבוהה ו\או כהה "מבזבזת" הרבה אור, מה שמקצר את חיי סוללת המבזק ומאריך את זמן הטעינה מחדש .
  • כשמצלמים בהקפצה (לדוגמה מהתקרה), כאשר מסובבים את המצלמה ממצב אנכי לאופקי , יש לסובב גם את ראש המבזק אל התקרה - פעולה מעט מסורבלת .
 
Y

yossmor2

אורח
מושגי יסוד בעולם הצילום.

&#1495;&#1489;&#1512;&#1497; &#1508;&#1493;&#1512;&#1493;&#1501; &#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1492;&#1497;&#1511;&#1512;&#1497;&#1501;.

&#1488;&#1513;&#1499;&#1493;&#1500; &#1495;&#1491;&#1513; &#1494;&#1492; &#1502;&#1497;&#1493;&#1506;&#1491; &#1500;&#1512;&#1499;&#1494; &#1489;&#1514;&#1493;&#1499;&#1493; &#1502;&#1493;&#1513;&#1490;&#1497;&#1501; &#1502;&#1506;&#1493;&#1500;&#1501; &#1492;&#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501;,
&#1489;&#1497;&#1503; &#1488;&#1501; &#1502;&#1493;&#1513;&#1490;&#1497; &#1497;&#1505;&#1493;&#1491; &#1493;&#1489;&#1497;&#1503; &#1488;&#1501; &#1502;&#1493;&#1513;&#1490;&#1497;&#1501; &#1502;&#1506;&#1493;&#1500;&#1501; &#1492;&#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1492;&#1502;&#1511;&#1510;&#1493;&#1506;&#1497;.

&#1489;&#1488;&#1513;&#1499;&#1493;&#1500; &#1494;&#1492; &#1488;&#1497;&#1503; &#1500;&#1492;&#1490;&#1497;&#1489;, &#1489;&#1511;&#1513;&#1493;&#1514; &#1500;&#1506;&#1491;&#1499;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501;/&#1513;&#1497;&#1504;&#1493;&#1497;&#1497;&#1501;/&#1504;&#1493;&#1513;&#1488;&#1497;&#1501; &#1495;&#1491;&#1513;&#1497;&#1501;, &#1497;&#1497;&#1514;&#1511;&#1489;&#1500;&#1493; &#1491;&#1512;&#1498; &#1502;&#1504;&#1492;&#1500;&#1497; &#1492;&#1508;&#1493;&#1512;&#1493;&#1501; &#1489;&#1492;&#1493;&#1491;&#1506;&#1492; &#1488;&#1497;&#1513;&#1497;&#1514; &#1489;&#1500;&#1489;&#1491;.

&#1504;&#1493;&#1513;&#1488;&#1497;&#1501; &#1511;&#1497;&#1497;&#1502;&#1497;&#1501; &#1489;&#1488;&#1513;&#1499;&#1493;&#1500;:

- &#1505;&#1493;&#1490;&#1497; &#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; (#2) &#1514;&#1488;&#1512;&#1497;&#1498; &#1506;&#1491;&#1499;&#1493;&#1503; 13/11/08.
- &#1494;&#1493;&#1501; &#1488;&#1493;&#1508;&#1496;&#1497; &#1493;&#1491;&#1497;&#1490;&#1497;&#1496;&#1500;&#1497; (#3) &#1514;&#1488;&#1512;&#1497;&#1498; &#1506;&#1491;&#1499;&#1493;&#1503; 13/11/08.
- &#1502;&#1497;&#1497;&#1510;&#1489; &#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492; &#1488;&#1493;&#1508;&#1496;&#1497;/&#1495;&#1497;&#1497;&#1513;&#1503; (#4) &#1514;&#1488;&#1512;&#1497;&#1498; &#1506;&#1491;&#1499;&#1493;&#1503; 13/11/08.
- &#1490;&#1493;&#1491;&#1500; &#1492;&#1495;&#1497;&#1497;&#1513;&#1503; &#1493;&#1496;&#1493;&#1493;&#1495; ISO &#1497;&#1506;&#1497;&#1500;&#1492; (#5) &#1514;&#1488;&#1512;&#1497;&#1498; &#1506;&#1491;&#1499;&#1493;&#1503; 13/11/08.
- &#1506;&#1512;&#1498; &#1510;&#1502;&#1510;&#1501; (#6) &#1514;&#1488;&#1512;&#1497;&#1498; &#1506;&#1491;&#1499;&#1493;&#1503; 13/11/08.
- &#1502;&#1510;&#1489;&#1497; &#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; (#7) &#1514;&#1488;&#1512;&#1497;&#1498; &#1506;&#1491;&#1499;&#1493;&#1503; 13/11/08.
- &#1488;&#1497;&#1494;&#1493;&#1503; &#1500;&#1493;&#1489;&#1503; (#8) &#1514;&#1488;&#1512;&#1497;&#1498; &#1506;&#1491;&#1499;&#1493;&#1503; 17/11/2008.
- &#1488;&#1493;&#1512; &#1495;&#1493;&#1494;&#1512;, &#1511;&#1493;&#1504;&#1496;&#1512;&#1505;&#1496;&#1497;, &#1512;&#1498; (#9) &#1514;&#1488;&#1512;&#1497;&#1498; &#1506;&#1491;&#1499;&#1493;&#1503; 02/01/2009.
- &#1505;&#1496;&#1497;&#1492; &#1499;&#1512;&#1493;&#1502;&#1496;&#1497;&#1514; (#10) &#1514;&#1488;&#1512;&#1497;&#1498; &#1506;&#1491;&#1499;&#1493;&#1503; 02/01/2009.
 
Y

yossmor2

אורח
סוגי מצלמות

מצלמות קומפקטיות ואולטרא קומפקטיות:
כל אדם הקונה מצלמה דיגיטלית קומפקטית, או אולטרא קומפקטית, מתעניין בעיקר בגודלה של המצלמה. מצלמה דיגיטלית קטנה וקלה היא מצלמה שלא מתעייפים מלשאת אותה איתנו לכל מקום, וחוסכת לנו את ההתלבטות האם המקום אליו אנחנו הולכים מצדיק נשיאת מצלמה.
צפה בקובץ המצורף 26520 צפה בקובץ המצורף 26521
מצלמות דיגיטאליות קומפקטיות, ובעיקר מצלמות דיגיטליות אולטרא קומפקטיות לא תופסות לרוב יותר מקום מהארנק או נרתיק המשקפיים שלנו, ולכן הן לא ממש מפריעות בתוך התיק. זאת גם הסיבה שפעמים רבות תמצאו אנשים משתמשים במצלמות כאלו בפאבים, מסיבות או מקומות אליהם לא תסחבו מצלמת DSLR גדולה ומגושמת. עם זאת, עלינו לזכור שבחלק מהמקרים, היתרון בלשאת את המצלמה לכל מקום בא לעיתים על חשבון איכות הצילום והפיצ'רים שמגיעים במצלמה, ולכן חשוב לעשות את האיזון בין הגודל הדרוש לנו, ורמת הציפיות בנוגע לאיכות התמונה.

מצלמות דמויות SLR (ידועות גם בשם מצלמות Super Zoom):
מצלמות דיגיטליות גדולות יותר במימדיהן המשלבות יכולות ומפרט הקרובים יותר למצלמות DSLR מקצועיות, הן לרוב יקרות יותר ממצלמות קומפקטיות, אך מציעות מפרט עשיר יותר הכולל זום אופטי גדול יותר, ולעיתים גם מייצב תמונה וחיישן גדול יותר.
צפה בקובץ המצורף 26522

מצלמות DSLR:
מצלמות מקצועיות וכבדות, המאפשרות צילום במגוון רחב של אפשרויות ידניות ואוטומטיות, הוספת והחלפת עדשות, פילטרים ועוד. במצלמות מסוג זה נדון במדריך נפרד.
צפה בקובץ המצורף 26523

קרדיט ל"זאפ" מדריכי קניה חכמה
 

קבצים מצורפים

  • CompactCamera.jpg
    KB 6.1 · צפיות: 68
  • SuperCompactCamera.jpg
    KB 5 · צפיות: 41
  • SLRLikeCamera.jpg
    KB 5.2 · צפיות: 31
  • SLRCamera.jpg
    KB 6.3 · צפיות: 31
Y

yossmor2

אורח
זום אופטי

&#1494;&#1493;&#1501; &#1492;&#1493;&#1488; &#1492;&#1497;&#1495;&#1505; &#1489;&#1497;&#1503; &#1492;&#1511;&#1510;&#1492; &#1492;&#1512;&#1495;&#1489; &#1500;&#1489;&#1497;&#1503; &#1492;&#1511;&#1510;&#1492; &#1492;&#1510;&#1512; &#1513;&#1500; &#1492;&#1506;&#1491;&#1513;&#1492;, &#1488;&#1493; &#1489;&#1502;&#1497;&#1500;&#1497;&#1501; &#1488;&#1495;&#1512;&#1493;&#1514;, &#1506;&#1491; &#1499;&#1502;&#1492; &#1504;&#1497;&#1514;&#1503; &#1500;&#1492;&#1514;&#1502;&#1511;&#1491; &#1493;&#1500;&#1492;&#1514;&#1511;&#1512;&#1489; &#1488;&#1500; &#1514;&#1493;&#1498; &#1492;&#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492;.
&#1514;&#1502;&#1497;&#1491; &#1512;&#1510;&#1493;&#1497; &#1500;&#1502;&#1510;&#1493;&#1488; &#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492; &#1491;&#1497;&#1490;&#1497;&#1496;&#1500;&#1497;&#1514; &#1489;&#1506;&#1500;&#1514; &#1504;&#1514;&#1493;&#1503; &#1494;&#1493;&#1501; &#1490;&#1491;&#1493;&#1500; &#1499;&#1499;&#1500; &#1492;&#1488;&#1508;&#1513;&#1512;.
&#1489;&#1506;&#1504;&#1497;&#1497;&#1503; &#1492;&#1494;&#1493;&#1501; &#1497;&#1513; &#1500;&#1492;&#1508;&#1512;&#1497;&#1491; &#1489;&#1497;&#1503; &#1494;&#1493;&#1501; &#1488;&#1493;&#1508;&#1496;&#1497;, &#1504;&#1514;&#1493;&#1503; &#1492;&#1502;&#1514;&#1497;&#1497;&#1495;&#1505; &#1500;&#1494;&#1493;&#1501; &#1513;&#1504;&#1497;&#1514;&#1503; &#1500;&#1492;&#1513;&#1497;&#1490; &#1489;&#1488;&#1502;&#1510;&#1506;&#1493;&#1514; &#1506;&#1491;&#1513;&#1493;&#1514; &#1492;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492;, &#1489;&#1500;&#1497; &#1500;&#1492;&#1514;&#1508;&#1513;&#1512; &#1506;&#1500; &#1488;&#1497;&#1499;&#1493;&#1514; &#1492;&#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492;, &#1500;&#1489;&#1497;&#1503; &#1494;&#1493;&#1501; &#1491;&#1497;&#1490;&#1497;&#1496;&#1500;&#1497;.
&#1489;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; &#1511;&#1493;&#1502;&#1508;&#1511;&#1496;&#1497;&#1493;&#1514;, &#1504;&#1514;&#1493;&#1503; &#1492;&#1494;&#1493;&#1501; &#1492;&#1488;&#1493;&#1508;&#1496;&#1497; &#1492;&#1513;&#1499;&#1497;&#1495; &#1489;&#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1492;&#1493;&#1488; 3X, &#1499;&#1500;&#1493;&#1502;&#1512; &#1492;&#1490;&#1491;&#1500;&#1492; &#1489;&#1513;&#1497;&#1506;&#1493;&#1512; &#1513;&#1500; &#1508;&#1497; 3.
&#1500;&#1512;&#1493;&#1489;, &#1492;&#1494;&#1493;&#1501; &#1492;&#1488;&#1493;&#1508;&#1496;&#1497; &#1489;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; &#1511;&#1493;&#1502;&#1508;&#1511;&#1496;&#1497;&#1493;&#1514; &#1493;&#1488;&#1493;&#1500;&#1496;&#1512;&#1488; &#1511;&#1493;&#1502;&#1508;&#1511;&#1496;&#1497;&#1493;&#1514; &#1504;&#1506; &#1489;&#1513;&#1497;&#1506;&#1493;&#1512; &#1513;&#1489;&#1497;&#1503; 3X &#1500;-6X. &#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; &#1491;&#1502;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514; SLR &#1502;&#1505;&#1493;&#1490;&#1500;&#1493;&#1514; &#1500;&#1492;&#1490;&#1497;&#1506; &#1500;&#1504;&#1514;&#1493;&#1503; &#1494;&#1493;&#1501; &#1490;&#1489;&#1493;&#1492; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1489;&#1512;&#1502;&#1493;&#1514; &#1513;&#1500; &#1506;&#1491; 18X.

צפה בקובץ המצורף 26525

&#1511;&#1512;&#1491;&#1497;&#1496; &#1500;"&#1494;&#1488;&#1508;" &#1502;&#1491;&#1512;&#1497;&#1499;&#1497; &#1511;&#1504;&#1497;&#1492; &#1495;&#1499;&#1502;&#1492;
 

קבצים מצורפים

  • digital_zoom_vs_optical_zoom.jpg
    KB 37.3 · צפיות: 39
Y

yossmor2

אורח
מייצב תמונה

&#1499;&#1502;&#1492; &#1508;&#1506;&#1502;&#1497;&#1501; &#1511;&#1512;&#1492; &#1500;&#1499;&#1501; &#1513;&#1510;&#1497;&#1500;&#1502;&#1514;&#1501; &#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492;, &#1493;&#1490;&#1497;&#1500;&#1497;&#1514;&#1501; &#1502;&#1497;&#1491; &#1500;&#1488;&#1495;&#1512; &#1502;&#1499;&#1503; &#1513;&#1492;&#1497;&#1488; &#1502;&#1496;&#1493;&#1513;&#1496;&#1513;&#1514; &#1493;&#1500;&#1488; &#1489;&#1512;&#1493;&#1512;&#1492;? &#1489;&#1495;&#1500;&#1511; &#1502;&#1492;&#1502;&#1511;&#1512;&#1497;&#1501;, &#1492;&#1489;&#1506;&#1497;&#1492; &#1504;&#1506;&#1493;&#1510;&#1492; &#1489;&#1513;&#1497;&#1500;&#1493;&#1489; &#1513;&#1500; &#1513;&#1504;&#1497; &#1502;&#1512;&#1499;&#1497;&#1489;&#1497;&#1501;:
&#1512;&#1506;&#1497;&#1491;&#1493;&#1514; &#1489;&#1500;&#1514;&#1497; &#1504;&#1513;&#1500;&#1496;&#1493;&#1514; &#1513;&#1500; &#1492;&#1497;&#1491; &#1492;&#1488;&#1493;&#1495;&#1494;&#1514; &#1489;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492;, &#1497;&#1495;&#1491; &#1506;&#1501; &#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1489;&#1494;&#1493;&#1501; &#1490;&#1489;&#1493;&#1492;. &#1492;&#1494;&#1493;&#1501; &#1492;&#1490;&#1489;&#1493;&#1492; &#1502;&#1514;&#1512;&#1490;&#1501; &#1499;&#1500; &#1512;&#1506;&#1497;&#1491;&#1492; &#1493;&#1500;&#1493; &#1492;&#1511;&#1496;&#1504;&#1492; &#1489;&#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1500;&#1514;&#1504;&#1493;&#1506;&#1492; &#1502;&#1513;&#1502;&#1506;&#1493;&#1514;&#1497;&#1514; &#1506;&#1500; &#1492;&#1502;&#1505;&#1498;, &#1493;&#1499;&#1498; &#1497;&#1493;&#1510;&#1512; &#1489;&#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1506;&#1510;&#1502;&#1493; &#1496;&#1513;&#1496;&#1493;&#1513; &#1513;&#1492;&#1493;&#1512;&#1505; &#1489;&#1512;&#1493;&#1489; &#1492;&#1502;&#1511;&#1512;&#1497;&#1501; &#1488;&#1514; &#1492;&#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492;.
&#1489;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; &#1492;&#1502;&#1514;&#1511;&#1491;&#1502;&#1493;&#1514;, &#1511;&#1497;&#1497;&#1501; &#1508;&#1514;&#1512;&#1493;&#1503; &#1492;&#1504;&#1511;&#1512;&#1488; &#1502;&#1497;&#1497;&#1510;&#1489; &#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492;.
&#1502;&#1496;&#1512;&#1514;&#1493; &#1513;&#1500; &#1492;&#1502;&#1497;&#1497;&#1510;&#1489; &#1500;&#1502;&#1511;&#1491; &#1488;&#1514; &#1492;&#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492;, &#1500;&#1504;&#1496;&#1512;&#1500; &#1488;&#1514; &#1492;&#1512;&#1506;&#1497;&#1491;&#1493;&#1514; &#1493;&#1500;&#1502;&#1504;&#1493;&#1506; &#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1510;&#1489; &#1513;&#1492;&#1494;&#1499;&#1512;&#1504;&#1493; &#1511;&#1493;&#1491;&#1501;. &#1495;&#1500;&#1511; &#1502;&#1502;&#1497;&#1497;&#1510;&#1489;&#1497; &#1492;&#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492; &#1489;&#1504;&#1493;&#1497;&#1497;&#1501; &#1489;&#1510;&#1493;&#1512;&#1492; &#1489;&#1492; &#1492;&#1506;&#1491;&#1513;&#1492; &#1504;&#1506;&#1492; &#1489;&#1499;&#1497;&#1493;&#1493;&#1503; &#1492;&#1508;&#1493;&#1498; &#1500;&#1514;&#1504;&#1493;&#1491;&#1493;&#1514; &#1492;&#1497;&#1491; &#1493;&#1502;&#1508;&#1510;&#1492; &#1489;&#1499;&#1498; &#1506;&#1500; &#1492;&#1512;&#1506;&#1497;&#1491;&#1493;&#1514;.

&#1502;&#1497;&#1497;&#1510;&#1489; &#1489;&#1506;&#1491;&#1513;&#1492;:
&#1489;&#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492; &#1488;&#1508;&#1513;&#1512; &#1500;&#1512;&#1488;&#1493;&#1514; (&#1489;&#1513;&#1512;&#1496;&#1493;&#1496; &#1492;&#1514;&#1495;&#1514;&#1493;&#1503;) &#1488;&#1514; &#1492;&#1514;&#1497;&#1511;&#1493;&#1503; &#1513;&#1502;&#1489;&#1510;&#1506;&#1514; &#1492;&#1506;&#1491;&#1513;&#1492;.
צפה בקובץ המצורף 26526

&#1489;&#1502;&#1497;&#1497;&#1510;&#1489;&#1497;&#1501; &#1488;&#1495;&#1512;&#1497;&#1501;, &#1492;&#1495;&#1500;&#1511; &#1513;&#1494;&#1494; &#1492;&#1493;&#1488; &#1500;&#1502;&#1506;&#1513;&#1492; &#1492;&#1495;&#1497;&#1497;&#1513;&#1503; &#1506;&#1510;&#1502;&#1493;.
&#1502;&#1497;&#1497;&#1510;&#1489; &#1489;&#1495;&#1497;&#1497;&#1513;&#1503;:
צפה בקובץ המצורף 26527


&#1497;&#1513;&#1504;&#1503; &#1490;&#1501; &#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; &#1492;&#1502;&#1499;&#1497;&#1500;&#1493;&#1514; &#1502;&#1497;&#1497;&#1510;&#1489; &#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492; &#1513;&#1492;&#1493;&#1488; &#1514;&#1493;&#1499;&#1504;&#1514;&#1497; &#1489;&#1500;&#1489;&#1491;, &#1493;&#1500;&#1502;&#1506;&#1513;&#1492; &#1488;&#1497;&#1503; &#1502;&#1502;&#1513; "&#1497;&#1497;&#1510;&#1493;&#1489; &#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492;". &#1489;&#1502;&#1504;&#1490;&#1504;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501; &#1502;&#1505;&#1493;&#1490; &#1494;&#1492; (&#1492;&#1497;&#1491;&#1493;&#1506;&#1497;&#1501; &#1490;&#1501; &#1489;&#1513;&#1501; Anti-Shake) &#1492;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492; &#1502;&#1490;&#1491;&#1497;&#1500;&#1492; &#1488;&#1514; &#1492;-ISO &#1506;&#1500; &#1502;&#1504;&#1514; &#1500;&#1492;&#1513;&#1497;&#1490; &#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1493;&#1514; &#1510;&#1502;&#1510;&#1501; &#1490;&#1489;&#1493;&#1492;&#1492; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1493;&#1489;&#1499;&#1498; &#1500;&#1504;&#1505;&#1493;&#1514; &#1493;&#1500;&#1504;&#1496;&#1512;&#1500; &#1496;&#1513;&#1496;&#1493;&#1513;&#1497;&#1501; &#1492;&#1504;&#1493;&#1489;&#1506;&#1497;&#1501; &#1502;&#1514;&#1504;&#1493;&#1506;&#1492; &#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1492; &#1488;&#1493; &#1514;&#1488;&#1493;&#1512;&#1492; &#1504;&#1502;&#1493;&#1499;&#1492;.
&#1489;&#1489;&#1495;&#1497;&#1512;&#1514; &#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492;, &#1502;&#1493;&#1502;&#1500;&#1509; &#1500;&#1495;&#1508;&#1513; &#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492; &#1489;&#1506;&#1500;&#1514; &#1502;&#1504;&#1490;&#1504;&#1493;&#1503; &#1497;&#1497;&#1510;&#1493;&#1489; &#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492; &#1499;&#1500;&#1513;&#1492;&#1493;, &#1493;&#1489;&#1506;&#1497;&#1511;&#1512; &#1499;&#1491;&#1488;&#1497; &#1500;&#1495;&#1508;&#1513; &#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492; &#1489;&#1506;&#1500;&#1514; &#1502;&#1504;&#1490;&#1504;&#1493;&#1503; &#1497;&#1497;&#1510;&#1493;&#1489; &#1502;&#1493;&#1489;&#1504;&#1492; &#1489;&#1514;&#1493;&#1498; &#1492;&#1506;&#1491;&#1513;&#1492;.

&#1511;&#1512;&#1491;&#1497;&#1496; &#1500;"&#1494;&#1488;&#1508;" &#1502;&#1491;&#1512;&#1497;&#1499;&#1497; &#1511;&#1504;&#1497;&#1492; &#1495;&#1499;&#1502;&#1492;
 

קבצים מצורפים

  • tech_body_opticimstab_00.gif
    KB 3.5 · צפיות: 39
  • Dynax-5D-Anti-Shake.jpg
    KB 22.1 · צפיות: 23
Y

yossmor2

אורח
גודל החיישן וטווח ISO יעיל

&#1504;&#1514;&#1493;&#1503; &#1492;-ISO &#1502;&#1514;&#1497;&#1497;&#1495;&#1505; &#1500;&#1512;&#1490;&#1497;&#1513;&#1493;&#1514; &#1492;&#1495;&#1497;&#1497;&#1513;&#1503; &#1500;&#1488;&#1493;&#1512; &#1492;&#1508;&#1493;&#1490;&#1506; &#1489;&#1493;.
&#1499;&#1499;&#1500; &#1513;&#1492;-ISO &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1490;&#1489;&#1493;&#1492;, &#1512;&#1490;&#1497;&#1513;&#1493;&#1514; &#1492;&#1495;&#1497;&#1497;&#1513;&#1503; &#1506;&#1493;&#1500;&#1492;, &#1493;&#1492;&#1491;&#1489;&#1512; &#1502;&#1514;&#1489;&#1496;&#1488; &#1489;"&#1512;&#1506;&#1513;&#1497;&#1501;" &#1489;&#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492;, &#1514;&#1493;&#1508;&#1506;&#1492; &#1492;&#1502;&#1493;&#1499;&#1512;&#1514; &#1500;&#1504;&#1493; &#1490;&#1501; &#1489;&#1513;&#1501; "&#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492; &#1502;&#1490;&#1493;&#1512;&#1506;&#1504;&#1514;". &#1502;&#1493;&#1502;&#1500;&#1509; &#1500;&#1510;&#1500;&#1501; &#1489;-ISO &#1504;&#1502;&#1493;&#1498; &#1499;&#1499;&#1500; &#1492;&#1488;&#1508;&#1513;&#1512;, &#1489;&#1492;&#1514;&#1488;&#1501; &#1500;&#1514;&#1504;&#1488;&#1497; &#1492;&#1514;&#1488;&#1493;&#1512;&#1492;, &#1506;&#1500; &#1502;&#1504;&#1514; &#1500;&#1511;&#1489;&#1500; &#1488;&#1514; &#1492;&#1514;&#1493;&#1510;&#1488;&#1492; &#1492;&#1496;&#1493;&#1489;&#1492; &#1489;&#1497;&#1493;&#1514;&#1512;.
&#1499;&#1491;&#1488;&#1497; &#1500;&#1513;&#1497;&#1501; &#1500;&#1489; &#1490;&#1501; &#1500;&#1504;&#1514;&#1493;&#1503; &#1490;&#1493;&#1491;&#1500; &#1492;&#1495;&#1497;&#1497;&#1513;&#1503;. &#1492;&#1490;&#1493;&#1491;&#1500; &#1492;&#1505;&#1496;&#1504;&#1491;&#1512;&#1496;&#1497; &#1500;&#1495;&#1497;&#1497;&#1513;&#1504;&#1497;&#1501; &#1489;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; &#1511;&#1493;&#1502;&#1508;&#1511;&#1496;&#1497;&#1493;&#1514; &#1493;&#1489;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; &#1491;&#1502;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514; SLR &#1492;&#1493;&#1488; &#1500;&#1512;&#1493;&#1489; 1/2.5. &#1492;&#1504;&#1493;&#1505;&#1495;&#1492; &#1499;&#1488;&#1503; &#1492;&#1497;&#1488; &#1508;&#1513;&#1493;&#1496;&#1492;: &#1495;&#1497;&#1497;&#1513;&#1503; &#1490;&#1491;&#1493;&#1500; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1497;&#1497;&#1514;&#1503; &#1500;&#1504;&#1493; &#1489;&#1512;&#1493;&#1489; &#1492;&#1502;&#1511;&#1512;&#1497;&#1501; &#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492; &#1488;&#1497;&#1499;&#1493;&#1514;&#1497;&#1514; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1489;&#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1493;&#1514; &#1489;&#1492;&#1503; &#1492;&#1514;&#1488;&#1493;&#1512;&#1492; &#1495;&#1500;&#1513;&#1492;, &#1493;&#1489;&#1513;&#1497;&#1502;&#1493;&#1513; &#1489;-ISO &#1490;&#1489;&#1493;&#1492;.

&#1489;&#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492; &#1488;&#1508;&#1513;&#1512; &#1500;&#1512;&#1488;&#1493;&#1514; &#1488;&#1514; &#1492;"&#1512;&#1506;&#1513;&#1497;&#1501;" &#1489; ISO &#1490;&#1489;&#1493;&#1492;:

צפה בקובץ המצורף 26529

&#1511;&#1512;&#1491;&#1497;&#1496; &#1500;"&#1494;&#1488;&#1508;" &#1502;&#1491;&#1512;&#1497;&#1499;&#1497; &#1511;&#1504;&#1497;&#1492; &#1495;&#1499;&#1502;&#1492;
 

קבצים מצורפים

  • iso-100-3200.jpg
    KB 149.3 · צפיות: 36
Y

yossmor2

אורח
ערך צמצם

הצמצם הינו חלק מכני בתוך העצמית (עדשה) אשר מבנהו מושפע באופן ישיר ממבנה העצמית בו הוא מותקן,
היות וכניסת האור מושפעת ממפתח הצמצם, הצמצם עצמו בנוי ביחס ישר לאורך מוקד העצמית.
היות והצמצם משתנה במבנהו מעצמית לעצמית החליטו לכנות את דרגות המפתח שלו במושג סטופ ובסימון f.
לצורך המחשת השוני בין הצמצמים בעצמיות שונות, ניקח לדוגמא עצמית 50 מ"מ ועצמית 100 מ"מ,
אם נקבע את הצמצם על f/2, בעצמית 50 מ"מ מפתח הצמצם יהיה שווה (בקוטר) ל 25 מ"מ ואילו בעצמית 100 מ"מ 25 מ"מ יהיו שווים לערך f/4.

צפה בקובץ המצורף 26548

דע: ככל שערך ה- f נמוך כך נכנס יותר אור לחיישן, או במילים אחרות, מפתח הצמצם גדול יותר.

השפעות הצמצם:

סגירת צמצם : (ערכי f גבוהים) תגרום לפחות אור לעבור לחיישן, ויחד עם זאת" עומק השדה" יגדל.
פתיחת צמצם : (ערכי f נמוכים) תגרום לכניסת יותר אור לחיישן, אך "עומק השדה" יהיה רדוד.

יחד עם פתיחת או סגירת הצמצם, יש להקפיד על מהירות תריס נכונה לקבלת האפקט הרצוי (אופטימלי/אמנותי).

כאשר תשמעו מישהו אומר "זו עצמית (עדשה) מהירה", הוא מתייחס למהירות תריס יחסית במקומות קשים לצילום עקב תנאי תאורה קשים, היות וערך ה f נמוך במיוחד.

ערך צמצם: f/1.8 ........................ערך צמצם: f/10
עומק שדה רדוד (הרקע מטושטש)........עומק שדה גדול (הרקע ברור)
צפה בקובץ המצורף 26549צפה בקובץ המצורף 26550
 

קבצים מצורפים

  • depth_3_275.jpg
    KB 9.8 · צפיות: 39
  • Copy of
    KB 43.2 · צפיות: 31
  • Copy of
    KB 53.7 · צפיות: 24
Y

yossmor2

אורח
מצבי צילום

&#1489;&#1499;&#1500; &#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492;, &#1497;&#1513;&#1504;&#1503; &#1502;&#1505;&#1508;&#1512; &#1512;&#1489; &#1513;&#1500; &#1488;&#1497;&#1497;&#1511;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501; (&#1505;&#1502;&#1500;&#1497;&#1501;) &#1492;&#1502;&#1497;&#1497;&#1510;&#1490;&#1497;&#1501; &#1502;&#1510;&#1489; &#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1488;&#1493; &#1508;&#1512;&#1502;&#1496;&#1512; &#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1488;&#1495;&#1512;,
&#1492;&#1488;&#1497;&#1497;&#1511;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501; &#1500;&#1512;&#1493;&#1489; &#1491;&#1493;&#1502;&#1497;&#1501; &#1502;&#1488;&#1493;&#1491; &#1489;&#1497;&#1503; &#1492;&#1495;&#1489;&#1512;&#1493;&#1514; &#1492;&#1502;&#1497;&#1497;&#1510;&#1512;&#1493;&#1514; &#1492;&#1513;&#1493;&#1504;&#1493;&#1514; &#1493;&#1506;&#1501; &#1494;&#1488;&#1514; &#1497;&#1497;&#1514;&#1499;&#1504;&#1493; &#1513;&#1497;&#1504;&#1493;&#1497;&#1497;&#1501; &#1493;/&#1488;&#1493; &#1514;&#1493;&#1505;&#1508;&#1493;&#1514; &#1489;&#1497;&#1503; &#1495;&#1489;&#1512;&#1493;&#1514;.
&#1489;&#1505;&#1511;&#1497;&#1512;&#1492; &#1500;&#1492;&#1500;&#1503;, &#1488;&#1513;&#1514;&#1491;&#1500; &#1500;&#1492;&#1489;&#1497;&#1488; &#1488;&#1514; &#1499;&#1500; &#1492;&#1488;&#1497;&#1497;&#1511;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501; &#1492;&#1502;&#1493;&#1499;&#1512;&#1497;&#1501; &#1500;&#1497; &#1493;&#1489;&#1502;&#1497;&#1491;&#1492; &#1493;&#1497;&#1513; &#1500;&#1513;&#1504;&#1497; &#1488;&#1497;&#1497;&#1511;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501; &#1488;&#1514; &#1488;&#1493;&#1514;&#1492; &#1492;&#1502;&#1513;&#1502;&#1506;&#1493;&#1514;, &#1488;&#1513;&#1514;&#1491;&#1500; &#1500;&#1510;&#1497;&#1497;&#1503; &#1494;&#1488;&#1514; &#1506;&#1501; &#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1514;&#1501;.

&#1504;&#1493;&#1513;&#1488; &#1494;&#1492; &#1497;&#1514;&#1506;&#1491;&#1499;&#1503; &#1502;&#1497;&#1491;&#1497; &#1508;&#1506;&#1501; &#1493;&#1500;&#1508;&#1497; &#1502;&#1497;&#1491;&#1514; &#1492;&#1510;&#1493;&#1512;&#1498;.

צפה בקובץ המצורף 26558 &#1502;&#1510;&#1489; &#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1488;&#1493;&#1496;&#1493;&#1502;&#1496;&#1497; &#1500;&#1495;&#1500;&#1493;&#1496;&#1497;&#1503;:
&#1489;&#1502;&#1510;&#1489; &#1494;&#1492; &#1499;&#1500; &#1513;&#1506;&#1500;&#1497;&#1499;&#1501; &#1500;&#1506;&#1513;&#1493;&#1514; &#1492;&#1493;&#1488; &#1500;&#1499;&#1493;&#1493;&#1503; &#1500;&#1504;&#1493;&#1513;&#1488; &#1493;&#1500;&#1500;&#1495;&#1493;&#1509; &#1506;&#1500; &#1500;&#1495;&#1510;&#1503; &#1492;&#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501;. &#1488;&#1514; &#1499;&#1500; &#1513;&#1488;&#1512; &#1492;&#1508;&#1506;&#1493;&#1500;&#1493;&#1514; &#1492;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492; &#1502;&#1489;&#1510;&#1506;&#1514; &#1489;&#1510;&#1493;&#1512;&#1492; &#1488;&#1493;&#1496;&#1493;&#1502;&#1496;&#1497;&#1514; (&#1510;&#1502;&#1510;&#1501; &#1488;&#1493;&#1508;&#1496;&#1497;&#1502;&#1500;&#1497;, &#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1493;&#1514; &#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1488;&#1493;&#1508;&#1496;&#1497;&#1502;&#1500;&#1497;&#1514;, &#1488;&#1497;&#1494;&#1493;&#1503; &#1500;&#1493;&#1489;&#1503; &#1493;&#1499;&#1493;') , &#1500;&#1499;&#1503; &#1511;&#1500;, &#1504;&#1493;&#1495; &#1493;&#1508;&#1513;&#1493;&#1496; &#1502;&#1488;&#1493;&#1491; &#1500;&#1510;&#1500;&#1501; &#1489;&#1510;&#1493;&#1512;&#1492; &#1494;&#1493; &#1488;&#1514; &#1499;&#1500; &#1505;&#1493;&#1490;&#1497; &#1492;&#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1502;&#1497;&#1501;.

צפה בקובץ המצורף 26559 &#1502;&#1510;&#1489; &#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1504;&#1493;&#1507;:
&#1492;&#1513;&#1514;&#1502;&#1513;&#1493; &#1489;&#1502;&#1510;&#1489; &#1504;&#1493;&#1507; &#1500;&#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1493;&#1514; &#1512;&#1495;&#1489;&#1493;&#1514; &#1493;&#1514;&#1513;&#1497;&#1490;&#1493; &#1502;&#1497;&#1511;&#1493;&#1491; &#1496;&#1493;&#1489; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1506;&#1500; &#1499;&#1500; &#1492;&#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492;, &#1492;&#1510;&#1489;&#1506;&#1497;&#1501; &#1497;&#1512;&#1493;&#1511; &#1493;&#1499;&#1495;&#1493;&#1500; &#1497;&#1497;&#1512;&#1488;&#1493; &#1495;&#1497;&#1493;&#1504;&#1497;&#1497;&#1501; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1493;&#1495;&#1491;&#1497;&#1501; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1502;&#1488;&#1513;&#1512; &#1489;&#1502;&#1510;&#1489; &#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1488;&#1493;&#1496;&#1493;&#1502;&#1496;&#1497; &#1500;&#1495;&#1500;&#1493;&#1496;&#1497;&#1503;.

צפה בקובץ המצורף 26560 &#1502;&#1510;&#1489; &#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1502;&#1488;&#1511;&#1512;&#1493;:
&#1502;&#1510;&#1489; &#1502;&#1488;&#1511;&#1512;&#1493; &#1502;&#1513;&#1502;&#1513; &#1500;&#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1514;&#1511;&#1512;&#1497;&#1489; &#1513;&#1500; &#1506;&#1510;&#1502;&#1497;&#1501; &#1513;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501; &#1499;&#1490;&#1493;&#1503; &#1508;&#1512;&#1495;&#1497;&#1501;, &#1495;&#1512;&#1511;&#1497;&#1501; &#1489;&#1496;&#1489;&#1506;.
&#1489;&#1502;&#1510;&#1489; &#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1499;&#1494;&#1492; &#1492;&#1488;&#1493;&#1489;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496; &#1497;&#1499;&#1493;&#1500; &#1500;&#1492;&#1497;&#1493;&#1514; &#1511;&#1512;&#1493;&#1489; &#1502;&#1488;&#1493;&#1491; &#1500;&#1506;&#1491;&#1513;&#1492;, &#1506;&#1491; &#1500;&#1492;&#1490;&#1491;&#1500;&#1492; &#1489;&#1497;&#1495;&#1505; &#1513;&#1500; 1:1, &#1492;&#1511;&#1497;&#1512;&#1489;&#1492; &#1492;&#1502;&#1511;&#1505;&#1497;&#1502;&#1500;&#1497;&#1514; &#1502;&#1513;&#1514;&#1504;&#1492; &#1489;&#1497;&#1503; &#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492; &#1500;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492;.

צפה בקובץ המצורף 26561 &#1502;&#1510;&#1489; &#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1508;&#1493;&#1512;&#1496;&#1512;&#1496; &#1500;&#1497;&#1500;&#1492;:
&#1492;&#1513;&#1514;&#1502;&#1513;&#1493; &#1489;&#1502;&#1510;&#1489; &#1494;&#1492; &#1500;&#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1488;&#1504;&#1513;&#1497;&#1501; &#1506;&#1500; &#1512;&#1511;&#1506; &#1492;&#1491;&#1502;&#1491;&#1493;&#1502;&#1497;&#1501;, &#1488;&#1493; &#1500;&#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1502;&#1497; &#1500;&#1497;&#1500;&#1492;.
&#1492;&#1491;&#1502;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514; &#1514;&#1492;&#1497;&#1497;&#1504;&#1492; &#1502;&#1493;&#1488;&#1512;&#1493;&#1514; &#1502;&#1514;&#1488;&#1493;&#1512;&#1514; &#1492;&#1508;&#1500;&#1488;&#1513;, &#1489;&#1506;&#1493;&#1491; &#1513;&#1492;&#1512;&#1511;&#1506; &#1502;&#1510;&#1496;&#1500;&#1501; &#1489;&#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1493;&#1514; &#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1504;&#1502;&#1493;&#1499;&#1492; &#1489;&#1488;&#1493;&#1508;&#1503; &#1513;&#1492;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1492;&#1503; &#1513;&#1500; &#1492;&#1504;&#1493;&#1513;&#1488; &#1493;&#1492;&#1503; &#1513;&#1500; &#1492;&#1512;&#1511;&#1506; &#1502;&#1514;&#1488;&#1497;&#1502;&#1497;&#1501;.

צפה בקובץ המצורף 26562 &#1502;&#1510;&#1489; &#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1508;&#1493;&#1512;&#1496;&#1512;&#1496;:
&#1502;&#1510;&#1489; &#1508;&#1493;&#1512;&#1496;&#1512;&#1496; &#1502;&#1496;&#1513;&#1496;&#1513; &#1488;&#1514; &#1492;&#1512;&#1511;&#1506; &#1499;&#1491;&#1497; &#1500;&#1492;&#1491;&#1490;&#1497;&#1513; &#1488;&#1514; &#1492;&#1504;&#1493;&#1513;&#1488; &#1492;&#1488;&#1504;&#1493;&#1513;&#1497;, &#1492;&#1493;&#1488; &#1490;&#1501; &#1502;&#1512;&#1499;&#1498; &#1488;&#1514; &#1490;&#1493;&#1493;&#1504;&#1497; &#1492;&#1513;&#1497;&#1506;&#1512; &#1493;&#1492;&#1506;&#1493;&#1512;.
&#1496;&#1513;&#1496;&#1493;&#1513; &#1492;&#1512;&#1511;&#1506; &#1504;&#1493;&#1489;&#1506; &#1502;&#1499;&#1498; &#1513;&#1489;&#1502;&#1510;&#1489; &#1494;&#1492; &#1492;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492; &#1502;&#1504;&#1505;&#1492; &#1500;&#1511;&#1489;&#1500; &#1506;&#1493;&#1502;&#1511; &#1513;&#1491;&#1492; &#1512;&#1491;&#1493;&#1491; &#1499;&#1499;&#1500; &#1492;&#1488;&#1508;&#1513;&#1512; &#1506;"&#1497; &#1492;&#1490;&#1489;&#1512;&#1514; &#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1493;&#1514; &#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505;.
&#1500;&#1499;&#1503; &#1492;&#1504;&#1493;&#1513;&#1488; &#1492;&#1502;&#1510;&#1493;&#1500;&#1501; &#1513;&#1489;&#1504;&#1511;&#1493;&#1491;&#1514; &#1492;&#1508;&#1493;&#1511;&#1493;&#1505; &#1497;&#1512;&#1488;&#1492; &#1489;&#1493;&#1500;&#1496; &#1506;&#1500; &#1508;&#1504;&#1497; &#1492;&#1512;&#1511;&#1506; &#1492;&#1502;&#1496;&#1493;&#1513;&#1496;&#1513;.

צפה בקובץ המצורף 26563 &#1502;&#1510;&#1489; &#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1505;&#1508;&#1493;&#1512;&#1496;:
&#1500;&#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1504;&#1493;&#1513;&#1488; &#1489;&#1514;&#1504;&#1493;&#1506;&#1492; - &#1497;&#1500;&#1491; &#1512;&#1509; &#1488;&#1493; &#1502;&#1499;&#1493;&#1504;&#1497;&#1514;, &#1512;&#1510;&#1493;&#1497; &#1500;&#1492;&#1513;&#1514;&#1502;&#1513; &#1489;&#1502;&#1510;&#1489; &#1494;&#1492; &#1492;&#1504;&#1493;&#1514;&#1503; &#1506;&#1491;&#1497;&#1508;&#1493;&#1514; &#1500;&#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1493;&#1514; &#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1490;&#1489;&#1493;&#1492;&#1492;.
 

קבצים מצורפים

  • icon_auto.gif
    497 ביטים · צפיות: 25
  • icon_landscape.gif
    527 ביטים · צפיות: 17
  • icon_macro.gif
    588 ביטים · צפיות: 12
  • icon_night.gif
    601 ביטים · צפיות: 11
  • icon_portrait.gif
    580 ביטים · צפיות: 17
  • icon_sports.gif
    697 ביטים · צפיות: 18
Y

yossmor2

אורח
איזון לובן / White Balance

קצת על נושא איזון לובן:

(נושא איזון הלובן אינו נדון בדרך כלל "על רגל אחת", זהו נושא מורכב ויש עוד הרבה להרחיב בו, כאן החלטתי לתת הסבר בסיסי בעיקר למשתמשים הביתיים, הרחבה בנושא זה יגיע בע"ה)

בבואנו לצלם תמונה, חשיבות רבה היא לסוג האור הממלא את הסצינה המצולמת.
ראשית כדאי להבין את משמעות ה"איזון" המדובר,
שאלה: את מה בדיוק צריך לאזן?

תשובה: לכל סוג אור, יש "טמפרטורת צבע", וכמו שאנו יודעים, ככל שהצבע עובר לתחום הצהוב/חום הצבע "חם" יותר, ואילו לכיוון הכחול ירוק הצבע "קר" יותר.

בדיוק כך באור, "טמפרטורת הצבע" קובעת את הצבע שישלוט בתמונה שנצלם.
יחידות המדידה נקראות קלווין או שיופיע הסימון K ליד ערך הטמפרטורה.

זהו סרגל "טמפרטורת הצבע":

צפה בקובץ המצורף 26768

אז, במקום להתעסק בתאוריה....
מובאות כאן סדרת תמונות שכל אחת מהן צולמה ב"איזון לובן" שונה, (חשוב לציין כי התאורה האמיתית שהיתה בזמן הצילום היא "מצב יום מעונן/שקיעה") המצלמה שינתה את רגישותה לצבעים על פי טמפרטורת "איזון הלובן" שנקבע בה באופן ידני.


איזון לובן : פלורוצנט. (טמפרטורת צבע 4000K בערך)
צפה בקובץ המצורף 26761
איזון לובן : נורת ליבון. (טמפרטורת צבע 3200K בערך)
צפה בקובץ המצורף 26762
איזון לובן : מצב צל. (טמפרטורת צבע 7000K בערך)
צפה בקובץ המצורף 26763
איזון לובן : תאורת פלאש. (טמפרטורת צבע 6000K בערך)
צפה בקובץ המצורף 26764
איזון לובן : תאורת אור יום. (טמפרטורת צבע 5200K בערך)
צפה בקובץ המצורף 26765
איזון לובן : יום מעונן/שקיעה. (טמפרטורת צבע 6000K בערך)
צפה בקובץ המצורף 26766


המצלמה שלנו, ע"י שינוי מצבי איזון הלובן, תנסה להביא את הצבעים לגוון הנכון שלהם כפי שאנו רואים אותם, לכן כל תיקון שתבצע עבורנו יהיה בסינון צבע שולט זה או אחר ובכך לאזן את הצבעים לרמתם האמיתית ולא כפי שהם מושפעים מסוג התאורה.
 

קבצים מצורפים

  • Fluorrecsent_w.jpg
    KB 19.5 · צפיות: 24
  • Tungsten_w.jpg
    KB 18.6 · צפיות: 17
  • Shade_w.jpg
    KB 18.7 · צפיות: 18
  • Flash_w.jpg
    KB 19 · צפיות: 15
  • Daylight_w.jpg
    KB 18.8 · צפיות: 17
  • Cloudy_w.jpg
    KB 19.4 · צפיות: 16
  • Color_temp.jpg
    KB 7.7 · צפיות: 18
Y

yossmor2

אורח
אור חוזר, קונטרסטי, רך.

אור חוזר (BackLight)
אור שמגיע אל הנושא בעקיפין ולא ישירות ממקור האור. אור כזה הוא למשל אור המוחזר מרפלקטור, המקבל את אורו מהשמש ומחזיר אותו (כמו מראה) אל הנושא המצולם.
אור חוזר הוא בדרך כלל אור מפוזר ורך, אלא אם הוא מוחזר ממראה.
כדי לקבל אור כזה ולהימנע מהאור הקידמי הקונטרסטי של מבזק חיצוני המורכב על המצלמה, יש לכוון את המבזק לקיר לבן או לתקרה לבנה.

אור קונטרסטי/אור רך
שני דימויים המשמשים לתיאור אופיו של האור המאיר את הנושא הצילומי.
אור קונטרסטי, ניגודי, שופע ממקור אור נקודתי בוהק, כמו השמש או זרקור. באור כזה ההבדלים בין הצללים למבהקים גדולים,
לפעמים עד כדי כך שבתמונה ייראו פרטים רק באחד מהם, במבהקים או בצללים.
אור רך או מפוזר לעומת זאת, הוא אור המגיע ממקור רחב וגדול, למשל משמים מעוננים, או אור המוחזר מבניין לבן וגדול (כלומר, רפלקטור). באור כזה הצללים רכים וכמעט לא מורגשים, החיישן יכול במצב כזה לקלוט גם את האזורים המוארים וגם את המוצללים ולהבחין בפרטים בשניהם.
 
Y

yossmor2

אורח
סטיה כרומטית

&#1514;&#1493;&#1508;&#1506;&#1492; &#1513;&#1500; &#1502;&#1506;&#1497;&#1503; &#1492;&#1497;&#1500;&#1493;&#1514; &#1505;&#1490;&#1493;&#1500;&#1493;&#1514;, &#1492;&#1502;&#1493;&#1508;&#1497;&#1506;&#1493;&#1514; &#1489;&#1506;&#1497;&#1511;&#1512; &#1489;&#1490;&#1489;&#1493;&#1500;&#1493;&#1514; &#1488;&#1494;&#1493;&#1512;&#1497;&#1501; &#1513;&#1500; &#1511;&#1493;&#1504;&#1496;&#1512;&#1505;&#1496; &#1490;&#1489;&#1493;&#1492;, &#1499;&#1500;&#1493;&#1502;&#1512; &#1489;&#1502;&#1511;&#1493;&#1502;&#1493;&#1514; &#1489;&#1492;&#1501; &#1488;&#1494;&#1493;&#1512;&#1497;&#1501; &#1502;&#1493;&#1488;&#1512;&#1497;&#1501; &#1489;&#1495;&#1493;&#1494;&#1511;&#1492; &#1493;&#1488;&#1494;&#1493;&#1512;&#1497;&#1501; &#1495;&#1513;&#1493;&#1499;&#1497;&#1501; &#1504;&#1508;&#1490;&#1513;&#1497;&#1501;.
&#1492;&#1514;&#1493;&#1508;&#1506;&#1492; &#1492;&#1497;&#1488; &#1505;&#1496;&#1497;&#1497;&#1492; &#1499;&#1512;&#1493;&#1502;&#1496;&#1497;&#1514; &#1513;&#1504;&#1490;&#1512;&#1502;&#1514; &#1489;&#1490;&#1500;&#1500; &#1512;&#1490;&#1497;&#1513;&#1493;&#1514; &#1492;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492; (&#1492;&#1506;&#1491;&#1513;&#1492; &#1489;&#1502;&#1511;&#1512;&#1492; SLR) &#1500;&#1488;&#1493;&#1512;&#1499;&#1497; &#1490;&#1500; &#1502;&#1505;&#1493;&#1497;&#1502;&#1497;&#1501;.
&#1499;&#1488;&#1513;&#1512; &#1504;&#1499;&#1504;&#1505; &#1488;&#1493;&#1512; &#1489;&#1488;&#1493;&#1512;&#1499;&#1497; &#1490;&#1500; &#1513;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501; &#1491;&#1512;&#1498; &#1492;&#1506;&#1491;&#1513;&#1492; &#1500;&#1504;&#1511;&#1493;&#1491;&#1514; &#1492;&#1502;&#1497;&#1511;&#1493;&#1491; &#1506;&#1500; &#1492;&#1495;&#1497;&#1497;&#1513;&#1503;, &#1488;&#1502;&#1493;&#1512;&#1497;&#1501; &#1489;&#1502;&#1510;&#1489; &#1514;&#1511;&#1497;&#1503; &#1500;&#1492;&#1514;&#1511;&#1489;&#1500; &#1499;&#1500; &#1510;&#1489;&#1506;&#1497; &#1492;&#1488;&#1493;&#1512; &#1489;&#1488;&#1493;&#1514;&#1492; &#1504;&#1511;&#1493;&#1491;&#1492;,
&#1489;&#1502;&#1510;&#1489; &#1513;&#1500; &#1505;&#1496;&#1497;&#1492; &#1499;&#1512;&#1493;&#1502;&#1496;&#1497;&#1514; &#1511;&#1497;&#1497;&#1502;&#1514; &#1504;&#1511;&#1493;&#1491;&#1514; &#1502;&#1497;&#1511;&#1493;&#1491; &#1488;&#1495;&#1514; &#1504;&#1499;&#1493;&#1504;&#1492; &#1493;&#1488;&#1495;&#1514; &#1488;&#1493; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1500;&#1488; &#1502;&#1493;&#1514;&#1488;&#1502;&#1493;&#1514; &#1488;&#1500;&#1497;&#1492;.
&#1514;&#1493;&#1508;&#1506;&#1492; &#1494;&#1493; &#1506;&#1513;&#1493;&#1497;&#1492; &#1500;&#1492;&#1493;&#1508;&#1497;&#1506; &#1489;&#1506;&#1497;&#1511;&#1512; &#1489;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; &#1506;&#1501; &#1506;&#1491;&#1513;&#1493;&#1514; &#1508;&#1513;&#1493;&#1496;&#1493;&#1514; &#1493;&#1494;&#1493;&#1500;&#1493;&#1514;.

&#1489;&#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492; &#1491;&#1493;&#1490;&#1502;&#1488; &#1500;&#1499;&#1504;&#1497;&#1505;&#1514; &#1488;&#1493;&#1512; &#1489;&#1488;&#1493;&#1512;&#1499;&#1497; &#1490;&#1500; &#1513;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501; &#1493;&#1504;&#1508;&#1497;&#1500;&#1514;&#1501; &#1489;&#1488;&#1494;&#1493;&#1512;&#1497;&#1501; &#1513;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501; (&#1504;&#1511;&#1493;&#1491;&#1493;&#1514; &#1502;&#1497;&#1511;&#1493;&#1491; &#1513;&#1493;&#1504;&#1493;&#1514;).
&#1502;&#1497;&#1502;&#1497;&#1503;, &#1492;&#1514;&#1493;&#1510;&#1488;&#1492; &#1492;&#1504;&#1512;&#1488;&#1497;&#1514; &#1489;&#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492;.

צפה בקובץ המצורף 29526
 

קבצים מצורפים

  • chromatic ab.JPG
    KB 24.8 · צפיות: 17

moyshi

משתמש פעיל
צילום מקצועי
פלאש/מבזק- מדריך לשימוש ומושגים

&#1489;&#1505;"&#1491;

-&#1511;&#1512;&#1491;&#1497;&#1496; &#1500;&#1488;&#1500;&#1497; &#1492;&#1512;&#1508;&#1504;&#1505;-

&#1512;&#1488;&#1513;&#1497;&#1514; &#1491;&#1489;&#1512;, &#1489;&#1502;&#1488;&#1502;&#1512; &#1494;&#1492; &#1488;&#1497;&#1504;&#1504;&#1497; &#1502;&#1514;&#1499;&#1493;&#1493;&#1503; &#1500;&#1495;&#1491;&#1513; &#1491;&#1489;&#1512;&#1497;&#1501; &#1495;&#1491;&#1513;&#1497;&#1501;. &#1492;&#1491;&#1489;&#1512;&#1497;&#1501; &#1492;&#1497;&#1504;&#1501; &#1497;&#1491;&#1493;&#1506;&#1497;&#1501; &#1493;&#1502;&#1508;&#1493;&#1512;&#1505;&#1502;&#1497;&#1501;, &#1493;&#1504;&#1497;&#1514;&#1503; &#1500;&#1502;&#1510;&#1493;&#1488; &#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1497;&#1491;&#1506; &#1492;&#1504;"&#1500; &#1489;&#1512;&#1495;&#1489;&#1497; &#1492;&#1512;&#1513;&#1514; &#1493;&#1489;&#1505;&#1508;&#1512;&#1493;&#1514; &#1492;&#1502;&#1511;&#1510;&#1493;&#1506;&#1497;&#1514;. &#1489;&#1502;&#1488;&#1502;&#1512; &#1494;&#1492; &#1489;&#1488;&#1514;&#1497; &#1500;&#1512;&#1499;&#1494; &#1488;&#1514; &#1492;&#1497;&#1512;&#1497;&#1506;&#1492; &#1492;&#1504;&#1512;&#1495;&#1489;&#1514; &#1492;&#1506;&#1493;&#1505;&#1511;&#1514; &#1489;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1506;&#1500; &#1514;&#1499;&#1493;&#1504;&#1493;&#1514;&#1497;&#1493; &#1492;&#1513;&#1493;&#1504;&#1493;&#1514;, &#1506;&#1511;&#1512;&#1493;&#1503; &#1492;&#1508;&#1506;&#1493;&#1500;&#1492; &#1513;&#1500;&#1493;, &#1493;&#1492;&#1510;&#1506;&#1493;&#1514; &#1499;&#1500;&#1500;&#1497;&#1493;&#1514; &#1500;&#1513;&#1497;&#1502;&#1493;&#1513; &#1504;&#1499;&#1493;&#1503; &#1489;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511;.
&#1492;&#1502;&#1491;&#1512;&#1497;&#1498; &#1504;&#1499;&#1514;&#1489; &#1489;&#1513;&#1508;&#1492; &#1511;&#1500;&#1497;&#1500;&#1492; &#1493;&#1513;&#1493;&#1496;&#1508;&#1514; &#1506;&#1500; &#1502;&#1504;&#1514; &#1500;&#1504;&#1505;&#1493;&#1514; &#1493;&#1500;&#1492;&#1506;&#1489;&#1497;&#1512; &#1495;&#1493;&#1502;&#1512; &#1495;&#1513;&#1493;&#1489; &#1494;&#1492; ( &#1493;&#1500;&#1495;&#1500;&#1511;&#1504;&#1493; &#1488;&#1493;&#1500;&#1497; &#1499;&#1488;&#1493;&#1489; ), &#1489;&#1488;&#1493;&#1508;&#1503; &#1502;&#1492;&#1504;&#1492; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1497;&#1499;&#1493;&#1500; &#1500;&#1492;&#1497;&#1493;&#1514; &#1513;&#1489;&#1502;&#1492;&#1500;&#1498; &#1511;&#1512;&#1497;&#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1491;&#1512;&#1497;&#1498; &#1497;&#1510;&#1493;&#1510;&#1493; &#1513;&#1488;&#1500;&#1493;&#1514; &#1488;&#1493; &#1497;&#1514;&#1490;&#1500;&#1493; &#1496;&#1506;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514; &#1513;&#1500;&#1488; &#1513;&#1502;&#1514;&#1497; &#1500;&#1489; &#1488;&#1500;&#1497;&#1492;&#1503;.

&#1511;&#1512;&#1497;&#1488;&#1492; &#1502;&#1492;&#1504;&#1492; &#1493;&#1502;&#1493;&#1506;&#1497;&#1500;&#1492;
&#1488;&#1500;&#1497; &#1492;&#1512;&#1508;&#1504;&#1505;.


&#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511;

&#1491;&#1489;&#1512; &#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1503; &#1492;&#1511;&#1491;&#1502;&#1492; &#1511;&#1510;&#1512;&#1492;- &#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1499;&#1497;&#1491;&#1493;&#1506;, &#1489;&#1504;&#1493;&#1497;&#1492; &#1502;&#1513;&#1504;&#1497; &#1508;&#1512;&#1502;&#1496;&#1512;&#1497;&#1501;: &#1505;&#1490;&#1512;, &#1493;&#1510;&#1502;&#1510;&#1501;. ( &#1513;&#1504;&#1490;&#1494;&#1512;&#1497;&#1501; &#1502;&#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514; &#1492;&#1488;&#1493;&#1512; &#1492;&#1511;&#1497;&#1497;&#1501; &#1493;&#1512;&#1490;&#1497;&#1513;&#1493;&#1514; &#1492;&#1505;&#1512;&#1496;/&#1495;&#1497;&#1497;&#1513;&#1503; )
&#1499;&#1513;&#1502;&#1513;&#1500;&#1489;&#1497;&#1501; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511;, &#1492;&#1506;&#1497;&#1511;&#1512;&#1493;&#1503; &#1504;&#1513;&#1488;&#1512; &#1499;&#1511;&#1493;&#1491;&#1501;, &#1492;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1506;&#1491;&#1497;&#1497;&#1503; &#1489;&#1504;&#1493;&#1497;&#1492; &#1502;&#1513;&#1504;&#1497; &#1492;&#1502;&#1512;&#1499;&#1497;&#1489;&#1497;&#1501;: &#1505;&#1490;&#1512; &#1493;&#1510;&#1502;&#1510;&#1501;.

&#1488;&#1500;&#1488; &#1513;&#1510;&#1512;&#1497;&#1498; &#1500;&#1492;&#1489;&#1497;&#1503; &#1491;&#1489;&#1512; &#1497;&#1505;&#1493;&#1491;&#1497; &#1493;&#1492;&#1493;&#1488;: &#1492;&#1505;&#1490;&#1512; &#1489;&#1504;&#1493;&#1497; &#1500;&#1502;&#1506;&#1513;&#1492; &#1502; 2 &#1493;&#1497;&#1500;&#1493;&#1504;&#1493;&#1514;/&#1514;&#1512;&#1497;&#1505;&#1497;&#1501;. &#1499;&#1513;&#1502;&#1514;&#1489;&#1510;&#1506;&#1514; &#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1513;&#1500; 1/60 &#1500;&#1491;&#1493;&#1490;&#1502;&#1488;, &#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1503; &#1504;&#1508;&#1514;&#1495; &#1500;&#1512;&#1493;&#1493;&#1495;&#1492;, &#1493;&#1500;&#1488;&#1495;&#1512; &#1508;&#1512;&#1511; &#1494;&#1502;&#1503; &#1513;&#1500; 1/60 &#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1513;&#1504;&#1497; &#1505;&#1493;&#1490;&#1512; &#1488;&#1495;&#1512;&#1497;&#1493; &#1493;&#1500;&#1502;&#1506;&#1513;&#1492; &#1508;&#1492; &#1504;&#1490;&#1502;&#1512;&#1492; &#1492;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492;. ( &#1488;&#1495;"&#1499; &#1497;&#1513; &#1496;&#1506;&#1497;&#1504;&#1492; &#1493;&#1513;&#1504;&#1497; &#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505;&#1497;&#1501; &#1495;&#1493;&#1494;&#1512;&#1497;&#1501; &#1500;&#1502;&#1511;&#1493;&#1502;&#1501; )
&#1499;&#1500; &#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514; &#1492;&#1505;&#1490;&#1512; &#1489;&#1492;&#1503; &#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1503; &#1504;&#1508;&#1514;&#1495; &#1500;&#1512;&#1493;&#1493;&#1495;&#1492; ( &#1494;"&#1488; &#1500;&#1495;&#1500;&#1493;&#1496;&#1497;&#1503;! ) &#1493;&#1512;&#1511; &#1500;&#1488;&#1495;&#1512; &#1502;&#1499;&#1503; &#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1513;&#1504;&#1497; &#1504;&#1505;&#1490;&#1512;, &#1504;&#1511;&#1512;&#1488;&#1493;&#1514; &#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514; &#1492;&#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503;, &#1493;&#1499;&#1489;&#1512; &#1504;&#1505;&#1489;&#1497;&#1512; &#1502;&#1491;&#1493;&#1506;.
&#1489;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; &#1513;&#1493;&#1504;&#1493;&#1514; &#1488;&#1504;&#1493; &#1502;&#1491;&#1493;&#1493;&#1495;&#1497;&#1501; &#1506;"&#1497; &#1492;&#1497;&#1510;&#1512;&#1503; ( &#1493;&#1490;&#1501; &#1488;&#1501; &#1500;&#1488; &#1499;&#1514;&#1493;&#1489; &#1489;&#1505;&#1508;&#1512; &#1492;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492; &#1504;&#1497;&#1514;&#1503; &#1500;&#1491;&#1506;&#1514; &#1494;&#1488;&#1514; &#1489;&#1511;&#1500;&#1493;&#1514; ) &#1506;&#1500; &#1502;&#1492;&#1497;' &#1492;&#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503; &#1492;&#1502;&#1511;&#1505;'. &#1502;&#1492; &#1513;&#1488;&#1493;&#1502;&#1512; &#1513;&#1499;&#1500; &#1492;&#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514; "&#1492;&#1488;&#1497;&#1496;&#1497;&#1493;&#1514; " &#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1490;&#1501; &#1492;&#1503; &#1489;&#1511;&#1496;&#1490;&#1493;&#1512;&#1497;&#1492; &#1513;&#1500; &#1502;&#1492;&#1497;' &#1492;&#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503;.

&#1502;&#1492; &#1494;&#1492; &#1492;&#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503; &#1492;&#1494;&#1492;?
&#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503; &#1508;&#1497;&#1512;&#1493;&#1513;&#1493; - &#1514;&#1497;&#1488;&#1493;&#1501; &#1489;&#1497;&#1503; &#1502;&#1505;' &#1502;&#1512;&#1499;&#1497;&#1489;&#1497;&#1501; &#1513;&#1508;&#1493;&#1506;&#1500;&#1497;&#1501; &#1497;&#1495;&#1491; &#1489;&#1492;&#1512;&#1502;&#1493;&#1504;&#1497;&#1492;.

&#1488;&#1497;&#1498; &#1506;&#1493;&#1489;&#1491; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511;?
&#1489;&#1500;&#1497; &#1500;&#1492;&#1497;&#1499;&#1504;&#1505; &#1500;&#1506;&#1504;&#1497;&#1497;&#1504;&#1497;&#1501; &#1513;&#1500; &#1495;&#1513;&#1502;&#1500; &#1493;&#1488;&#1500;&#1511;&#1496;&#1512;&#1493;&#1504;&#1497;&#1511;&#1492;, &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1506;&#1493;&#1489;&#1491; &#1506;&#1500; &#1506;&#1497;&#1511;&#1512;&#1493;&#1503; &#1513;&#1500; &#1497;&#1499;&#1493;&#1500;&#1514; &#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514; &#1492;&#1492;&#1488;&#1512;&#1492; &#1490;&#1489;&#1493;&#1492;&#1492; &#1489;&#1508;&#1512;&#1511; &#1494;&#1502;&#1503; &#1511;&#1510;&#1512;.
&#1489;&#1502;&#1510;&#1489; &#1508;&#1500;&#1488;&#1513; &#1512;&#1490;&#1497;&#1500;, &#1500;&#1488; &#1502;&#1513;&#1504;&#1492; TTL, &#1488;&#1493; M&#1512;&#1511; &#1500;&#1488; FP &#1493;&#1489;&#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1493;&#1514; &#1505;&#1490;&#1512; &#1489;&#1496;&#1493;&#1493;&#1495; &#1502;&#1492;&#1497; ' &#1492;&#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503;, &#1505;&#1491;&#1512; &#1492;&#1508;&#1506;&#1493;&#1500;&#1493;&#1514; &#1492;&#1493;&#1488; &#1499;&#1498;: &#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1503; &#1504;&#1508;&#1514;&#1495; &#1500;&#1512;&#1493;&#1493;&#1495;&#1492; ( &#1499;&#1500; &#1492;&#1508;&#1512;&#1497;&#1497;&#1501; &#1495;&#1513;&#1493;&#1507; ), &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1502;&#1489;&#1494;&#1497;&#1511;, &#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1513;&#1504;&#1497; &#1505;&#1493;&#1490;&#1512;.
&#1494;&#1492; &#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503;. &#1514;&#1497;&#1488;&#1493;&#1501; &#1489;&#1497;&#1503; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1514; &#1492;&#1505;&#1490;&#1512; &#1500;&#1508;&#1506;&#1493;&#1500;&#1514; &#1492;&#1492;&#1489;&#1494;&#1511;&#1492; .

&#1489;&#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514; &#1492;&#1490;&#1489;&#1493;&#1492;&#1493;&#1514; &#1502;&#1502;&#1492;&#1497;' &#1492;&#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503;, &#1502;&#1492; &#1513;&#1511;&#1493;&#1512;&#1492; &#1494;&#1492; &#1513;&#1506;&#1493;&#1491; &#1500;&#1508;&#1504;&#1497; &#1513;&#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1503; &#1492;&#1490;&#1497;&#1506; &#1500;&#1505;&#1493;&#1507; &#1502;&#1492;&#1500;&#1499;&#1493;, &#1499;&#1489;&#1512; &#1497;&#1493;&#1510;&#1488; &#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1513;&#1504;&#1497; &#1493;&#1506;&#1493;&#1511;&#1489; &#1488;&#1495;&#1512;&#1497;&#1493;. &#1493;&#1499;&#1498; &#1499;&#1513;&#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1503; &#1499;&#1489;&#1512; &#1492;&#1490;&#1497;&#1506; &#1500;&#1505;&#1493;&#1507; &#1502;&#1492;&#1500;&#1499;&#1493;, &#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1513;&#1504;&#1497; &#1499;&#1489;&#1512; &#1502;&#1505;&#1514;&#1497;&#1512; &#1495;&#1500;&#1511; &#1502;&#1492;&#1508;&#1512;&#1497;&#1497;&#1501; &#1493;&#1500;&#1499;&#1503; &#1500;&#1488; &#1499;&#1491;&#1488;&#1497; &#1493;&#1490;&#1501; &#1488;&#1497; &#1488;&#1508;&#1513;&#1512; ( &#1492;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492; &#1489;&#1491;&#1512;"&#1499; &#1500;&#1488; &#1502;&#1488;&#1508;&#1513;&#1512;&#1514; ) &#1500;&#1510;&#1500;&#1501; &#1489;&#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514; &#1492;&#1490;&#1489;&#1493;&#1492;&#1493;&#1514; &#1502;&#1502;&#1492;&#1497;' &#1492;&#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503;. &#1499;&#1497; &#1488;&#1501; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1492;&#1497;&#1492; &#1502;&#1489;&#1494;&#1497;&#1511; &#1489;&#1502;&#1510;&#1489; &#1494;&#1492;, &#1492;&#1497;&#1497;&#1504;&#1493; &#1502;&#1511;&#1489;&#1500;&#1497;&#1501; &#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492; &#1513;&#1495;&#1500;&#1511; &#1502;&#1502;&#1504;&#1492; &#1502;&#1493;&#1488;&#1512; &#1506;&#1501; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511;, &#1493;&#1495;&#1500;&#1511; &#1488;&#1495;&#1512; &#1500;&#1488;.

&#1505;&#1497;&#1499;&#1493;&#1501; &#1506;&#1491; &#1499;&#1488;&#1503;: &#1502;&#1499;&#1497;&#1493;&#1493;&#1503; &#1513;&#1499;&#1513;&#1488;&#1504;&#1493; &#1506;&#1493;&#1489;&#1491;&#1497;&#1501; &#1506;&#1501; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1488;&#1504;&#1493; &#1512;&#1493;&#1510;&#1497;&#1501; &#1513;&#1499;&#1500; &#1492;&#1508;&#1512;&#1497;&#1497;&#1501; &#1497;&#1495;&#1513;&#1507; &#1489;&#1510;&#1493;&#1512;&#1492; &#1488;&#1495;&#1497;&#1491;&#1492;, &#1500;&#1499;&#1503; &#1495;&#1497;&#1497;&#1489;&#1497;&#1501; &#1500;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491; &#1489;&#1502;&#1492;&#1497;' &#1492;&#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503;.

&#1506;&#1499;&#1513;&#1497;&#1493; &#1489;&#1493;&#1488; &#1493;&#1504;&#1495;&#1500;&#1511; &#1488;&#1514; &#1492;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1506;&#1501; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1500;&#1513;&#1504;&#1497; &#1495;&#1500;&#1511;&#1497;&#1501; &#1506;&#1511;&#1512;&#1497;&#1497;&#1501;.

1. &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1506;&#1501; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1499;&#1513;&#1492;&#1493;&#1488; &#1502;&#1513;&#1502;&#1513; &#1499;&#1514;&#1488;&#1493;&#1512;&#1492; &#1489;&#1500;&#1506;&#1491;&#1497;&#1514; ( &#1505;&#1489;&#1497;&#1489;&#1492; &#1495;&#1513;&#1493;&#1499;&#1492; ), &#1488;&#1493; &#1506;&#1497;&#1511;&#1512;&#1497;&#1514; ( &#1505;&#1489;&#1497;&#1489;&#1492; &#1502;&#1493;&#1488;&#1512;&#1514; &#1489;&#1488;&#1493;&#1512; &#1495;&#1500;&#1513; &#1513;&#1500;&#1488; &#1502;&#1488;&#1508;&#1513;&#1512; &#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1499;&#1513;&#1492;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492; &#1502;&#1493;&#1495;&#1494;&#1511;&#1514; &#1489;&#1497;&#1491; )
2. &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1506;&#1501; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1489;&#1488;&#1493;&#1512; &#1497;&#1493;&#1501;

&#1489;&#1491;&#1512;"&#1499; &#1492;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1506;&#1501; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1492;&#1497;&#1488; &#1489;&#1502;&#1511;&#1512;&#1497;&#1501; &#1513;&#1500; &#1505;&#1506;&#1497;&#1507; 1 &#1493;&#1500;&#1499;&#1503; &#1488;&#1500;&#1497;&#1493; &#1488;&#1514;&#1497;&#1497;&#1495;&#1505; &#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1503;.

&#1489;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1506;&#1501; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1489;&#1502;&#1510;&#1489; &#1495;&#1493;&#1513;&#1498; &#1502;&#1493;&#1495;&#1500;&#1496;, &#1492;&#1488;&#1501; &#1500;&#1491;&#1506;&#1514;&#1498; &#1497;&#1492;&#1497;&#1492; &#1492;&#1489;&#1491;&#1500; &#1489;&#1514;&#1493;&#1510;&#1488;&#1492; &#1492;&#1505;&#1493;&#1508;&#1497;&#1514; &#1489;&#1497;&#1503; &#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1513;&#1500; 1/60, 5.6 , &#1500;&#1489;&#1497;&#1503; 1/4 , 5.6 ?
&#1488;&#1493;&#1505;&#1497;&#1507; &#1493;&#1488;&#1493;&#1502;&#1512;: &#1492;&#1488;&#1501; &#1500;&#1491;&#1506;&#1514;&#1498; &#1497;&#1513; &#1492;&#1489;&#1491;&#1500; ( &#1500;&#1508;&#1497; &#1502;&#1492; &#1513;&#1492;&#1493;&#1505;&#1489;&#1512; &#1500;&#1506;&#1497;&#1500; ) &#1489;&#1497;&#1503; &#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1513;&#1500; 1/60 5.6 , &#1500;&#1489;&#1497;&#1503; 17 &#1513;&#1504;&#1492; , 5.6 ?
&#1488;&#1501; &#1492;&#1514;&#1513;&#1493;&#1489;&#1492; &#1488;&#1497;&#1504;&#1504;&#1492; &#1489;&#1512;&#1493;&#1512;&#1492;, &#1488;&#1490;&#1497;&#1491; &#1489;&#1510;&#1493;&#1512;&#1492; &#1502;&#1508;&#1493;&#1512;&#1513;&#1514; : &#1488;&#1497;&#1503; &#1499;&#1500; &#1492;&#1489;&#1491;&#1500;!
&#1494;&#1488;&#1514; &#1502;&#1492;&#1505;&#1497;&#1489;&#1492; &#1492;&#1508;&#1513;&#1493;&#1496;&#1492; : &#1492;&#1488;&#1493;&#1512; &#1489;&#1505;&#1497;&#1496;&#1493;&#1488;&#1510;&#1497;&#1492; &#1492;&#1490;&#1497;&#1506; &#1488;&#1498; &#1493;&#1512;&#1511; &#1502;&#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511;. &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1492;&#1489;&#1494;&#1497;&#1511; &#1489;&#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1492; &#1502;&#1505;&#1493;&#1497;&#1502;&#1514; &#1500;&#1508;&#1512;&#1511; &#1494;&#1502;&#1503; &#1511;&#1510;&#1512; &#1502;&#1505;&#1493;&#1497;&#1501;, &#1492;&#1488;&#1493;&#1512; &#1504;&#1511;&#1500;&#1496; &#1506;&#1500; &#1492;&#1495;&#1497;&#1497;&#1513;&#1503;, &#1493;&#1494;&#1492;&#1493;.
&#1489;&#1497;&#1514;&#1512;&#1514; &#1492;&#1494;&#1502;&#1503;, &#1500;&#1488; &#1502;&#1513;&#1504;&#1492; &#1499;&#1502;&#1492; &#1494;&#1502;&#1503; &#1504;&#1493;&#1514;&#1512; &#1489;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492;, &#1500;&#1488; &#1504;&#1499;&#1504;&#1505; &#1513;&#1493;&#1501; &#1488;&#1493;&#1512; &#1504;&#1493;&#1505;&#1507; &#1493;&#1500;&#1499;&#1503; &#1513;&#1493;&#1501; &#1491;&#1489;&#1512; &#1500;&#1488; &#1497;&#1493;&#1499;&#1500; &#1500;&#1492;&#1513;&#1508;&#1497;&#1506; &#1506;&#1500; &#1492;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492;.
&#1488;&#1501; &#1499;&#1503;, &#1510;&#1512;&#1497;&#1498; &#1500;&#1491;&#1506;&#1514; &#1493;&#1500;&#1492;&#1508;&#1504;&#1497;&#1501; &#1492;&#1497;&#1496;&#1489;. &#1492;&#1491;&#1489;&#1512; &#1492;&#1502;&#1513;&#1508;&#1497;&#1506; &#1492;&#1497;&#1495;&#1497;&#1491;&#1497; &#1502;&#1500;&#1489;&#1491; ISO &#1489;&#1505;&#1497;&#1496;&#1493;&#1488;&#1510;&#1497;&#1492; &#1502;&#1505;&#1493;&#1490; &#1494;&#1492; , &#1492;&#1493;&#1488; &#1492;&#1510;&#1502;&#1510;&#1501; .
&#1499;&#1497; &#1499;&#1488;&#1503; &#1508;&#1513;&#1493;&#1496; &#1502;&#1488;&#1493;&#1491; &#1492;&#1493;&#1488; &#1500;&#1502;&#1506;&#1513;&#1492; &#1499;&#1502;&#1493; &#1513;&#1506;&#1512;. &#1499;&#1502;&#1493; &#1513;&#1499;&#1499;&#1500; &#1513;&#1513;&#1506;&#1512; &#1497;&#1492;&#1497;&#1492; &#1512;&#1495;&#1489; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1497;&#1493;&#1499;&#1500;&#1493; &#1500;&#1506;&#1489;&#1493;&#1512; &#1489;&#1508;&#1512;&#1511; &#1494;&#1502;&#1503; &#1502;&#1505;&#1493;&#1497;&#1497;&#1501; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1488;&#1504;&#1513;&#1497;&#1501;. &#1499;&#1498; &#1489;&#1492;&#1489;&#1494;&#1511;&#1492; &#1489;&#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1492; &#1502;&#1505;&#1493;&#1497;&#1502;&#1514;, &#1499;&#1499;&#1500; &#1513;&#1492;&#1510;&#1502;&#1510;&#1501; &#1508;&#1514;&#1493;&#1495; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1497;&#1499;&#1504;&#1505; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1488;&#1493;&#1512;, &#1493;&#1499;&#1499;&#1500; &#1513;&#1492;&#1493;&#1488; &#1505;&#1490;&#1493;&#1512; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1497;&#1499;&#1504;&#1505; &#1508;&#1495;&#1493;&#1514; &#1488;&#1493;&#1512;.

&#1500;&#1490;&#1489;&#1497; &#1505;&#1506;&#1497;&#1507; 2

&#1500;&#1512;&#1493;&#1489;, &#1502;&#1496;&#1512;&#1514; &#1492;&#1513;&#1497;&#1502;&#1493;&#1513; &#1489;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1489;&#1488;&#1493;&#1512; &#1497;&#1493;&#1501; &#1492;&#1497;&#1488; &#1492;&#1508;&#1495;&#1514;&#1514; &#1492;&#1504;&#1497;&#1490;&#1493;&#1491; &#1489;&#1505;&#1497;&#1496;&#1493;&#1488;&#1510;&#1497;&#1492; ( &#1511;&#1493;&#1504;&#1496;&#1512;&#1505;&#1496; )

&#1493;&#1488;&#1501; &#1488;&#1514;&#1492; &#1513;&#1493;&#1488;&#1500; &#1506;&#1510;&#1502;&#1498;: &#1502;&#1492;? &#1488;&#1497;&#1498; &#1497;&#1499;&#1493;&#1500; &#1500;&#1492;&#1497;&#1493;&#1514; &#1513;&#1502;&#1493;&#1505;&#1497;&#1508;&#1497;&#1501; &#1488;&#1493;&#1512; &#1493;&#1497;&#1493;&#1512;&#1491; &#1492;&#1504;&#1497;&#1490;&#1493;&#1491;?
&#1492;&#1488;&#1502;&#1514; &#1513;&#1494;&#1492; &#1500;&#1488; &#1512;&#1511; &#1489;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1506;&#1501; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511;, &#1488;&#1500;&#1488; &#1490;&#1501; &#1489;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1512;&#1490;&#1497;&#1500;&#1492;. &#1499;&#1499;&#1500; &#1513;&#1492;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1514;&#1492;&#1497;&#1492; &#1488;&#1512;&#1493;&#1499;&#1492; &#1502;&#1503; &#1492;&#1504;&#1491;&#1512;&#1513; ( &#1493;&#1490;&#1501; &#1492;&#1508;&#1493;&#1498;-&#1511;&#1510;&#1512;&#1492; &#1502;&#1492;&#1504;&#1491;&#1512;&#1513; ) &#1492;&#1491;&#1489;&#1512; &#1497;&#1493;&#1489;&#1497;&#1500; &#1500;&#1497;&#1512;&#1497;&#1491;&#1492; &#1489;&#1504;&#1497;&#1490;&#1493;&#1491;.

&#1493;&#1512;&#1511; &#1491;&#1489;&#1512; &#1504;&#1493;&#1505;&#1507; &#1511;&#1496;&#1503; &#1500;&#1508;&#1504;&#1497; &#1513;&#1502;&#1502;&#1513;&#1497;&#1499;&#1497;&#1501;:

&#1504;&#1497;&#1490;&#1493;&#1491;- &#1494;&#1492; &#1492;&#1508;&#1506;&#1512;&#1497;&#1501; ( &#1488;&#1508;&#1513;&#1512; &#1490;&#1501; &#1500;&#1502;&#1491;&#1493;&#1491; &#1489;&#1505;&#1496;&#1493;&#1508;&#1497;&#1501; ) &#1489;&#1497;&#1503; &#1492;&#1499;&#1492;&#1492; &#1489;&#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1500;&#1489;&#1492;&#1497;&#1512; &#1489;&#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1489;&#1505;&#1497;&#1496;&#1493;&#1488;&#1510;&#1497;&#1492;.
&#1497;&#1499;&#1493;&#1500; &#1500;&#1492;&#1497;&#1493;&#1514; &#1513;&#1497;&#1513; &#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492; &#1489;&#1492;&#1497;&#1512;&#1492; &#1493;&#1495;&#1505;&#1512;&#1514; &#1504;&#1497;&#1490;&#1493;&#1491;, &#1493;&#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492; &#1499;&#1492;&#1492; &#1493;&#1495;&#1505;&#1512;&#1514; &#1504;&#1497;&#1490;&#1493;&#1491;.
&#1504;&#1497;&#1490;&#1493;&#1491;, &#1494;&#1492; &#1500;&#1488; &#1499;&#1492;&#1493;&#1514;-&#1489;&#1492;&#1497;&#1512;&#1493;&#1514;.


&#1488;&#1495;&#1512;&#1497; &#1513;&#1493;&#1497;&#1491;&#1488;&#1504;&#1493; &#1513;&#1488;&#1504;&#1493; &#1505;&#1490;&#1493;&#1512;&#1497;&#1501; &#1506;&#1500; &#1492;&#1491;&#1497;&#1493;&#1511;&#1497;&#1501;, &#1504;&#1514;&#1511;&#1491;&#1501;.

&#1493;&#1489;&#1499;&#1503;, &#1489;&#1488; &#1493;&#1504;&#1514;&#1488;&#1512; &#1505;&#1497;&#1496;&#1493;&#1488;&#1510;&#1497;&#1492; &#1489;&#1488;&#1493;&#1512; &#1497;&#1493;&#1501;: ( &#1506;&#1500;&#1493;&#1500; &#1500;&#1492;&#1497;&#1513;&#1502;&#1506; &#1499;&#1502;&#1493; &#1514;&#1495;&#1494;&#1497;&#1514; &#1502;&#1494;&#1490; &#1488;&#1493;&#1497;&#1512; )
&#1497;&#1493;&#1501; &#1511;&#1497;&#1510;&#1497; &#1493;&#1497;&#1508;&#1492;, &#1492;&#1513;&#1502;&#1513; &#1489;&#1513;&#1497;&#1488; &#1492;&#1490;&#1493;&#1489;&#1492;, &#1488;&#1497;&#1503; &#1499;&#1500;&#1500; &#1506;&#1504;&#1504;&#1497;&#1501; &#1493;&#1488;&#1504;&#1493; &#1512;&#1493;&#1510;&#1497;&#1501; &#1500;&#1510;&#1500;&#1501; &#1508;&#1493;&#1512;&#1496;&#1512;&#1496;.
&#1488;&#1501; &#1504;&#1514;&#1489;&#1493;&#1504;&#1503; &#1492;&#1497;&#1496;&#1489;, &#1504;&#1489;&#1495;&#1497;&#1503; &#1489;&#1504;&#1511;&#1500; &#1506;&#1500; &#1510;&#1500;&#1500;&#1497;&#1501; &#1495;&#1494;&#1511;&#1497;&#1501; &#1489;&#1488;&#1512;&#1493;&#1489;&#1493;&#1514; &#1492;&#1506;&#1497;&#1504;&#1497;&#1497;&#1501;, &#1502;&#1514;&#1495;&#1514; &#1500;&#1488;&#1507; ( &#1506;&#1500; &#1492;&#1513;&#1508;&#1492; ). &#1493;&#1489;&#1490;&#1512;&#1493;&#1503;, &#1502;&#1514;&#1495;&#1514; &#1500;&#1505;&#1504;&#1496;&#1512;. (&#1489;&#1512;&#1493;&#1512;! &#1488;&#1500;&#1488; &#1488;&#1497;&#1508;&#1492;, &#1502;&#1514;&#1495;&#1514; &#1500;&#1513;&#1496;&#1497;&#1495;)
&#1489;&#1488; &#1504;&#1488;&#1502;&#1512; &#1500;&#1510;&#1493;&#1512;&#1498; &#1492;&#1506;&#1504;&#1497;&#1497;&#1503; &#1513;&#1506;&#1500; &#1492;&#1488;&#1494;&#1493;&#1512;&#1497;&#1501; &#1492;&#1502;&#1511;&#1489;&#1500;&#1497;&#1501; &#1513;&#1502;&#1513; &#1497;&#1513;&#1497;&#1512;&#1492;, &#1497;&#1513; 100 &#1497;&#1495;' &#1488;&#1493;&#1512; ( &#1504;&#1514;&#1488;&#1512; &#1488;&#1514; &#1497;&#1495;' &#1492;&#1488;&#1493;&#1512; &#1499;&#1502;&#1493; &#1497;&#1495;' &#1502;&#1513;&#1511;&#1500; ), &#1493;&#1489;&#1488;&#1494;&#1493;&#1512;&#1497;&#1501; &#1492;&#1502;&#1493;&#1510;&#1500;&#1500;&#1497;&#1501; &#1497;&#1513; &#1512;&#1511; &#1497;&#1495;&#1497;&#1491;&#1514; &#1488;&#1493;&#1512; 1. &#1502;&#1491;&#1493;&#1489;&#1512; &#1508;&#1492; &#1506;&#1500; &#1508;&#1506;&#1512;&#1497; &#1504;&#1497;&#1490;&#1493;&#1491; &#1513;&#1500; &#1508;&#1497; 100! &#1489;&#1506;&#1512;&#1498; 6.5 &#1505;&#1496;&#1493;&#1508;&#1497;&#1501; &#1492;&#1489;&#1491;&#1500;. &#1500;&#1500;&#1488; &#1505;&#1508;&#1511; &#1508;&#1506;&#1512;&#1497;&#1501; &#1506;&#1510;&#1493;&#1502;&#1497;&#1501; !

&#1488;&#1501; &#1499;&#1503;, &#1488;&#1497;&#1498; &#1504;&#1493;&#1499;&#1500; &#1500;&#1492;&#1514;&#1490;&#1489;&#1512; &#1506;&#1500; &#1504;&#1497;&#1490;&#1493;&#1491; &#1506;&#1510;&#1493;&#1501; &#1513;&#1499;&#1494;&#1492;?

&#1493;&#1489;&#1499;&#1503;, &#1489;&#1488; &#1504;&#1488;&#1502;&#1512; &#1506;&#1499;&#1513;&#1497;&#1493; &#1513;&#1488;&#1504;&#1493; &#1502;&#1493;&#1505;&#1497;&#1508;&#1497;&#1501; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511;.
&#1493;&#1500;&#1510;&#1493;&#1512;&#1498; &#1492;&#1492;&#1505;&#1489;&#1512; &#1504;&#1488;&#1502;&#1512; &#1490;&#1501; &#1499;&#1503;, &#1513;&#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1513;&#1500;&#1504;&#1493; &#1497;&#1499;&#1493;&#1500; &#1500;&#1514;&#1514; &#1500;&#1504;&#1493; 50 &#1497;&#1495;' &#1488;&#1493;&#1512;.
&#1502;&#1492; &#1513;&#1511;&#1493;&#1512;&#1492; &#1494;&#1492; &#1499;&#1498;:
&#1492;&#1488;&#1494;&#1493;&#1512;&#1497;&#1501; &#1513;&#1504;&#1502;&#1510;&#1488;&#1497;&#1501; &#1514;&#1495;&#1514; &#1513;&#1502;&#1513; &#1497;&#1513;&#1497;&#1512;&#1492; &#1511;&#1497;&#1489;&#1500;&#1493; &#1514;&#1493;&#1505;&#1508;&#1514; 50 &#1497;&#1495;' &#1488;&#1493;&#1512; &#1493;&#1500;&#1499;&#1503; &#1506;&#1499;&#1513;&#1497;&#1493; &#1499;&#1502;&#1493;&#1514; &#1492;&#1488;&#1493;&#1512; &#1506;&#1500; &#1488;&#1494;&#1493;&#1512;&#1497;&#1501; &#1488;&#1500;&#1493; &#1506;&#1493;&#1502;&#1491;&#1514; &#1506;&#1500; 150 &#1497;&#1495;'. &#1492;&#1488;&#1494;&#1493;&#1512;&#1497;&#1501; &#1492;&#1502;&#1493;&#1510;&#1500;&#1500;&#1497;&#1501; &#1511;&#1497;&#1489;&#1500;&#1493; &#1490;&#1501; &#1492;&#1501; &#1514;&#1493;&#1505;&#1508;&#1514; 50 &#1497;&#1495;' &#1488;&#1493;&#1512; &#1493;&#1500;&#1499;&#1503; &#1506;&#1499;&#1513;&#1497;&#1493; &#1499;&#1502;&#1493;&#1514; &#1492;&#1488;&#1493;&#1512; &#1506;&#1500; &#1488;&#1497;&#1494;&#1493;&#1512;&#1497;&#1501; &#1488;&#1500;&#1493; &#1506;&#1493;&#1502;&#1491;&#1514; &#1506;&#1500; 51 &#1497;&#1495;'.
&#1506;&#1499;&#1513;&#1497;&#1493; &#1488;&#1504;&#1493; &#1512;&#1493;&#1488;&#1497;&#1501; &#1513;&#1492;&#1504;&#1497;&#1490;&#1493;&#1491; &#1506;&#1493;&#1502;&#1491; &#1489;&#1505;&#1492;"&#1499; &#1506;&#1500; &#1508;&#1506;&#1512;&#1497;&#1501; &#1513;&#1500; &#1508;&#1497; 3, &#1513;&#1494;&#1492; &#1505;&#1496;&#1493;&#1508; &#1493;&#1495;&#1510;&#1497; &#1489;&#1500;&#1489;&#1491;.
&#1493;&#1494;&#1492; &#1492;&#1499;&#1500; &#1514;&#1493;&#1491;&#1493;&#1514; &#1500;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511;!

&#1492;&#1489;&#1488;&#1514; &#1488;&#1493;&#1514;&#1492; &#1489;&#1513;&#1497;&#1495;&#1493;&#1511; &#1508;&#1500;&#1488;&#1513;!

&#1513;&#1488;&#1500;&#1492;: &#1499;&#1488;&#1513;&#1512; &#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1497;&#1501; &#1489;&#1502;&#1511;&#1493;&#1502;&#1493;&#1514; &#1513;&#1492;&#1501; &#1500;&#1488; &#1495;&#1513;&#1493;&#1499;&#1497;&#1501; &#1500;&#1495;&#1500;&#1493;&#1496;&#1497;&#1503;, &#1500;&#1491;&#1493;&#1490;&#1502;&#1488; &#1489;&#1488;&#1493;&#1500;&#1501; &#1488;&#1497;&#1512;&#1493;&#1506;&#1497;&#1501;. &#1502;&#1492; &#1502;&#1497;&#1491;&#1514; &#1492;&#1492;&#1513;&#1508;&#1506;&#1492; &#1513;&#1497;&#1513; &#1500;&#1505;&#1490;&#1512; &#1506;&#1500; &#1499;&#1502;&#1493;&#1514; &#1492;&#1488;&#1493;&#1512; &#1513;&#1504;&#1499;&#1504;&#1505; &#1500;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492;?

&#1514;&#1513;&#1493;&#1489;&#1492;: &#1489;&#1502;&#1511;&#1493;&#1502;&#1493;&#1514; &#1513;&#1488;&#1497;&#1504;&#1501; &#1495;&#1513;&#1493;&#1499;&#1497;&#1501; &#1500;&#1495;&#1500;&#1493;&#1496;&#1497;&#1503;, &#1500;&#1505;&#1490;&#1512; &#1497;&#1513; &#1492;&#1513;&#1508;&#1506;&#1492; &#1502;&#1499;&#1512;&#1506;&#1514; &#1506;&#1500; &#1499;&#1502;&#1493;&#1514; &#1492;&#1488;&#1493;&#1512; &#1513;&#1514;&#1499;&#1504;&#1505; &#1500;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492;.

&#1512;&#1488;&#1497;&#1504;&#1493; &#1502;&#1511;&#1493;&#1491;&#1501;, ( &#1489;&#1492;&#1505;&#1489;&#1512; &#1492;&#1502;&#1508;&#1493;&#1512;&#1496; &#1489;&#1505;&#1506;&#1497;&#1507; 1 &#1493;&#1500;&#1499;&#1503; &#1500;&#1488; &#1488;&#1495;&#1494;&#1493;&#1512; &#1506;&#1500;&#1497;&#1493; &#1513;&#1493;&#1489; ) &#1513;&#1492;&#1505;&#1490;&#1512; &#1488;&#1497;&#1504;&#1493; &#1502;&#1513;&#1508;&#1497;&#1506; &#1506;&#1500; &#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511;.
&#1488;&#1489;&#1500; &#1491;&#1489;&#1512; &#1497;&#1491;&#1493;&#1506; &#1492;&#1493;&#1488; &#1493;&#1502;&#1508;&#1493;&#1512;&#1505;&#1501;, &#1513;&#1490;&#1501; &#1492;&#1505;&#1490;&#1512; &#1493;&#1490;&#1501; &#1492;&#1510;&#1502;&#1510;&#1501; &#1502;&#1513;&#1508;&#1497;&#1506;&#1497;&#1501; &#1506;&#1500; &#1492;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1489;&#1502;&#1510;&#1489; &#1488;&#1493;&#1512; &#1511;&#1497;&#1497;&#1501; / &#1512;&#1510;&#1497;&#1507; ( AMBIENT LIGHT ).

&#1488;&#1501; &#1497;&#1513;&#1504;&#1493; &#1488;&#1493;&#1512;, &#1493;&#1500;&#1493; &#1492;&#1495;&#1500;&#1513; &#1489;&#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1499;&#1499;&#1500; &#1513;&#1502;&#1499;&#1508;&#1500;&#1514; &#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514; &#1492;&#1488;&#1493;&#1512; &#1489;&#1502;&#1513;&#1498; &#1492;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492;, ( &#1513;&#1497;&#1500;&#1493;&#1489; &#1499;&#1500;&#1513;&#1492;&#1493; &#1513;&#1500; &#1510;&#1502;&#1510;&#1501; &#1493;&#1502;&#1492;&#1497;' &#1505;&#1490;&#1512; ) &#1514;&#1492;&#1497;&#1492; &#1502;&#1502;&#1493;&#1513;&#1499;&#1514; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1499;&#1498; &#1497;&#1495;&#1491;&#1493;&#1512; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1488;&#1493;&#1512; &#1500;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492;.


&#1513;&#1497;&#1502;&#1493; &#1500;&#1489;!
&#1490;&#1501; &#1489;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1506;&#1501; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511;, &#1489;&#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1489;&#1502;&#1511;&#1493;&#1502;&#1493;&#1514; &#1492;&#1502;&#1493;&#1488;&#1512;&#1497;&#1501; &#1489;&#1488;&#1493;&#1512; &#1495;&#1500;&#1513; ( &#1493;&#1489;&#1499;&#1500;&#1500;, &#1488;&#1493;&#1512; &#1511;&#1497;&#1497;&#1501;/&#1512;&#1510;&#1497;&#1507; &#1489;&#1499;&#1500; &#1502;&#1511;&#1493;&#1501; &#1493;&#1489;&#1499;&#1500; &#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1492; ) &#1492;&#1492;&#1513;&#1508;&#1506;&#1492; &#1506;&#1500; &#1499;&#1502;&#1493;&#1514; &#1492;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1502;&#1492;&#1488;&#1493;&#1512; &#1492;&#1511;&#1497;&#1497;&#1501;, &#1492;&#1497;&#1488; &#1502;&#1513;&#1504;&#1497; &#1492;&#1508;&#1512;&#1502;&#1496;&#1512;&#1497;&#1501;. &#1490;&#1501; &#1505;&#1490;&#1512; &#1493;&#1490;&#1501; &#1510;&#1502;&#1510;&#1501;.

&#1500;&#1499;&#1503; &#1489;&#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1488;&#1497;&#1512;&#1493;&#1506;, ( &#1489;&#1502;&#1511;&#1493;&#1501; &#1502;&#1493;&#1488;&#1512; &#1489;&#1488;&#1493;&#1512; &#1495;&#1500;&#1513; ) &#1490;&#1501; &#1488;&#1501; &#1500;&#1510;&#1493;&#1512;&#1498; &#1492;&#1506;&#1504;&#1497;&#1497;&#1503; &#1489;&#1495;&#1512;&#1514; &#1500;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491; &#1506;&#1501; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511; ( TTL ) &#1493;&#1489;&#1502;&#1492;&#1497;' 1/60 , F5.6 &#1493;&#1488;&#1495;"&#1499; &#1492;&#1495;&#1500;&#1496;&#1514; &#1500;&#1513;&#1504;&#1493;&#1514; &#1493;&#1500;&#1510;&#1500;&#1501; &#1489;&#1502;&#1492;&#1497;' 1/60 , F4 , &#1499;&#1503; &#1492;&#1490;&#1491;&#1500;&#1514; &#1488;&#1514; &#1492;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1508;&#1497; 2. &#1488;&#1489;&#1500; &#1492;&#1513;&#1508;&#1506;&#1514; &#1489;&#1506;&#1497;&#1511;&#1512; &#1506;&#1500; &#1492;&#1488;&#1497;&#1494;&#1493;&#1512;&#1497;&#1501; &#1513;&#1502;&#1495;&#1493;&#1509; &#1500;&#1496;&#1493;&#1493;&#1495; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511;. ( &#1492;&#1506;&#1504;&#1497;&#1497;&#1503; &#1492;&#1493;&#1488; &#1513;&#1500;&#1488; &#1489;&#1496;&#1493;&#1495; &#1513;&#1514;&#1512;&#1490;&#1497;&#1513; &#1489;&#1492;&#1489;&#1491;&#1500; &#1502;&#1488;&#1493;&#1491; &#1502;&#1513;&#1502;&#1506;&#1493;&#1514;&#1497;, &#1494;&#1492; &#1508;&#1513;&#1493;&#1496; &#1514;&#1500;&#1493;&#1497; &#1489;&#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514; &#1492;&#1488;&#1493;&#1512; &#1492;&#1511;&#1497;&#1497;&#1501; )

&#1504;&#1508;&#1512;&#1496;: &#1502;&#1492; &#1513;&#1511;&#1512;&#1492;, &#1494;&#1492; &#1513;&#1489;&#1490;&#1500;&#1500; &#1513;&#1489;&#1495;&#1512;&#1504;&#1493; &#1500;&#1513;&#1504;&#1493;&#1514; &#1488;&#1514; &#1492;&#1510;&#1502;&#1510;&#1501;, &#1493;&#1506;&#1499;&#1513;&#1497;&#1493; &#1492;&#1493;&#1488; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1508;&#1514;&#1493;&#1495; &#1508;&#1497; 2, &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511;, &#1513;&#1500;&#1492;&#1494;&#1499;&#1497;&#1512;&#1498; &#1506;&#1489;&#1491; &#1489; TTL &#1492;&#1508;&#1495;&#1497;&#1514; &#1502;&#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514;&#1493; &#1500;&#1499;&#1491;&#1497; &#1495;&#1510;&#1497;. &#1493;&#1500;&#1499;&#1503; &#1492;&#1496;&#1493;&#1493;&#1495; &#1492;&#1511;&#1512;&#1493;&#1489;, ( &#1492;&#1508;&#1493;&#1512;&#1496;&#1512;&#1496; &#1513;&#1488;&#1493;&#1514;&#1493; &#1510;&#1497;&#1500;&#1502;&#1514; ) &#1497;&#1510;&#1488; &#1494;&#1492;&#1492; &#1500;&#1508;&#1506;&#1501; &#1492;&#1511;&#1493;&#1491;&#1502;&#1514; &#1489;&#1492; &#1510;&#1497;&#1500;&#1502;&#1514; &#1489; 5.6 .
&#1488;&#1489;&#1500; &#1511;&#1512;&#1493; &#1502;&#1505;&#1508;&#1512; &#1491;&#1489;&#1512;&#1497;&#1501; :
1. &#1506;&#1493;&#1502;&#1511; &#1492;&#1513;&#1491;&#1492; &#1497;&#1512;&#1491;.
2. &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1492;&#1489;&#1494;&#1497;&#1511; &#1489;&#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1492; &#1504;&#1502;&#1493;&#1499;&#1492; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1500;&#1499;&#1503; &#1504;&#1496;&#1506;&#1503; &#1493;&#1502;&#1493;&#1499;&#1503; &#1500;&#1497;&#1512;&#1497; &#1502;&#1492;&#1512; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512;.
3. &#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514; &#1492;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1506;&#1489;&#1493;&#1512; &#1492;&#1512;&#1511;&#1506; &#1490;&#1491;&#1500;&#1492; &#1508;&#1497; 2.

&#1506;&#1491; &#1499;&#1488;&#1503; &#1512;&#1488;&#1497;&#1504;&#1493;, &#1488;&#1497;&#1498; &#1492;&#1510;&#1502;&#1510;&#1501; &#1492;&#1513;&#1508;&#1497;&#1506;. ( &#1489;&#1496;&#1495; &#1488;&#1514;&#1492; &#1488;&#1493;&#1502;&#1512; &#1500;&#1506;&#1510;&#1502;&#1498; " &#1504;&#1493; &#1489;&#1505;&#1491;&#1512; &#1506;&#1500; &#1494;&#1492; &#1499;&#1489;&#1512; &#1491;&#1497;&#1489;&#1512;&#1504;&#1493;, &#1488;&#1489;&#1500; &#1502;&#1492; &#1506;&#1501; &#1492;&#1505;&#1490;&#1512; &#1500;&#1499;&#1500; &#1492;&#1512;&#1493;&#1495;&#1493;&#1514; &#1492;&#1512;&#1497; &#1506;&#1500; &#1494;&#1492; &#1504;&#1513;&#1488;&#1500;&#1514;? " )

&#1488;&#1494; &#1492;&#1504;&#1492;:
&#1500;&#1508;&#1497; &#1502;&#1492; &#1513;&#1492;&#1505;&#1489;&#1512;&#1504;&#1493; &#1500;&#1506;&#1497;&#1500; &#1513;&#1490;&#1501; &#1492;&#1505;&#1490;&#1512; &#1493;&#1490;&#1501; &#1492;&#1510;&#1502;&#1510;&#1501; &#1502;&#1513;&#1508;&#1497;&#1506;&#1497;&#1501; &#1506;&#1500; &#1492;&#1488;&#1493;&#1512; &#1492;&#1511;&#1497;&#1497;&#1501;, &#1499;&#1499;&#1500; &#1513;&#1504;&#1489;&#1495;&#1512; &#1502;&#1492;&#1497;' &#1505;&#1490;&#1512; &#1504;&#1502;&#1493;&#1499;&#1492;/&#1488;&#1497;&#1496;&#1497;&#1514; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1497;&#1495;&#1491;&#1493;&#1512; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1488;&#1493;&#1512; &#1511;&#1497;&#1497;&#1501; &#1500;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492;, &#1493;&#1488;&#1494; &#1504;&#1511;&#1489;&#1500; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1488;&#1493;&#1512; &#1502;&#1492;"&#1512;&#1511;&#1506;".

&#1491;&#1489;&#1512; &#1494;&#1492; &#1511;&#1497;&#1497;&#1501; &#1489;&#1488;&#1493;&#1508;&#1503; &#1502;&#1514;&#1493;&#1499;&#1504;&#1514; &#1489;&#1492;&#1512;&#1489;&#1492; &#1502;&#1492;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; &#1493;&#1504;&#1511;&#1512;&#1488;. SLOW SYNC

&#1502;&#1492; &#1492;&#1499;&#1493;&#1493;&#1504;&#1492; SLOW SYNC ?
&#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503; ( &#1499;&#1502;&#1493; &#1513;&#1492;&#1505;&#1489;&#1512;&#1504;&#1493; &#1502;&#1493;&#1511;&#1491;&#1501; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; ) &#1488;&#1497;&#1496;&#1497;. &#1494;"&#1488; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1506;&#1501; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1489;&#1502;&#1492;&#1497;' &#1505;&#1490;&#1512; &#1488;&#1497;&#1496;&#1497;&#1514;.

&#1500;&#1502;&#1492; &#1494;&#1492; &#1496;&#1493;&#1489;?
&#1494;&#1492; &#1496;&#1493;&#1489; &#1489;&#1513;&#1489;&#1497;&#1500; &#1500;&#1492;&#1493;&#1510;&#1497;&#1488; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1508;&#1512;&#1496;&#1497;&#1501; &#1502;&#1492;&#1512;&#1511;&#1506;, &#1489;&#1505;&#1497;&#1496;&#1493;&#1488;&#1510;&#1497;&#1492; &#1506;&#1500;&#1497;&#1492; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1500;&#1488; &#1497;&#1499;&#1493;&#1500; &#1500;&#1492;&#1513;&#1508;&#1497;&#1506; &#1489;&#1513;&#1500; &#1492;&#1497;&#1493;&#1514; &#1492;&#1512;&#1511;&#1506; &#1512;&#1495;&#1493;&#1511; / &#1508;&#1500;&#1488;&#1513; &#1500;&#1488; &#1495;&#1494;&#1511; &#1502;&#1505;&#1508;&#1497;&#1511; &#1500;&#1514;&#1504;&#1488;&#1497;&#1501;.
&#1488;&#1490;&#1489;, &#1500;&#1488; &#1510;&#1512;&#1497;&#1498; &#1500;&#1492;&#1513;&#1514;&#1502;&#1513; &#1489;&#1488;&#1493;&#1508;&#1510;&#1497;&#1492; &#1492;&#1502;&#1514;&#1493;&#1499;&#1504;&#1514;&#1514;, &#1488;&#1508;&#1513;&#1512; &#1508;&#1513;&#1493;&#1496; &#1500;&#1489;&#1495;&#1493;&#1512; &#1502;&#1492;&#1497;' &#1505;&#1490;&#1512; &#1488;&#1497;&#1496;&#1497;&#1514; &#1489;&#1488;&#1493;&#1508;&#1503; &#1497;&#1491;&#1504;&#1497;.

&#1504;&#1514;&#1488;&#1512; &#1505;&#1497;&#1496;&#1493;&#1488;&#1510;&#1497;&#1492;: ( &#1506;&#1513;&#1493;&#1497; &#1500;&#1492;&#1497;&#1513;&#1502;&#1506; &#1499;&#1502;&#1493; &#1496;&#1497;&#1493;&#1500; &#1489;&#1508;&#1512;&#1497;&#1494; )
&#1500;&#1488;&#1495;&#1512; &#1496;&#1497;&#1505;&#1492; &#1488;&#1512;&#1493;&#1499;&#1492; &#1493;&#1502;&#1497;&#1497;&#1490;&#1506;&#1514;, &#1506;&#1497;&#1497;&#1508;&#1497;&#1501; &#1493;&#1512;&#1510;&#1493;&#1510;&#1497;&#1501;, (&#1493;&#1489;&#1513;&#1506;&#1514; &#1500;&#1497;&#1500;&#1492; &#1502;&#1488;&#1493;&#1495;&#1512;&#1514;) &#1492;&#1490;&#1506;&#1514;&#1501; &#1500;&#1502;&#1500;&#1493;&#1503; "MANIFIC" &#1489;&#1508;&#1512;&#1497;&#1494;. &#1502;&#1502;&#1512;&#1508;&#1505;&#1514; &#1492;&#1505;&#1493;&#1493;&#1497;&#1496;&#1492; &#1504;&#1513;&#1511;&#1507; &#1502;&#1495;&#1494;&#1492; &#1502;&#1512;&#1492;&#1497;&#1489; &#1513;&#1500; &#1512;&#1495;&#1493;&#1489;&#1493;&#1514; &#1492;&#1506;&#1497;&#1512;, &#1493;&#1502;&#1490;&#1491;&#1500; &#1488;&#1497;&#1497;&#1508;&#1500; &#1502;&#1493;&#1488;&#1512; &#1493;&#1489;&#1502;&#1500;&#1493;&#1488; &#1492;&#1491;&#1512;&#1493;. &#1488;&#1514; &#1492;&#1495;&#1489;&#1512; &#1513;&#1492;&#1514;&#1500;&#1493;&#1493;&#1492; &#1488;&#1500;&#1497;&#1498;, &#1500;&#1488; &#1502;&#1496;&#1512;&#1497;&#1491; &#1506;&#1493;&#1489;&#1491;&#1514; &#1492;&#1497;&#1493;&#1514;&#1498; &#1506;&#1497;&#1497;&#1507; &#1493;&#1512;&#1510;&#1493;&#1509;, &#1493;&#1489;&#1513;&#1500; &#1492;&#1497;&#1493;&#1514;&#1493; &#1502;&#1493;&#1491;&#1506; &#1500;&#1499;&#1498; &#1513;&#1492;&#1497;&#1504;&#1498; &#1510;&#1500;&#1501;, &#1492;&#1493;&#1488; &#1502;&#1489;&#1511;&#1513; &#1502;&#1502;&#1498; &#1489;&#1488;&#1493;&#1508;&#1503; &#1513;&#1500;&#1488; &#1502;&#1513;&#1514;&#1502;&#1506; &#1500;&#1513;&#1514;&#1497; &#1508;&#1504;&#1497;&#1501;, &#1500;&#1510;&#1500;&#1501; &#1488;&#1493;&#1514;&#1493; &#1506;&#1500; &#1512;&#1511;&#1506; &#1502;&#1512;&#1492;&#1497;&#1489; &#1494;&#1492;.
&#1488;&#1514;&#1492; &#1502;&#1504;&#1505;&#1492; &#1500;&#1492;&#1514;&#1495;&#1502;&#1511; &#1493;&#1502;&#1505;&#1489;&#1497;&#1512; &#1500;&#1493; &#1513;&#1499;&#1489;&#1512; &#1502;&#1488;&#1493;&#1495;&#1512; &#1493;&#1488;&#1514;&#1492; &#1506;&#1497;&#1497;&#1507;, &#1493;&#1489;&#1497;&#1503; &#1499;&#1498; &#1497;&#1513; &#1500;&#1499;&#1501; &#1506;&#1493;&#1491; &#1513;&#1489;&#1493;&#1506; &#1500;&#1492;&#1497;&#1493;&#1514; &#1508;&#1492; &#1488;&#1494; &#1488;&#1497;&#1503; &#1502;&#1492; &#1500;&#1491;&#1488;&#1493;&#1490; &#1492;&#1512;&#1497; &#1497;&#1492;&#1497;&#1493; &#1506;&#1493;&#1491; &#1492;&#1494;&#1491;&#1502;&#1504;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514;, &#1493;&#1495;&#1493;&#1510;&#1502;&#1494;&#1492; &#1495;&#1493;&#1513;&#1498; &#1493;&#1500;&#1488; &#1497;&#1512;&#1488;&#1493; &#1499;&#1500;&#1493;&#1501;!
&#1492;&#1493;&#1488; &#1500;&#1488; &#1502;&#1513;&#1514;&#1499;&#1504;&#1506;, &#1488;&#1514;&#1492; &#1504;&#1499;&#1504;&#1506;.
&#1488;&#1514;&#1492; &#1502;&#1493;&#1510;&#1497;&#1488; &#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492; &#1489;&#1506;&#1510;&#1500;&#1514;&#1497;&#1497;&#1501;, &#1499;&#1488;&#1497;&#1500;&#1493; &#1494;&#1492; &#1497;&#1490;&#1512;&#1493;&#1501; &#1500;&#1492; &#1500;&#1492;&#1514;&#1497;&#1497;&#1488;&#1513; &#1493;&#1500;&#1493;&#1493;&#1514;&#1512; &#1506;&#1500; &#1499;&#1500; &#1492;&#1505;&#1497;&#1508;&#1493;&#1512;, &#1494;&#1492; &#1500;&#1488; &#1506;&#1493;&#1489;&#1491;.
" &#1496;&#1493;&#1489;. &#1514;&#1506;&#1502;&#1493;&#1491; &#1489;&#1502;&#1512;&#1508;&#1505;&#1514; &#1506;&#1501; &#1492;&#1490;&#1489; &#1502;&#1493;&#1508;&#1504;&#1492; &#1499;&#1500;&#1508;&#1497; &#1495;&#1493;&#1509;! " &#1488;&#1514;&#1492; &#1488;&#1493;&#1502;&#1512; &#1489;&#1511;&#1493;&#1500; &#1495;&#1510;&#1497; &#1506;&#1510;&#1489;&#1504;&#1497;.
&#1492;&#1493;&#1488; &#1502;&#1514;&#1497;&#1497;&#1510;&#1489;.
&#1489;&#1513;&#1500; &#1492;&#1514;&#1504;&#1488;&#1497;&#1501; &#1492;&#1502;&#1488;&#1514;&#1490;&#1512;&#1497;&#1501;, &#1488;&#1514;&#1492; &#1502;&#1499;&#1493;&#1493;&#1503; &#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492; &#1500;- ISO 400, 1/60, F4 &#1493;&#1502;&#1513;&#1500;&#1489; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511;.
&#1488;&#1514;&#1492; &#1502;&#1510;&#1500;&#1501;, &#1502;&#1505;&#1514;&#1499;&#1500; &#1506;&#1500; &#1492;&#1502;&#1505;&#1498;, &#1495;&#1493;&#1513;&#1499;&#1493;&#1514; &#1506;&#1497;&#1504;&#1497;&#1498;. &#1488;&#1514;&#1492; &#1512;&#1493;&#1488;&#1492; &#1513;&#1492;&#1493;&#1488; &#1497;&#1510;&#1488; &#1496;&#1493;&#1489;, &#1488;&#1489;&#1500; &#1488;&#1497;&#1508;&#1492; &#1500;&#1499;&#1500; &#1492;&#1512;&#1493;&#1495;&#1493;&#1514; &#1504;&#1502;&#1510;&#1488;&#1514; &#1508;&#1512;&#1497;&#1494;???
&#1488;&#1514;&#1492; &#1488;&#1493;&#1502;&#1512; &#1500;&#1506;&#1510;&#1502;&#1498; " &#1494;&#1492; &#1500;&#1488; &#1497;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491; , &#1492;&#1493;&#1488; &#1500;&#1488; &#1497;&#1492;&#1497;&#1492; &#1502;&#1512;&#1493;&#1510;&#1492;"
&#1488;&#1514;&#1492; &#1488;&#1493;&#1502;&#1512; &#1500;&#1493; "&#1512;&#1490;&#1506;, &#1506;&#1493;&#1491; &#1508;&#1506;&#1501;. &#1506;&#1510;&#1502;&#1514; &#1506;&#1497;&#1504;&#1497;&#1497;&#1501;!"
&#1488;&#1514;&#1492; &#1495;&#1493;&#1513;&#1489; &#1513;&#1504;&#1497;&#1492;. ( "&#1500;&#1493; &#1512;&#1511; &#1492;&#1497;&#1514;&#1492; &#1500;&#1497; D3 &#1506;&#1501; ISO &#1500;&#1488; &#1504;&#1493;&#1512;&#1502;&#1500;&#1497;. &#1488;&#1504;&#1497; &#1510;&#1512;&#1497;&#1498; &#1512;&#1511; &#1506;&#1493;&#1491; &#1511;&#1510;&#1514;, &#1513;&#1504;&#1497; &#1505;&#1496;&#1493;&#1508;&#1497;&#1501; &#1493;&#1497;&#1493;&#1510;&#1488;&#1514; &#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492; &#1495;&#1489;&#1500; &#1506;&#1500; &#1492;&#1494;&#1502;&#1503; " )
&#1506;&#1493;&#1491; &#1513;&#1504;&#1497;&#1492; &#1506;&#1493;&#1489;&#1512;&#1514; &#1493;&#1488;&#1514;&#1492; &#1488;&#1493;&#1502;&#1512; " &#1512;&#1490;&#1506;, &#1513;&#1504;&#1497; &#1505;&#1496;&#1493;&#1508;&#1497;&#1501;! &#1502;&#1492; &#1492;&#1489;&#1506;&#1497;&#1492;?! "
&#1488;&#1514;&#1492; &#1514;&#1493;&#1508;&#1505; &#1514;'&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492; &#1502;&#1513;&#1488;&#1497;&#1512; &#1488;&#1514; &#1492; ISO &#1493;&#1492;&#1510;&#1502;&#1510;&#1501; &#1499;&#1502;&#1493; &#1502;&#1511;&#1493;&#1491;&#1501;, &#1493;&#1502;&#1506;&#1489;&#1497;&#1512; &#1500;&#1502;&#1492;&#1497;' &#1505;&#1490;&#1512; 1/15 &#1493;&#1502;&#1510;&#1500;&#1501;.
&#1489;&#1493;&#1493;&#1493;&#1493;&#1493;&#1493;&#1493;&#1493;&#1493;&#1493;&#1493;&#1493;&#1493;&#1493;&#1493;&#1501;! &#1488;&#1497;&#1494;&#1493; &#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492;!


High speed sync &#8211; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1489;&#1502;&#1492;&#1497;' &#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503; &#1490;&#1489;&#1493;&#1492;&#1492;

&#1492;&#1511;&#1491;&#1502;&#1492;: &#1508;&#1506;&#1501; &#1502;&#1492;&#1497;' &#1492;&#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503; &#1492;&#1502;&#1511;&#1505;' &#1489;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; &#1512;&#1508;&#1500;&#1511;&#1505; &#1506;&#1502;&#1491;&#1492; &#1506;&#1500; 1/60. &#1491;&#1489;&#1512; &#1494;&#1492; &#1504;&#1489;&#1506; &#1502;&#1492;&#1497;&#1493;&#1514; &#1505;&#1490;&#1512; &#1492;&#1502;&#1497;&#1513;&#1493;&#1512; &#1489;&#1504;&#1493;&#1497; &#1492;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; &#1488;&#1500;&#1493; &#1489;&#1510;&#1493;&#1512;&#1492; &#1488;&#1493;&#1508;&#1511;&#1497;&#1514; ( &#1502;&#1497;&#1502;&#1497;&#1503; &#1500;&#1513;&#1502;&#1488;&#1500; - &#1488;&#1493; &#1492;&#1508;&#1493;&#1498; ). &#1492;&#1505;&#1497;&#1489;&#1492; &#1500; 1/60 &#1504;&#1489;&#1506;&#1492; &#1499;&#1504;&#1512;&#1488;&#1492; &#1490;&#1501; &#1502;&#1502;&#1490;&#1489;&#1500;&#1492; &#1496;&#1499;&#1504;&#1493;&#1500;&#1493;&#1490;&#1497;&#1514;, &#1493;&#1492;&#1497;&#1488; &#1513;&#1502;&#1513;&#1498; &#1492;&#1494;&#1502;&#1503; &#1513;&#1500;&#1493;&#1511;&#1495; &#1500;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1503; &#1500;&#1492;&#1490;&#1497;&#1506; &#1502;&#1511;&#1510;&#1492; &#1488;&#1495;&#1491; &#1500;&#1511;&#1510;&#1492; &#1513;&#1504;&#1497;, &#1492;&#1493;&#1488; 1/60. &#1493;&#1488;&#1501; &#1494;&#1492; &#1492;&#1502;&#1510;&#1489;, &#1488;&#1494; &#1494;&#1493; &#1500;&#1502;&#1506;&#1513;&#1492; &#1492;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1492;&#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1492; &#1489;&#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1513;&#1489;&#1492; &#1497;&#1513; &#1502;&#1510;&#1489; &#1513;&#1499;&#1500; &#1492;&#1508;&#1512;&#1497;&#1497;&#1501; &#1495;&#1513;&#1493;&#1507;.
&#1489;&#1502;&#1510;&#1489; &#1499;&#1494;&#1492;, &#1489;&#1512;&#1490;&#1506; &#1513;&#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1503; &#1492;&#1490;&#1497;&#1506; &#1500;&#1511;&#1510;&#1492; &#1493;&#1493;&#1500;&#1488; &#1499;&#1500; &#1492;&#1513;&#1492;&#1497;&#1497;&#1492; &#1497;&#1493;&#1510;&#1488; &#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1513;&#1504;&#1497; &#1500;&#1491;&#1512;&#1499;&#1493;, &#1493;&#1502;&#1505;&#1497;&#1497;&#1501; &#1488;&#1514; &#1492;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492;.

&#1495;&#1513;&#1489;&#1493; &#1492;&#1495;&#1489;&#1512;&#1493;&#1514; &#1492;&#1502;&#1497;&#1497;&#1510;&#1512;&#1493;&#1514; &#1493;&#1492;&#1490;&#1497;&#1506;&#1493; &#1500;&#1502;&#1505;&#1511;&#1504;&#1492; &#1508;&#1513;&#1493;&#1496;&#1492;: &#1490;&#1501; &#1506;&#1501; &#1492;&#1496;&#1499;&#1504;&#1493;&#1500;&#1493;&#1490;&#1497;&#1492; &#1492;&#1494;&#1493; &#1493;&#1500;&#1500;&#1488; &#1492;&#1512;&#1489;&#1492; &#1502;&#1488;&#1502;&#1509;, &#1488;&#1508;&#1513;&#1512; &#1500;&#1492;&#1506;&#1500;&#1493;&#1514; &#1488;&#1514; &#1502;&#1492;&#1497;' &#1492;&#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503; &#1492;&#1502;&#1511;&#1505;' &#1500;&#1499;&#1491;&#1497; &#1508;&#1497; 1 &#1493;&#1495;&#1510;&#1497;.
&#1499;&#1497;&#1510;&#1491;?
&#1488;&#1501; &#1497;&#1489;&#1504;&#1493; &#1488;&#1514; &#1492;&#1505;&#1490;&#1512; &#1489;&#1488;&#1493;&#1508;&#1503; &#1513;&#1497;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491; &#1489;&#1510;&#1493;&#1512;&#1492; &#1488;&#1504;&#1499;&#1497;&#1514; &#1493;&#1500;&#1488; &#1488;&#1493;&#1508;&#1511;&#1497;&#1514;, &#1497;&#1492;&#1497;&#1492; &#1500;&#1505;&#1490;&#1512; &#1508;&#1495;&#1493;&#1514; &#1502;&#1512;&#1495;&#1511; &#1500;&#1506;&#1489;&#1493;&#1512; ( &#1489;&#1510;&#1493;&#1512;&#1492; &#1492;&#1488;&#1493;&#1508;&#1511;&#1497;&#1514; &#1506;&#1500; &#1492;&#1505;&#1490;&#1512; &#1500;&#1506;&#1489;&#1493;&#1512; &#1502;&#1512;&#1495;&#1511; &#1513;&#1500; 36 &#1502;"&#1502;, &#1493;&#1489;&#1510;&#1493;&#1512;&#1492; &#1492;&#1488;&#1504;&#1499;&#1497;&#1514; &#1512;&#1511; 24 &#1502;"&#1502; ) &#1493;&#1488;&#1494; &#1500;&#1502;&#1506;&#1513;&#1492; &#1504;&#1493;&#1499;&#1500; &#1489;&#1488;&#1493;&#1514;&#1492; &#1492;&#1502;&#1492;&#1497;' &#1493;&#1489;&#1488;&#1493;&#1514;&#1492; &#1492;&#1496;&#1499;&#1504;&#1493;&#1500;&#1493;&#1490;&#1497;&#1492;, &#1500;&#1492;&#1512;&#1497;&#1501; &#1488;&#1514; &#1502;&#1492;&#1497;' &#1492;&#1505;&#1490;&#1512; &#1500;&#1499;&#1491;&#1497; &#1508;&#1497; 1 &#1493;&#1495;&#1510;&#1497; - &#1494;"&#1488; &#1502;&#1492;&#1497;' 1/90.
&#1493;&#1499;&#1498; &#1492;&#1497;&#1492;!
( &#1513;&#1497;&#1502;&#1493; &#1500;&#1489; &#1513;&#1489;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; 35 &#1502;"&#1502; &#1492;" &#1495;&#1510;&#1497; &#1502;&#1511;&#1510;&#1493;&#1506;&#1497;&#1493;&#1514; &#1499;&#1490;&#1493;&#1503; EOS300 &#1493;&#1491;&#1493;&#1502;&#1493;&#1514;&#1497;&#1492;, NIKON F65 &#1493;&#1491;&#1493;&#1502;&#1493;&#1514;&#1497;&#1492; &#1493;&#1499;&#1493;' , 1/90 &#1492;&#1497;&#1488; &#1502;&#1492;&#1497;' &#1492;&#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503; &#1492;&#1502;&#1511;&#1505;'. )

&#1492;&#1496;&#1499;&#1504;&#1493;&#1500;&#1493;&#1490;&#1497;&#1492; &#1492;&#1513;&#1514;&#1508;&#1512;&#1492; &#1506;&#1501; &#1492;&#1494;&#1502;&#1503; &#1493;&#1492;&#1510;&#1500;&#1497;&#1495;&#1493; &#1500;&#1492;&#1512;&#1497;&#1501; &#1488;&#1514; &#1502;&#1492;&#1497;' &#1492;&#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503; ( &#1492;&#1488;&#1502;&#1497;&#1514;&#1497;&#1514;, &#1494;&#1493; &#1513;&#1489;&#1492; &#1492;&#1505;&#1490;&#1512; &#1508;&#1514;&#1493;&#1495; &#1500;&#1512;&#1493;&#1493;&#1495;&#1492; ) &#1506;&#1491; &#1500;&#1499;&#1491;&#1497; 1/500.
&#1488;&#1493;&#1511;&#1497;&#1497;, &#1502;&#1492; &#1492;&#1500;&#1488;&#1492;? &#1488;&#1497;&#1498; &#1492;&#1490;&#1506;&#1504;&#1493; &#1500;&#1502;&#1510;&#1489; &#1513;&#1489;&#1493; &#1488;&#1508;&#1513;&#1512; &#1500;&#1510;&#1500;&#1501; &#1490;&#1501; &#1489; 1/8000 ?

&#1488;&#1494; &#1499;&#1499;&#1492;:
&#1488;&#1501; &#1504;&#1495;&#1513;&#1493;&#1489; &#1511;&#1510;&#1514; &#1502;&#1514;&#1502;&#1496;&#1497;&#1511;&#1492;, &#1493;&#1504;&#1490;&#1497;&#1491; &#1513;&#1502;&#1492;&#1497;' &#1492;&#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503; &#1513;&#1500;&#1504;&#1493; &#1492;&#1497;&#1488; 1/500, &#1489;&#1505;&#1490;&#1512; &#1488;&#1504;&#1499;&#1497; &#1502;&#1499;&#1497;&#1493;&#1493;&#1503; &#1502;&#1506;&#1500;&#1492; &#1500;&#1502;&#1496;&#1492;. ( &#1494;"&#1488; &#1513;&#1489;&#1494;&#1502;&#1503; &#1513;&#1500; 1/500 &#1492;&#1513;&#1504;&#1497;&#1492;, &#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1502;&#1490;&#1497;&#1506; &#1502;&#1511;&#1510;&#1492; &#1500;&#1511;&#1510;&#1492; - &#1502;&#1500;&#1502;&#1506;&#1500;&#1492; &#1493;&#1506;&#1491; &#1500;&#1502;&#1496;&#1492; )
&#1502;&#1492; &#1513;&#1511;&#1493;&#1512;&#1492; &#1489;&#1502;&#1492;&#1497;' &#1513;&#1500; 1/1000 &#1494;&#1492; &#1499;&#1498;: &#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1503; &#1497;&#1493;&#1510;&#1488;, &#1489;&#1502;&#1495;&#1510;&#1497;&#1514; &#1492;&#1491;&#1512;&#1498; &#1492;&#1495;&#1500;&#1511; &#1492;&#1506;&#1500;&#1497;&#1493;&#1503; &#1499;&#1489;&#1512; &#1495;&#1513;&#1493;&#1507; &#1500;&#1508;&#1512;&#1511; &#1494;&#1502;&#1503; &#1513;&#1500; 1/1000 &#1493;&#1500;&#1499;&#1503; &#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1513;&#1504;&#1497; &#1497;&#1493;&#1510;&#1488; &#1500;&#1491;&#1512;&#1498; &#1493;&#1499;&#1498; &#1488;&#1504;&#1493; &#1502;&#1511;&#1489;&#1500;&#1497;&#1501; &#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1513;&#1500; 1/1000 &#1506;&#1500;-&#1508;&#1504;&#1497; &#1499;&#1500; &#1492;&#1505;&#1512;&#1496; &#1489;&#1510;&#1493;&#1512;&#1492; &#1488;&#1495;&#1497;&#1491;&#1492;.
&#1488;&#1501; &#1504;&#1488;&#1496; &#1511;&#1510;&#1514; &#1488;&#1514; &#1492;&#1511;&#1510;&#1489;, &#1504;&#1489;&#1495;&#1497;&#1503; &#1500;&#1502;&#1506;&#1513;&#1492; &#1513;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1494;&#1493; &#1489;&#1504;&#1493;&#1497;&#1492; &#1502;&#1513;&#1504;&#1497; &#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1493;&#1514; &#1511;&#1510;&#1512;&#1493;&#1514; &#1513;&#1500; 1/500.
&#1489;&#1502;&#1492;&#1497;' 1/2000 &#1492;&#1506;&#1497;&#1511;&#1512;&#1493;&#1503; &#1495;&#1493;&#1494;&#1512; &#1506;&#1500; &#1506;&#1510;&#1502;&#1493;, &#1488;&#1489;&#1500; &#1499;&#1488;&#1503; &#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1513;&#1504;&#1497; &#1497;&#1493;&#1510;&#1488; &#1500;&#1488;&#1495;&#1512; &#1513;&#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1503; &#1506;&#1489;&#1512; &#1499;&#1489;&#1512; 1/4 &#1502;&#1492;&#1491;&#1512;&#1498;, &#1493;&#1500;&#1502;&#1506;&#1513;&#1492; &#1511;&#1497;&#1497;&#1502;&#1493;&#1514; &#1489;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1494;&#1493; 4 &#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1493;&#1514; &#1511;&#1510;&#1512;&#1493;&#1514; &#1513;&#1500; 1/500.

&#1500;&#1508;&#1497; &#1502;&#1492; &#1513;&#1512;&#1488;&#1497;&#1504;&#1493; &#1499;&#1488;&#1503;, &#1506;&#1500;-&#1502;&#1504;&#1514; &#1513;&#1489;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1502;&#1492;&#1505;&#1493;&#1490;&#1497;&#1501; &#1492;&#1504;&#1494;&#1499;&#1512;&#1497;&#1501; &#1500;&#1506;&#1497;&#1500;, &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1497;&#1513;&#1508;&#1497;&#1506; &#1506;&#1500; &#1492;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1489;&#1510;&#1493;&#1512;&#1492; &#1496;&#1493;&#1489;&#1492; &#1493;&#1488;&#1495;&#1497;&#1491;&#1492;, &#1510;&#1512;&#1497;&#1498; &#1500;&#1513;&#1504;&#1493;&#1514; &#1488;&#1514; &#1488;&#1493;&#1508;&#1503; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1514; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511;.
&#1488;&#1497;&#1498; &#1489;&#1491;&#1497;&#1493;&#1511;?
&#1488;&#1494; &#1499;&#1498;:
&#1489;&#1502;&#1510;&#1489; &#1513;&#1500; &#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; 1/1000, &#1506;&#1500; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1500;&#1492;&#1489;&#1494;&#1497;&#1511; &#1508;&#1506;&#1502;&#1497;&#1497;&#1501;. &#1508;&#1506;&#1501; &#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1504;&#1492; &#1499;&#1513;&#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1503; &#1492;&#1490;&#1497;&#1506; &#1500;&#1502;&#1495;&#1510;&#1497;&#1514; &#1492;&#1491;&#1512;&#1498;, &#1493;&#1508;&#1506;&#1501; &#1513;&#1504;&#1497;&#1492; &#1489;&#1505;&#1493;&#1507; &#1491;&#1512;&#1499;&#1493;.
&#1489;&#1502;&#1510;&#1489; &#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1513;&#1500; 1/2000 &#1506;&#1500; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1500;&#1492;&#1489;&#1494;&#1497;&#1511; &#1489;&#1488;&#1493;&#1514;&#1493; &#1492;&#1488;&#1493;&#1508;&#1503; &#1512;&#1511; &#1513;&#1492;&#1508;&#1506;&#1501;, &#1492;&#1489;&#1494;&#1511;&#1492; &#1506;&#1500; &#1499;&#1500; &#1512;&#1489;&#1506; &#1491;&#1512;&#1498; &#1513;&#1506;&#1513;&#1492; &#1492;&#1514;&#1512;&#1497;&#1505; &#1492;&#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1503;.
&#1493;&#1500;&#1508;&#1497; &#1506;&#1497;&#1511;&#1512;&#1493;&#1503; &#1494;&#1492; &#1502;&#1502;&#1513;&#1497;&#1499;&#1497;&#1501; &#1506;&#1500; &#1499;&#1500; &#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514; &#1492;&#1505;&#1490;&#1512;.
&#1500;&#1508;&#1497; &#1513;&#1497;&#1496;&#1492; &#1494;&#1493; &#1488;&#1504;&#1493; &#1512;&#1493;&#1488;&#1497;&#1501; &#1488;&#1514; &#1502;&#1492; &#1513;&#1504;&#1488;&#1502;&#1512; &#1489;&#1492;&#1514;&#1495;&#1500;&#1492;: &#1513;&#1499;&#1499;&#1500; &#1513;&#1502;&#1492;&#1497;' &#1492;&#1505;&#1490;&#1512; &#1490;&#1489;&#1493;&#1492;&#1492; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1506;&#1493;&#1489;&#1491; &#1511;&#1513;&#1492; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; ( &#1499;&#1497; &#1492;&#1493;&#1488; &#1510;&#1512;&#1497;&#1498; &#1500;&#1492;&#1489;&#1494;&#1497;&#1511; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1508;&#1506;&#1502;&#1497;&#1501; )
&#1489;&#1491;&#1497;&#1493;&#1511; &#1499;&#1502;&#1493; &#1513;&#1488;&#1501; &#1497;&#1513;&#1504;&#1492; &#1505;&#1497;&#1496;&#1493;&#1488;&#1510;&#1497;&#1492;, &#1493;&#1489;&#1492; &#1489;&#1495;&#1512;&#1504;&#1493; &#1510;&#1502;&#1510;&#1501; &#1491;&#1497; &#1505;&#1490;&#1493;&#1512;, &#1493;&#1492;&#1502;&#1512;&#1495;&#1511; &#1489;&#1497;&#1504;&#1497;&#1504;&#1493; &#1493;&#1489;&#1497;&#1503; &#1492;&#1504;&#1493;&#1513;&#1488; &#1512;&#1495;&#1493;&#1511;, &#1499;&#1498; &#1513;&#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1500;&#1488; &#1497;&#1499;&#1493;&#1500; &#1500;&#1492;&#1513;&#1508;&#1497;&#1506;, &#1492;&#1514;&#1493;&#1510;&#1488;&#1492; &#1514;&#1492;&#1497;&#1492; &#1489;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1514; &#1495;&#1505;&#1512;. &#1499;&#1498; &#1490;&#1501; &#1489;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1489;&#1502;&#1510;&#1489; FP. &#1488;&#1501; &#1492;&#1504;&#1514;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501; &#1502;&#1510;&#1512;&#1497;&#1499;&#1497;&#1501; &#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1500;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491; &#1502;&#1506;&#1489;&#1512; &#1500;&#1497;&#1499;&#1493;&#1500;&#1514;&#1493;, &#1492;&#1514;&#1493;&#1510;&#1488;&#1492; &#1514;&#1492;&#1497;&#1492; &#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1514; &#1495;&#1505;&#1512;.

&#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511;

&#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1504;&#1502;&#1491;&#1491;&#1514; &#1489; (GN ( Guide Number -&#1502;&#1505;&#1508;&#1512; &#1502;&#1504;&#1495;&#1492;. &#1499;&#1499;&#1500; &#1513;&#1492; GN &#1490;&#1489;&#1493;&#1492; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1497;&#1499;&#1493;&#1500; &#1500;&#1492;&#1489;&#1494;&#1497;&#1511; &#1489;&#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1492; &#1490;&#1489;&#1493;&#1492;&#1492; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512;. &#1497;&#1513; &#1492;&#1502;&#1493;&#1491;&#1491;&#1497;&#1501; &#1488;&#1514; &#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1489; WATT. WATT &#1494;&#1493; &#1513;&#1508;&#1492; &#1500;&#1495;&#1513;&#1502;&#1500;&#1488;&#1497;&#1501;, GN &#1494;&#1493; &#1513;&#1508;&#1492; &#1500;&#1510;&#1500;&#1502;&#1497;&#1501;. WATT &#1500;&#1488; &#1504;&#1493;&#1514;&#1503; &#1502;&#1497;&#1491;&#1506; &#1502;&#1491;&#1493;&#1497;&#1511; &#1502;&#1492;&#1497; &#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514;&#1493; &#1513;&#1500; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511;.
&#1499;&#1513;&#1511;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511;, &#1499;&#1491;&#1488;&#1497; &#1502;&#1488;&#1493;&#1491; &#1500;&#1491;&#1506;&#1514; &#1502;&#1492; &#1492; GN &#1513;&#1500;&#1493;.
&#1504;&#1497;&#1514;&#1503; &#1500;&#1492;&#1489;&#1497;&#1503; &#1488;&#1514; &#1502;&#1513;&#1502;&#1506;&#1493;&#1514; &#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514; &#1492; GN &#1513;&#1500; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1500;&#1508;&#1497; &#1492;&#1504;&#1514;&#1493;&#1503; &#1492;&#1489;&#1488;: GN=&#1510;&#1502;&#1510;&#1501;X&#1502;&#1512;&#1495;&#1511; &#1489;&#1502;&#1496;&#1512;&#1497;&#1501;, &#1489; 100 ISO.
&#1500;&#1508;&#1497; &#1492;&#1504;&#1493;&#1505;&#1495;&#1492; &#1500;&#1506;&#1497;&#1500;, &#1488;&#1501; &#1500;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1502;&#1505;&#1493;&#1497;&#1501; &#1497;&#1513; &#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1492; &#1513;&#1500; 32 GN, &#1488;&#1508;&#1513;&#1512; &#1500;&#1491;&#1506;&#1514; &#1489;&#1511;&#1500;&#1493;&#1514; &#1506;&#1491; &#1500;&#1488;&#1497;&#1494;&#1492; &#1502;&#1512;&#1495;&#1511; &#1504;&#1497;&#1514;&#1503; &#1500;&#1492;&#1513;&#1508;&#1497;&#1506; &#1506;&#1501; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511;, &#1493;&#1490;&#1501; &#1489;&#1488;&#1497;&#1494;&#1492; &#1510;&#1502;&#1510;&#1501;. ( &#1494;&#1493; &#1492;&#1491;&#1512;&#1498; &#1492;&#1496;&#1493;&#1489;&#1492; &#1489;&#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1500;&#1492;&#1489;&#1497;&#1503; &#1506;&#1491; &#1499;&#1502;&#1492; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1495;&#1494;&#1511;, &#1493;&#1492;&#1488;&#1501; &#1492;&#1493;&#1488; &#1502;&#1514;&#1488;&#1497;&#1501; &#1500;&#1510;&#1512;&#1499;&#1497;&#1504;&#1493; )

&#1513;&#1497;&#1502;&#1493; &#1500;&#1489;: &#1489;&#1502;&#1497;&#1500;&#1497;&#1501; &#1488;&#1495;&#1512;&#1493;&#1514; &#1504;&#1497;&#1514;&#1503; &#1500;&#1493;&#1502;&#1512; &#1513;&#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1489; GN, &#1492;&#1497;&#1488; &#1513;&#1493;&#1493;&#1514; &#1506;&#1512;&#1498; &#1500;&#1508;&#1512;&#1502;&#1496;&#1512; &#1492;&#1510;&#1502;&#1510;&#1501; &#1493;&#1497;&#1499;&#1493;&#1500;&#1492; &#1500;&#1514;&#1514; &#1502;&#1493;&#1513;&#1490; &#1499;&#1502;&#1492; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1495;&#1494;&#1511;. &#1499;&#1497; &#1488;&#1501; &#1500;&#1491;&#1493;&#1490;&#1502;&#1488; &#1500;&#1493;&#1511;&#1495;&#1497;&#1501; &#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1492;&#1504;"&#1500; &#1493;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1497;&#1501; &#1489;&#1502;&#1512;&#1495;&#1511; &#1502;&#1496;&#1512; 1, &#1494;&#1492; &#1488;&#1493;&#1502;&#1512; &#1513;&#1504;&#1510;&#1496;&#1512;&#1498; ( &#1500;&#1508;&#1497; &#1492;&#1504;&#1493;&#1505;&#1495;&#1492; ) &#1500;&#1505;&#1490;&#1493;&#1512; &#1500;&#1510;&#1502;&#1510;&#1501; 32 &#1513;&#1494;&#1492; &#1510;&#1502;&#1510;&#1501; &#1505;&#1490;&#1493;&#1512; &#1502;&#1488;&#1493;&#1491;. &#1502;&#1492; &#1513;&#1488;&#1493;&#1502;&#1512; &#1513;&#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1499;&#1500;-&#1499;&#1498; &#1495;&#1494;&#1511;&#1492; &#1513;&#1497;&#1499;&#1493;&#1500;&#1492; &#1500;&#1495;&#1491;&#1493;&#1512; &#1488;&#1508;&#1497;&#1500;&#1493; &#1502;&#1489;&#1506;&#1491; &#1500;&#1510;&#1502;&#1510;&#1501; 32. &#1488;&#1501; &#1506;&#1493;&#1489;&#1491;&#1497;&#1501; &#1489; ISO &#1490;&#1489;&#1493;&#1492; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1492;&#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1492; &#1492;&#1488;&#1508;&#1511;&#1496;&#1497;&#1489;&#1497;&#1514; &#1513;&#1500; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1490;&#1491;&#1500;&#1492; &#1489;&#1497;&#1495;&#1505; &#1497;&#1513;&#1512; &#1500;&#1506;&#1500;&#1497;&#1497;&#1492; &#1489;&#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514; &#1492;&#1512;&#1490;&#1497;&#1513;&#1493;&#1514;.
&#1488;&#1501; &#1500;&#1493;&#1511;&#1495;&#1497;&#1501; &#1513;&#1493;&#1489; &#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1513;&#1500;&#1504;&#1493; &#1488;&#1494;: GN 32 , 100 ISO = 45 GN , 200 ISO = 64 GN , 400 ISO.

&#1506;&#1491; &#1499;&#1488;&#1503;, &#1504;&#1497;&#1505;&#1497;&#1504;&#1493; &#1500;&#1506;&#1502;&#1493;&#1491; &#1493;&#1500;&#1492;&#1505;&#1489;&#1497;&#1512; &#1488;&#1514; &#1506;&#1511;&#1512;&#1493;&#1503; &#1508;&#1506;&#1493;&#1500;&#1514; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511;, &#1488;&#1497;&#1498; &#1497;&#1493;&#1491;&#1506;&#1497;&#1501; &#1500;&#1508;&#1512;&#1513; &#1488;&#1514; &#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514;&#1493; &#1493;&#1488;&#1497;&#1498; &#1499;&#1491;&#1488;&#1497; &#1500;&#1492;&#1513;&#1514;&#1502;&#1513; &#1489;&#1493; &#1489;&#1502;&#1510;&#1489;&#1497;&#1501; &#1492;&#1513;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501;.
&#1506;&#1499;&#1513;&#1497;&#1493; &#1504;&#1505;&#1489;&#1497;&#1512; &#1488;&#1514; &#1502;&#1510;&#1489;&#1497; &#1492;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1493;&#1492;&#1513;&#1500;&#1497;&#1496;&#1492; &#1492;&#1513;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501; &#1492;&#1511;&#1497;&#1497;&#1502;&#1497;&#1501; &#1489;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511;.

&#1502;&#1510;&#1489;&#1497; &#1492;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1493;&#1492;&#1513;&#1500;&#1497;&#1496;&#1492; &#1492;&#1513;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501; &#1492;&#1511;&#1497;&#1497;&#1502;&#1497;&#1501; &#1489;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; ( MODE )

TTL- &#1513;&#1497;&#1496;&#1514; &#1492;&#1492;&#1489;&#1494;&#1511;&#1492; &#1492;&#1504;&#1508;&#1493;&#1510;&#1492; &#1493;&#1492;&#1489;&#1505;&#1497;&#1505;&#1497;&#1514; &#1489;&#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1511;&#1497;&#1497;&#1502;&#1514; &#1489;&#1499;&#1500; &#1492;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; &#1500;&#1492;&#1503; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1502;&#1493;&#1489;&#1504;&#1492; &#1489;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1492;, &#1493;&#1490;&#1501; &#1489;&#1512;&#1493;&#1489; &#1492;&#1502;&#1493;&#1495;&#1500;&#1496; &#1513;&#1500; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511;&#1497;&#1501; &#1492;&#1495;&#1497;&#1510;&#1493;&#1504;&#1497;&#1497;&#1501; &#1492;&#1502;&#1493;&#1514;&#1488;&#1502;&#1497;&#1501; &#1500;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514;. ( &#1500;&#1488; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511;&#1497; &#1505;&#1496;&#1493;&#1491;&#1497;&#1493; ).
&#1506;&#1497;&#1511;&#1512;&#1493;&#1503; &#1492;&#1489;&#1494;&#1511;&#1492; &#1494;&#1492; &#1508;&#1493;&#1506;&#1500; &#1499;&#1498;: &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1502;&#1489;&#1494;&#1497;&#1511;, &#1493;&#1514;&#1493;&#1498; &#1499;&#1491;&#1497; &#1492;&#1492;&#1489;&#1494;&#1511;&#1492; &#1492;&#1493;&#1488; &#1502;&#1493;&#1491;&#1491; &#1488;&#1514; &#1492;&#1488;&#1493;&#1512; &#1492;&#1495;&#1493;&#1494;&#1512; &#1502;&#1492;&#1504;&#1493;&#1513;&#1488;, &#1493;&#1502;&#1495;&#1500;&#1497;&#1496; &#1488;&#1501; &#1500;&#1492;&#1488;&#1512;&#1497;&#1498; &#1488;&#1514; &#1502;&#1513;&#1498; &#1492;&#1492;&#1489;&#1494;&#1511;&#1492; &#1488;&#1493; &#1500;&#1511;&#1510;&#1512; &#1488;&#1493;&#1514;&#1492;, ( &#1499;&#1500; &#1494;&#1488;&#1514; &#1489;&#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1493;&#1514; &#1488;&#1491;&#1497;&#1512;&#1492; ) &#1499;&#1498; &#1513;&#1492;&#1504;&#1493;&#1513;&#1488; &#1497;&#1495;&#1513;&#1507; &#1489;&#1492;&#1514;&#1488;&#1501; &#1500;&#1488;&#1508;&#1493;&#1512; 18&#37;.
(&#1497;&#1513;&#1504;&#1503; &#1502;&#1505;&#1508;&#1512; &#1513;&#1497;&#1496;&#1493;&#1514; &#1500;&#1497;&#1510;&#1512;&#1504;&#1497;&#1501; &#1492;&#1513;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501; &#1499;&#1497;&#1510;&#1491; &#1492;&#1492;&#1489;&#1494;&#1511;&#1492; &#1502;&#1514;&#1488;&#1497;&#1502;&#1492; &#1488;&#1514; &#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1514;&#1492; &#1500;&#1505;&#1497;&#1496;&#1493;&#1488;&#1510;&#1497;&#1492;, &#1493;&#1500;&#1488; &#1504;&#1512;&#1495;&#1497;&#1489;.)

M- &#1502;&#1513;&#1502;&#1506;&#1493;, MANUAL, &#1497;&#1506;&#1504;&#1497; &#1497;&#1491;&#1504;&#1497;. &#1513;&#1497;&#1496;&#1514; &#1492;&#1489;&#1494;&#1511;&#1492; &#1494;&#1493; &#1508;&#1493;&#1506;&#1500;&#1514; &#1506;&#1500; &#1506;&#1497;&#1511;&#1512;&#1493;&#1503; &#1513;&#1500; &#1492;&#1489;&#1494;&#1511;&#1492; &#1489;&#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1492; &#1511;&#1489;&#1493;&#1506;&#1492;, &#1500;&#1500;&#1488; &#1514;&#1500;&#1493;&#1514; &#1489;&#1489;&#1492;&#1497;&#1512;&#1493;&#1514; &#1492;&#1504;&#1493;&#1513;&#1488;, &#1488;&#1493; &#1499;&#1500; &#1491;&#1489;&#1512; &#1488;&#1495;&#1512;. &#1497;&#1513;&#1504;&#1501; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511;&#1497;&#1501; &#1513;&#1497;&#1493;&#1491;&#1506;&#1497;&#1501; &#1500;&#1492;&#1489;&#1494;&#1497;&#1511; &#1489;&#1502;&#1505;&#1508;&#1512; &#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1493;&#1514; &#1492;&#1495;&#1500; &#1502;&#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1492; &#1502;&#1500;&#1488;&#1492; 1/1, &#1493;&#1506;&#1491; 1/128. &#1489;&#1499;&#1500; &#1502;&#1511;&#1512;&#1492;, &#1489;&#1512;&#1490;&#1506; &#1513;&#1504;&#1511;&#1489;&#1506;&#1492; &#1492;&#1506;&#1493;&#1510;&#1502;&#1492;, &#1494;&#1492; &#1502;&#1492; &#1513;&#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1497;&#1489;&#1494;&#1497;&#1511;.
&#1513;&#1497;&#1496;&#1492; &#1494;&#1493; &#1504;&#1493;&#1495;&#1492; &#1502;&#1488;&#1493;&#1491; &#1500;&#1502;&#1497; &#1513;&#1512;&#1493;&#1510;&#1492; &#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1493;&#1514; &#1511;&#1489;&#1493;&#1506;&#1493;&#1514;, &#1488;&#1495;&#1497;&#1491;&#1493;&#1514; &#1493;&#1492;&#1491;&#1497;&#1512;&#1493;&#1514;. ( &#1489;&#1491;&#1512;"&#1499; &#1489;&#1502;&#1510;&#1489;&#1497;&#1501; &#1489;&#1492;&#1501; &#1492;&#1502;&#1512;&#1495;&#1511; &#1502;&#1492;&#1504;&#1493;&#1513;&#1488;, &#1492;&#1510;&#1502;&#1510;&#1501;, &#1493;&#1512;&#1490;&#1497;&#1513;&#1493;&#1514; &#1492; ASA &#1488;&#1497;&#1504;&#1501; &#1502;&#1513;&#1514;&#1504;&#1497;&#1501; &#1489;&#1502;&#1492;&#1500;&#1498; &#1492;&#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1502;&#1497;&#1501;. )

&#1506;&#1497;&#1504;&#1497;&#1497;&#1501; &#1488;&#1491;&#1493;&#1502;&#1493;&#1514;- &#1513;&#1497;&#1502;&#1493; &#1500;&#1489; &#1500;&#1502;&#1493;&#1513;&#1490; &#1489;&#1488;&#1504;&#1490;&#1500;&#1497;&#1514; "Red eye reduction" . &#1502;&#1497; &#1513;&#1492;&#1489;&#1495;&#1497;&#1503; &#1489;&#1491;&#1511;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514;, &#1512;&#1488;&#1492; &#1513;&#1502;&#1491;&#1493;&#1489;&#1512; &#1489; Reduction &#1513;&#1494;&#1492; &#1488;&#1493;&#1502;&#1512;, &#1492;&#1508;&#1495;&#1514;&#1492;/&#1510;&#1497;&#1502;&#1510;&#1493;&#1501;, &#1493;&#1500;&#1488; &#1489;&#1497;&#1496;&#1493;&#1500; &#1499;&#1502;&#1493; &#1513;&#1512;&#1489;&#1497;&#1501; &#1495;&#1493;&#1513;&#1489;&#1497;&#1501;.
&#1502;&#1510;&#1489; &#1494;&#1492; &#1511;&#1497;&#1497;&#1501; &#1489;&#1513;&#1500; &#1492;&#1489;&#1506;&#1497;&#1492; &#1492;&#1511;&#1497;&#1497;&#1502;&#1514; &#1489;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; &#1500;&#1492;&#1503; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1502;&#1493;&#1489;&#1504;&#1492;. &#1489;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; &#1488;&#1500;&#1493; &#1492;&#1511;&#1497;&#1512;&#1489;&#1492; &#1513;&#1500; &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1500;&#1506;&#1491;&#1513;&#1492;, &#1497;&#1493;&#1510;&#1512;&#1514; &#1494;&#1493;&#1493;&#1497;&#1514; &#1502;&#1488;&#1493;&#1491; &#1495;&#1491;&#1492; &#1513;&#1497;&#1493;&#1510;&#1512;&#1514; &#1489;&#1506;&#1497;&#1492;, &#1513;&#1492;&#1495;&#1494;&#1512; &#1488;&#1493;&#1512; &#1492;&#1492;&#1489;&#1494;&#1511;&#1492; &#1492;&#1508;&#1493;&#1490;&#1506; &#1489;&#1499;&#1500;&#1497; &#1491;&#1501; &#1489;&#1512;&#1497;&#1513;&#1514;&#1497;&#1514; &#1492;&#1506;&#1497;&#1503;, &#1493;&#1492;&#1501; &#1488;&#1500;&#1493; &#1513;&#1502;&#1510;&#1496;&#1500;&#1502;&#1497;&#1501; &#1493;&#1502;&#1493;&#1504;&#1510;&#1495;&#1497;&#1501; &#1489;&#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492;. &#1506;&#1500;-&#1502;&#1504;&#1514; &#1500;&#1492;&#1514;&#1490;&#1489;&#1512; &#1502;&#1506;&#1496; &#1506;&#1500; &#1492;&#1489;&#1506;&#1497;&#1492;, &#1489;&#1504;&#1493; &#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1510;&#1489; &#1492;&#1504;"&#1500;. &#1493;&#1502;&#1492; &#1513;&#1511;&#1493;&#1512;&#1492; &#1494;&#1492;, &#1499;&#1513;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1497;&#1501;, &#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1502;&#1489;&#1494;&#1497;&#1511; &#1502;&#1505;&#1508;&#1512; &#1492;&#1489;&#1494;&#1511;&#1493;&#1514; &#1502;&#1511;&#1491;&#1497;&#1502;&#1493;&#1514;, &#1500;&#1508;&#1504;&#1497; &#1489;&#1497;&#1510;&#1493;&#1506; &#1492;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1489;&#1508;&#1493;&#1506;&#1500;, &#1499;&#1491;&#1497; &#1500;&#1492;&#1511;&#1496;&#1497;&#1503; &#1488;&#1514; &#1492;&#1488;&#1497;&#1513;&#1493;&#1503;, &#1493;&#1488;&#1495;"&#1499; &#1502;&#1514;&#1489;&#1510;&#1506;&#1514; &#1492;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492;. &#1499;&#1498; &#1497;&#1493;&#1510;&#1488; &#1513;&#1489;&#1490;&#1500;&#1500; &#1513;&#1492;&#1488;&#1497;&#1513;&#1493;&#1503; &#1511;&#1496;&#1503; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512;, &#1514;&#1493;&#1508;&#1506;&#1514; &#1492;&#1506;&#1497;&#1504;&#1497;&#1497;&#1501; &#1492;&#1488;&#1491;&#1493;&#1502;&#1493;&#1514; &#1502;&#1510;&#1496;&#1502;&#1510;&#1502;&#1514;, &#1488;&#1498; &#1500;&#1488; &#1502;&#1514;&#1489;&#1496;&#1500;&#1514; &#1500;&#1495;&#1500;&#1493;&#1496;&#1497;&#1503;. &#1492;&#1508;&#1514;&#1512;&#1493;&#1503; &#1492;&#1497;&#1506;&#1497;&#1500; &#1489;&#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1500;&#1505;&#1500;&#1511; &#1488;&#1514; &#1492;&#1489;&#1506;&#1497;&#1492; &#1500;&#1495;&#1500;&#1493;&#1496;&#1497;&#1503; &#1492;&#1497;&#1488; &#1500;&#1492;&#1513;&#1514;&#1502;&#1513; &#1489;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1495;&#1497;&#1510;&#1493;&#1504;&#1497;, &#1488;&#1493; &#1489;&#1499;&#1500; &#1502;&#1511;&#1493;&#1512; &#1514;&#1488;&#1493;&#1512;&#1492; &#1488;&#1495;&#1512; &#1513;&#1497;&#1490;&#1497;&#1506; &#1489;&#1488;&#1493;&#1508;&#1503; &#1506;&#1511;&#1497;&#1507; &#1500;&#1504;&#1493;&#1513;&#1488;.

REAR/ #2 CURTAIN- &#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1489;&#1505;&#1497;&#1504;&#1499;&#1512;&#1493;&#1503; &#1506;&#1501; &#1493;&#1497;&#1500;&#1493;&#1503; &#1502;&#1505;' 2. &#1500;&#1488;, &#1494;&#1493; &#1500;&#1488; &#1492;&#1514;&#1499;&#1504;&#1497;&#1514; &#1492;&#1492;&#1497;&#1488; "&#1506;&#1513;&#1497;&#1504;&#1493; &#1506;&#1505;&#1511;" &#1506;&#1501; &#1488;&#1489;&#1512;&#1497; &#1490;&#1500;&#1506;&#1491;, &#1513;&#1489;&#1492; &#1488;&#1502;&#1512;&#1493; "&#1493;&#1497;&#1500;&#1493;&#1503; &#1502;&#1505;' 2 &#1492;&#1508;&#1514;&#1495;", &#1488;&#1500;&#1488; &#1494;&#1493; &#1508;&#1513;&#1493;&#1496; &#1492;&#1489;&#1494;&#1511;&#1492; &#1513;&#1508;&#1493;&#1506;&#1500;&#1514; &#1489;&#1502;&#1511;&#1493;&#1501; &#1502;&#1497;&#1491; &#1506;&#1501; &#1505;&#1493;&#1507; &#1508;&#1514;&#1497;&#1495;&#1514; &#1492;&#1493;&#1497;&#1500;&#1493;&#1503; &#1492;&#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1503;, &#1492;&#1497;&#1488; &#1508;&#1493;&#1506;&#1500;&#1514; &#1512;&#1490;&#1506; &#1500;&#1508;&#1504;&#1497; &#1513;&#1492;&#1493;&#1497;&#1500;&#1493;&#1503; &#1492; 2 &#1504;&#1505;&#1490;&#1512;.
&#1500;&#1502;&#1492; &#1494;&#1492; &#1495;&#1513;&#1493;&#1489; &#1500;&#1499;&#1500; &#1492;&#1512;&#1493;&#1495;&#1493;&#1514;? &#1488;&#1494; &#1494;&#1492;&#1493;, &#1513;&#1500;&#1512;&#1493;&#1489; &#1512;&#1493;&#1489;&#1501; &#1492;&#1502;&#1499;&#1512;&#1497;&#1506; &#1513;&#1500; &#1492;&#1502;&#1511;&#1512;&#1497;&#1501; &#1488;&#1497;&#1503; &#1489;&#1494;&#1492; &#1499;&#1500; &#1510;&#1493;&#1512;&#1498;, &#1493;&#1490;&#1501; &#1500;&#1488; &#1504;&#1497;&#1514;&#1503; &#1500;&#1492;&#1489;&#1495;&#1497;&#1503; &#1488;&#1501; &#1494;&#1492; &#1492;&#1497;&#1492; &#1492;&#1493;&#1497;&#1500;&#1493;&#1503; &#1492;&#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1503; &#1488;&#1493; &#1492;&#1513;&#1504;&#1497;. &#1494;&#1492; &#1496;&#1493;&#1489;, &#1493;&#1497;&#1499;&#1493;&#1500; &#1500;&#1492;&#1493;&#1506;&#1497;&#1500; &#1512;&#1511; &#1489;&#1502;&#1510;&#1489;&#1497;&#1501; &#1489;&#1492;&#1501; &#1506;&#1493;&#1489;&#1491;&#1497;&#1501; &#1489;&#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1493;&#1514; &#1505;&#1490;&#1512; &#1488;&#1497;&#1496;&#1497;&#1514; &#1502;&#1488;&#1493;&#1491; ( SLOW SYNC ) &#1493;&#1512;&#1493;&#1510;&#1497;&#1501; &#1500;&#1492;&#1513;&#1497;&#1490; &#1502;&#1513;&#1492;&#1493; &#1502;&#1488;&#1493;&#1491; &#1505;&#1508;&#1510;&#1497;&#1508;&#1497;, &#1491;&#1493;&#1490;&#1502;&#1514; &#1502;&#1499;&#1493;&#1504;&#1497;&#1514; &#1504;&#1493;&#1505;&#1506;&#1514; &#1489;&#1500;&#1497;&#1500;&#1492;, &#1493;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1497;&#1501; &#1489;&#1495;&#1513;&#1497;&#1508;&#1492; &#1488;&#1512;&#1493;&#1499;&#1492; &#1506;&#1501; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1489;&#1513;&#1497;&#1496;&#1514; "Rear". ( &#1514;&#1495;&#1513;&#1489;&#1493; &#1500;&#1489;&#1491; &#1502;&#1492; &#1497;&#1492;&#1497;&#1492; &#1492;&#1492;&#1489;&#1491;&#1500; &#1489;&#1497;&#1503; &#1494;&#1492;, &#1493;&#1489;&#1497;&#1503; &#1510;&#1497;&#1500;&#1493;&#1501; &#1506;&#1501; &#1502;&#1489;&#1494;&#1511; &#1489;&#1510;&#1493;&#1512;&#1492; &#1492;&#1512;&#1490;&#1497;&#1500;&#1492; )

A/AA &#8211; AUTO APERTURE &#8211; &#1511;&#1497;&#1497;&#1501; &#1512;&#1511; &#1489;&#1495;&#1500;&#1511; &#1502;&#1492;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511;&#1497;&#1501;. &#1513;&#1497;&#1496;&#1492; &#1494;&#1493; &#1500;&#1502;&#1506;&#1513;&#1492; &#1491;&#1493;&#1502;&#1492; &#1500;&#1513;&#1497;&#1496;&#1514; &#1492; (TTL ( THROUGH THE LENS, &#1488;&#1500;&#1488; &#1513;&#1499;&#1488;&#1503; &#1492; TTL &#1492;&#1493;&#1488; &#1500;&#1488; &#1491;&#1512;&#1498; &#1492;&#1506;&#1491;&#1513;&#1492;, &#1488;&#1500;&#1488; &#1491;&#1512;&#1498; &#1495;&#1497;&#1497;&#1513;&#1503; &#1506;&#1510;&#1502;&#1497; &#1492;&#1511;&#1497;&#1497;&#1501; &#1489;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511;.
&#1491;&#1489;&#1512; &#1494;&#1492; &#1492;&#1493;&#1488; &#1504;&#1508;&#1500;&#1488; &#1489;&#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1489;&#1502;&#1497;&#1493;&#1495;&#1491; &#1499;&#1513;&#1502;&#1513;&#1514;&#1502;&#1513;&#1497;&#1501; &#1489;&#1502;&#1510;&#1500;&#1502;&#1493;&#1514; &#1497;&#1513;&#1504;&#1493;&#1514; &#1489;&#1492;&#1501; &#1488;&#1497;&#1503; &#1514;&#1502;&#1497;&#1499;&#1492; &#1489;&#1502;&#1489;&#1494;&#1511; TTL, &#1493;&#1506;&#1491;&#1497;&#1497;&#1503; &#1512;&#1493;&#1510;&#1497;&#1501; &#1500;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491; &#1489;&#1488;&#1493;&#1508;&#1503; &#1488;&#1493;&#1496;&#1493;&#1502;&#1496;&#1497;. ( TTL &#1488;&#1501; &#1500;&#1488; &#1492;&#1497;&#1492; &#1489;&#1512;&#1493;&#1512; &#1506;&#1491; &#1506;&#1499;&#1513;&#1497;&#1493;, &#1494;&#1492; &#1488;&#1493;&#1496;&#1493;&#1502;&#1496;&#1497; ) .
 

שלמה

משתמש מקצוען
מקפיץ לטובת אלו הרוצים להעשיר את הידע של המשתתפים.
אין לכתוב באשכול זה שאלות!
 

Menifa

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
מאיפה כדאי לקנות ציוד
פלאש, חצובות וכו
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה